hulp 7 oktober in Almere

Evenementen, clubavonden, routes, terreinen, convooien enz.
B@rt

Re:hulp 7 oktober in Almere

Berichtdoor B@rt » 07 Okt 2012, 12:15

marcenvon schrijft:
Dixo schrijft:
Hoorde van iemand ter plaatse dat de trial van vanavond voortijdig is afgelast vanwege de omstandigheden. Dat belooft wat voor morgen dan..

Dat kan ik me goed voorstellen, vanwege de zwaarte van het terrein waren er maar drie ipv 4 proeven. Nadat ik gezien had dat op proef 3 na drie auto's alleen nog maar mensen vastzaten en op proef 1 na ruim een uur slechts 1 wagen zelfstandig de proef uit had kunnen rijden ben ik vertrokken.

Trial rijden vind ik fantastisch, maar dit terrein was niet fatsoenlijk door te komen.

Marc

nja zeg, van mij had het best nog heel even door kunnen gaan.. kon er zo door rijden met me LW... :P
alleen net nog 1 balletje omver gegooid op die proef omdat het riet nog net ff tegen het paaltje aan zwiepte :angry:
B@rt

Lightweight Series 3 1980
Defender 110 td5 crew-cab, Tomb Raider

JanWillem

Berichtdoor JanWillem » 07 Okt 2012, 18:38

Zo, Net terug uit Almere. Ben met Stefan (stefan bedankt nogmaals) mee gereden daar heb ik veel van geleerd. Zelf ben ik er niet ingegaan. Ik had met mijn ervaring en M+S bandjes er niks te zoeken in deze modder. Volgende keer als er wat beter te rijden valt voor een beginner dan ga ik het nog eens proberen. Ik ben ook wel zuinig op mijn auto. Je ziet dat de auto's het heel zwaar hebben en zwaar worden belast. Ik kan me indenken dat die leden die met een aanhanger komen met een speciale auto hiervoor waar je niet dagelijks van afhankelijk bent. Misschien is dat een goed idee voor de toekomst.

Leuk om Bram nog net even gesproken te hebben.

Tot een volgende keer!

Jan Willem.
Met vriendelijke Disco1 groet,

Jan Willem

Edward

Berichtdoor Edward » 07 Okt 2012, 19:39

JanWillem schrijft:
Zo, Net terug uit Almere. Ben met Stefan (stefan bedankt nogmaals) mee gereden daar heb ik veel van geleerd. Zelf ben ik er niet ingegaan. Ik had met mijn ervaring en M+S bandjes er niks te zoeken in deze modder. Volgende keer als er wat beter te rijden valt voor een beginner dan ga ik het nog eens proberen. Ik ben ook wel zuinig op mijn auto. Je ziet dat de auto's het heel zwaar hebben en zwaar worden belast. Ik kan me indenken dat die leden die met een aanhanger komen met een speciale auto hiervoor waar je niet dagelijks van afhankelijk bent. Misschien is dat een goed idee voor de toekomst.

Leuk om Bram nog net even gesproken te hebben.

Tot een volgende keer!

Jan Willem.

Zolang als ik op evenementen van de LRCH kom rij ik altijd in m'n dagelijkse auto. Van een D1 via een Range Rover naar een Defender 130. Voor mij is het juist de sport om die challenge watjes voorbij te rijden met mijn 130 en er daarna gewoon mee naar huis te rijden en daarna gewoon weer mee naar de klant. :P :P

Stoer doen in een botsauto kan ieder mietje! ;) ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

ernsts

Berichtdoor ernsts » 07 Okt 2012, 19:48

En ook terug uit Almere! Wat een lol... :) ! Twee maal een blauwe route gereden, zonder vast te komen zitten :P , Daarna nog even een rood heuveltje gepakt, dat lukte, maar eenmaal boven stond ik ook snel vast ... Maar niet voor lang, er weer uit geliert door een ander, naar beneden gehobbeld en dat was het dan.

We hebben veel lol gehad, ook een kik om te merken wat allemaal kan. Banden op 1,5, diff-lock erop en gaan. Soms gas erop, soms kallempjes an. Een klein stukje naar beneden in lage gearing, rest hoog.

Goeie sfeer, veel geduld, ook als je in de file op het terrein staat, leuk!
Dank organisatie voor het eh... organiseren...!

Ernst
Defender 90 Td5 CSW 2002

robb

Berichtdoor robb » 07 Okt 2012, 19:49

Edward, Edward toch zo ongenuanceerd maargoed 't is je vergeven ( we kennen je inmiddels een beetje). Alleen maar begrip voor de mensen die nadenken en hun auto liever op een eenvoudiger parcours gaan proberen.

Ik had vandaag een meneer met een P38 voor me op wegbandjes en dat ging niet helemaal goed, kreeg een sleepje en ging toen op een erg lastig punt zijn banden af laten lopen. Gelukkig niks gebeurt maar t scheelde weinig.

Overigens wel een leuke dag gehad. :woohoo:
Robb

\\\\\\\\\\\\\\\"Auwguwuk\\\\\\\\\\\\\\\"

blaat het niet, dan schaapt het niet
Wees vooral vriendelijk.....

Dixo

Berichtdoor Dixo » 07 Okt 2012, 19:52

ernsts schrijft:
Een klein stukje naar beneden in lage gearing, rest hoog.

Meer dan 1 & 2 en achteruit in lage gearing heb je op Almere niet nodig hoor.

piet_g

Berichtdoor piet_g » 07 Okt 2012, 21:37

met de standaard leger bandjes (48 nog iets) kom je helaas ook niet zo ver in de modder..
dan maakt de vernelling niet zo gek veel uit. buiten dat gewoon alleen in 1,2 en achteruit in 4 wiel hoog gereden..
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

ppw

Berichtdoor ppw » 08 Okt 2012, 11:24

Hmmm, was idd wel muddy, maar dat maakt het juist zo leuk & spannend...
heb gewoon op m'n dagelijkse banden, standaard 235, M&S, op 2.4 bar gereden, en maar 1x vast ( door een uitwijkmanouvre om een RRC die achteruit kwam.. :angry: :side: ) heb ik zelf later moeten lostrekken ;) ;) en idd, 1, 2 & 3 in laag met difflock.
prima te doen, erg leuk ook weer.
weet iemand hoe het met die 90 is afgelopen waarvan de remleiding in de fik stond rechtsachter??
ook wel apart btw... rubber coating brandde en daardoor remolie lekken.( kortsluiting via de remleiding?? ikzelf een keertje via de gaskabel :unsure: )
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Terug naar “Evenementen”