Dagevenement Off-roading (18 november)

Evenementen, clubavonden, routes, terreinen, convooien enz.
Dommel

Dagevenement Off-roading (18 november)

Berichtdoor Dommel » 21 Okt 2012, 22:20

-link-

Lijkt mij een mooi, leuk en leerzaam evenement voor een nieuweling.
Is deze dag ook voor niet- leden? Ook te doen met een Freelander?

Touw aanschaffen? Gewoon sleeptouw of kinetisch?
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

Roger B.

Re: Dagevenement Off-roading (18 november)

Berichtdoor Roger B. » 21 Okt 2012, 22:40

alle evenementen van de LRCH zijn alleen voor leden, dus ff lid worden, krijg je mooi clubblad en mag aan alle evenementen deelnemen, de meeste zonder extra kosten...

Beetje afhankelijk van het terrein waar een evenement gehouden wordt kun je een deel of heel veel ook met een freelander doen.

voor het lostrekken uit de modder is een kinetisch sleeptouw beter, denauto krijgt dan niet zo'n harde klappen. daarnaast kan het een aanrader zijn (waarschijnlijk ook bijneen freelander) versterkte sleepogen te monteren
gone

StefaN

Re:Dagevenement Off-roading (18 november)

Berichtdoor StefaN » 21 Okt 2012, 22:50

Dommel schrijft:
-link-

Lijkt mij een mooi, leuk en leerzaam evenement voor een nieuweling.
Is deze dag ook voor niet- leden? Ook te doen met een Freelander?

Touw aanschaffen? Gewoon sleeptouw of kinetisch?

Vreemde of toch logische vragen voor een nieuweling.
Ieder evenement is geschikt voor iedereen, dus ook beginners. Alleen kan axel erg zwaar zijn en heb je als nieuwkomer in het 4x4 circus, zeker met een FL veel hobbels en teleurstellingen te verwerken, maar het kan. Vraag over touw geeft aan dat je ergens wat hebt gehoord...maar waar hangt de klepel.
Lrch evenmenten zijn uiteraard alleen maar voor leden, niet leden mogen wel 'meerijden'. Als niet-lid met lid meerijden en tussendoor toch zelf rijden is niet netjes en heeft gevolgen voor verzekering!
Gewoon lid worden, komen kijken, leren en langzaam gaan proberen.

Ray vd Velden

Berichtdoor Ray vd Velden » 21 Okt 2012, 22:59

StefaN schrijft:

Vraag over touw geeft aan dat je ergens wat hebt gehoord...maar waar hangt de klepel.

Dat heeft ie goed gehoord Stefan alleen welk touw das toch niet vreemd, die FL moet tenslotte ook weer naar huis. :whistle:
En Stefan had natuurlijk alle ervaring al in huis en had die vragen dus niet :P
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 21 Okt 2012, 23:36

StefaN schrijft:

Lrch evenmenten zijn uiteraard alleen maar voor leden, niet leden mogen wel 'meerijden'. Als niet-lid met lid meerijden en tussendoor toch zelf rijden is niet netjes en heeft gevolgen voor verzekering!

leg me die eens uit??

de LRCH eist van mij dat ik een WA verzekering op mijn auto heb, en mijn verzekering vereist alleen dat ik toestemming geef om met mijn auto te rijden, en dat de bestuurder in bezit is van een geldig rijbewijs...mijn verzekering zal het worst zijn of de bestuurder van mijn voertuig lid is van de LRCH........
gone

Dommel

Berichtdoor Dommel » 22 Okt 2012, 00:28

Highlander schrijft:
StefaN schrijft:

Vraag over touw geeft aan dat je ergens wat hebt gehoord...maar waar hangt de klepel.

Dat heeft ie goed gehoord Stefan alleen welk touw das toch niet vreemd, die FL moet tenslotte ook weer naar huis. :whistle:
En Stefan had natuurlijk alle ervaring al in huis en had die vragen dus niet :P

Opgegroeid op platteland tussen de tractoren, vaak genoeg tractoren en karren eruit gesleept. Een auto is toch anders dan een trekker en na wat inlezen komen verschillen in touwen naar boven.

Jammer van lidmaatschap... meteen zo'n verplichting waarvan ik niet houd. Betaal dan liever per evenement, maar zit er dan niet aan vast.

W.b.t. lidmaatschap LRCH en WA verzekering zie ik geen verband in... :huh:
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

tim

Berichtdoor tim » 22 Okt 2012, 08:11

Dommel schrijft:

Jammer van lidmaatschap... meteen zo'n verplichting waarvan ik niet houd. Betaal dan liever per evenement, maar zit er dan niet aan vast.

Het enige waar je aan vast kan komen te zitten is dat stuk touw, van iemands lier die je bv te Axel zal komen helpen..

Voor die paar tientjes op jaarbasis hoef je het denk ik niet te laten, staat in geen verhouding voor wat je ervoor terug krijgt.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 22 Okt 2012, 08:26

ja, lidmaatschap geeft maar één verplichting......tijdig opzeggen of lidmaatschap betalen.... verder staat het je als lid vrij om wel of niet deel te nemen aan evenementen
gone

R1200C

Berichtdoor R1200C » 22 Okt 2012, 08:32

Roger B. schrijft:
ja, lidmaatschap geeft maar één verplichting......tijdig opzeggen of lidmaatschap betalen.... verder staat het je als lid vrij om wel of niet deel te nemen aan evenementen

Das wel een erg moderne stellingname Roger ;)

Tegenwoordig vindt de gemiddelde Nederlander inderdaad dat het betalen van je lidmaatschap voldoende is om te mogen verwachten dat een stel vrijwilligers je volledig in de watten legt.

Als lid van een club/vereniging mag de club/vereniging ook wat meer van haar leden verwachten dan alleen een financiele bijdrage en waarschijnlijk is dat waar Dommel zoveel moeite mee heeft. Want een beetje "clubloos" evenement is vaak al duurder dan een jaar lidmaatschap...
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 22 Okt 2012, 08:44

niemand is VERPLICHT als vrijwilliger aktief te zijn in de club... dus schept het lidmaatschap niet deze verplichting....
gone

Terug naar “Evenementen”