Heerde 12jan 1ste evenement 2013 LRCH

Evenementen, clubavonden, routes, terreinen, convooien enz.
Roger B.

Re: Heerde 12jan 1ste evenement 2013 LRCH

Berichtdoor Roger B. » 10 Jan 2013, 00:20

Highlander schreef:Ikke ook nie rije nie, daar heb ik de wagen nie voor ben er nogal zuinig op :mrgreen:

Yup..........heel zuinig............Heerde 2012
gone

piet_g

Berichtdoor piet_g » 10 Jan 2013, 08:07

StefaN schreef:
dennis83 schreef:Heb er wel zin in maar weet nog niet of het voor mij gaat werken met mijn standaard banden. Vorige keer in Almere stond ik al na 10 meter vast.
Ik ga er nog eens een nachtje over slapen.

Groeten

Dennis

Dennis, almere was inderdaad in een paar opzichten niet geschikt voor een paar uur ontspannen hobbelen. Ik moest in dat eerste traject een 3 op muds vlottrekken. De sporen waren daar over de gehele breedte diep en zompig, kortom logisch dat je daar vast kwam te staan en nu achter je oren krabt. Maar juist in Heerde kunnen de marschals rondom het geheel een nette blauw route uitzetten, waar je prima met basisuitrusting uit de voeten kunt. En wat is er mis met een beetje vastzitten...collegas genoeg die je even een rukje geven hoor. Zorg dat je bij de start voor aan je trekoog een harpsluiting hebt hangen, liefst met treklint eraan en bevestigd op motorkap ofzo. Iemand die je helpt hoeft dan niet zijn schone matialen vies te maken om jou te helpen (gewoon een collegiale tip)... Dan ben je in no-time weer aan het glimlachen.
Plezier, kijken is ook leuk

idd.. het is dat onze 3 op dit moment uit elkaar ligt voor wat reparatie / upgrade die iets minder snel gaat dan gehoopt, maar goed. wij hadden er ook bij geweest ondanks de basis uitrusting. Gewoon een andere uitdaging en indien het idd toch niet lukt dan even vriendelijk zwaaien, kabel er aan en hop je kunt weer verder.

die sleepkabel al vast hebben zitten aan de voorzijde is overigens een goed idee als je neus de modder in duikt :D. scheelt je weer vanaf je bumper je sleepoog vinden :D
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Tom Thomson JR

Berichtdoor Tom Thomson JR » 10 Jan 2013, 20:29

Ben er zeker bij. Heb mijn 90 net gewassen dus hoog tijd hem weer mooi te maken (modder). Heerde is inderdaad niet het meest uitdagende terrein, maar een dagje in de modder hobbelen is altijd mooi als je het mij vraagt! Tot zaterdag!

Rij een groene 90 TD4 Puma (zonder krassen of deuken, dus makkelijk te spotten)
Defender 90 2.4 TD4 Puma, 2007

defender_de_gekste

Berichtdoor defender_de_gekste » 10 Jan 2013, 21:22

Hallo allemaal. Ik heb nog niet veel terrein ervaring en vroeg me af of Heerde dan leuk is met een 90 v8 op wegbanden? Of sta ik dan meer stil en moet ik de hele tijd gesleept worden? Heb er geen lier opzitten en een sleeplimt moet ik nog ven snel halen op zaterdag ochtend...

Bedankt alvast!

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 10 Jan 2013, 21:39

tja, wat ik er vandaag van zag, zag het er nog beter uit dan vorig jaar, maar toen waren ons een aantal weekenden ervoor een aantal andere clubs voorgegaan....

wegbanden geeft je geen voordeel in elk geval, en er zullen stukken zijn waar je vooraf weet dat je niet ver gaat komen, maar het is er altijd gezellig
gone

Bram Willems

Berichtdoor Bram Willems » 11 Jan 2013, 00:16

Ik denk dat dat redelijk te doen is.
Rustig en met beleid de blauwe routes volgen,
en je kan altijd vragen of er iemand met wat ervaring met je meerijdt. (LRCH-marshal???)

Succes maar vooral enorm veel plezier toegewenst, en ik zeg DOEN!

Groet Bram. ;)
Herinner je gisteren,
droom van morgen,
Leef vandaag!

piet_g

Berichtdoor piet_g » 11 Jan 2013, 08:52

defender_de_gekste schreef:Hallo allemaal. Ik heb nog niet veel terrein ervaring en vroeg me af of Heerde dan leuk is met een 90 v8 op wegbanden? Of sta ik dan meer stil en moet ik de hele tijd gesleept worden? Heb er geen lier opzitten en een sleeplimt moet ik nog ven snel halen op zaterdag ochtend...

Bedankt alvast!

net als door andere al gezegd, gewoon doen. Wij rijden ook nog steeds op wegbanden (modderbanden staan nog op de planning, maar eerst een hoop andere dingen).
Uiteindelijk heb je wel een extra uitdaging, maar modderbanden zijn ook niet heilig.. er komt ook gewoon een hoop vooruitkijken en inschatten bij kijken.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

dennis83

Berichtdoor dennis83 » 11 Jan 2013, 09:36

piet_g schreef:
StefaN schreef:
dennis83 schreef:Heb er wel zin in maar weet nog niet of het voor mij gaat werken met mijn standaard banden. Vorige keer in Almere stond ik al na 10 meter vast.
Ik ga er nog eens een nachtje over slapen.

Groeten

Dennis

Dennis, almere was inderdaad in een paar opzichten niet geschikt voor een paar uur ontspannen hobbelen. Ik moest in dat eerste traject een 3 op muds vlottrekken. De sporen waren daar over de gehele breedte diep en zompig, kortom logisch dat je daar vast kwam te staan en nu achter je oren krabt. Maar juist in Heerde kunnen de marschals rondom het geheel een nette blauw route uitzetten, waar je prima met basisuitrusting uit de voeten kunt. En wat is er mis met een beetje vastzitten...collegas genoeg die je even een rukje geven hoor. Zorg dat je bij de start voor aan je trekoog een harpsluiting hebt hangen, liefst met treklint eraan en bevestigd op motorkap ofzo. Iemand die je helpt hoeft dan niet zijn schone matialen vies te maken om jou te helpen (gewoon een collegiale tip)... Dan ben je in no-time weer aan het glimlachen.
Plezier, kijken is ook leuk

idd.. het is dat onze 3 op dit moment uit elkaar ligt voor wat reparatie / upgrade die iets minder snel gaat dan gehoopt, maar goed. wij hadden er ook bij geweest ondanks de basis uitrusting. Gewoon een andere uitdaging en indien het idd toch niet lukt dan even vriendelijk zwaaien, kabel er aan en hop je kunt weer verder.

die sleepkabel al vast hebben zitten aan de voorzijde is overigens een goed idee als je neus de modder in duikt :D. scheelt je weer vanaf je bumper je sleepoog vinden :D

Bij deze ben ik ook over, ik ben er bij. vanmiddag nog even de werkplaats in en de motor een grote beurt zodat ik er weer tegen aan kan zaterdag.

Tot zaterdag.

Groeten Dennis
Groeten,

Dennis

Range Rover Classic 3.9 EFI, Defender 110 ex MOD softtop en DAF YA-126 truck.

dennis83

Berichtdoor dennis83 » 11 Jan 2013, 09:38

defender_de_gekste schreef:Hallo allemaal. Ik heb nog niet veel terrein ervaring en vroeg me af of Heerde dan leuk is met een 90 v8 op wegbanden? Of sta ik dan meer stil en moet ik de hele tijd gesleept worden? Heb er geen lier opzitten en een sleeplimt moet ik nog ven snel halen op zaterdag ochtend...

Bedankt alvast!

Als ik het ook waag met mijn Range Rover moet jij het met je 90 al helemaal kunnen. Dus ook ik zeg doen.

Groeten

Dennis
Groeten,

Dennis

Range Rover Classic 3.9 EFI, Defender 110 ex MOD softtop en DAF YA-126 truck.

defender_de_gekste

Berichtdoor defender_de_gekste » 11 Jan 2013, 11:51

Ok ik kom :-)
Vanmiddag even bij sleepkabelshop een mooie sleepkabel halen met 2 ogen deraan. Ik begreep dat een kinetische beter werkt dan een zonder veerkracht?

Terug naar “Evenementen”