LRCH 35YRS BBQ?

Evenementen, clubavonden, routes, terreinen, convooien enz.
Redchilly

LRCH 35YRS BBQ?

Berichtdoor Redchilly » 19 Jan 2023, 22:56

Misschien een vraag met een voor de hand liggend antwoord, maar zonder hem te stellen zal ik het antwoord niet weten :?:

In de FAQ staat dat open vuur dit evenement niet is toegestaan.
Betekend dit dat een (gesloten) BBQ op kolen ook niet is toegestaan?
Ons plan was om b.v. een WGA mee te nemen om een maaltijd te bereiden.
Anders nemen we ons gastoestel mee en maken we daar iets lekkers op, maar als BBQ wel is toegestaan heeft dat onze voorkeur :)
Laatst gewijzigd door Redchilly op 19 Jan 2023, 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Ron63

Re: LRCH 35YRS BBQ?

Berichtdoor Ron63 » 19 Jan 2023, 23:07

Zal wel een waarschuwing zijn voor de pyromanen onder ons, geen kampvuur.

Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

jbladel

Berichtdoor jbladel » 19 Jan 2023, 23:40

Wat betekent WGA in deze context? :D

"We zijn te gast op een terrein waar straks de koeien weer lopen. Die eten vers gras en geen houtskool." is geloof ik de bewoording van de organisatie.

Hieruit zou je op kunnen maken dat een vuurschaal dus okay zou zijn, maar ze benoemt specifiek dat "Open vuren zijn helaas deze keer niet toegestaan. Ook niet van de grond."

Linguïstisch gezien (of gewoon mierenneukerij) zou ik dan concluderen dat smeulend houtskool toegestaan is, maar de open vlam van een aanmaakblokje niet :lol:

Pragmatisch gezien valt een bbq ook onder open vuur, wat op zich logisch is, want waar ga jij de as uit de bbq laten als je vertrekt?
Dat gezegd hebbende zul je vast niet de enige zijn die een bbq mee heeft, dus wie weet is het de moeite om de organisatie te vragen om wat extra uitleg specifiek voor bbq's op kool.

De ideale oplossing is denk ik een gasbbq op lavastenen, dan heb je welliswaar niet de rooksmaak, maar wel meer fun dan met een gasbandertje. (Hoewel ook deze oplossing technisch gezien onder 'open vuur' valt volgens de nederlandse definitie, in andere landen zien ze een kolenbbq juist weer niet als open vuur. Moeilijk moeilijk

Als ik een hamburger bij je mag komen halen beloof ik je sowieso niet te verklikken aan de commissie :oops: :oops: :oops:
"Yeah could be bigger diameter. Could be different pressure, different tyre construction, different environment. If you’re human then psychology would play a role." - OutbackJoe, 2020

Redchilly

Berichtdoor Redchilly » 20 Jan 2023, 00:33

jbladel schreef:Wat betekent WGA in deze context? :D

Weber Go Anywhere :)
Een veel gebruikte koffer BBQ die ideaal is om mee te nemen.

Dit was in een bos in Noorwegen waar we midden er in de natuur een heerlijke maaltijd op bereid hebben:
1.jpeg

jbladel schreef: waar ga jij de as uit de bbq laten als je vertrekt?

Koken doen we 's avonds, dan kan alles 's nachts afkoelen. Volgende ochtend dicht klappen en in de auto dat ding.
Schoonmaken en as weggooien doen we thuis wel :D

jbladel schreef:Als ik een hamburger bij je mag komen halen beloof ik je sowieso niet te verklikken aan de commissie :oops: :oops: :oops:

Je bent van harte welkom, of we de burger maken op de gaspit of in de BBQ :D

jbladel schreef:de organisatie.

Ik ga er van uit dat die hier mee leest op het forum, en hopelijk geven zij uitsluitsel op de vraag :)

Het is wellicht handiger deze specifieke vraag te stellen aan de organisatie zelf. Dat er iemand meeleest zou toevallig kunnen zijn, maar aannames leiden nog wel eens tot foutieve conclusies.

Groet Chris / Forumbeheer

jbladel

Berichtdoor jbladel » 03 Feb 2023, 18:20

Heeft iemand deze vraag al aan de organisatie gesteld?

Heb me net ingeschreven voor het weekend, dus dit is voor mij natuurlijk ook de belangrijste eerste vraag :lol:

Op de FAQ pagina stond deze nog niet benoemd dacht ik.
"Yeah could be bigger diameter. Could be different pressure, different tyre construction, different environment. If you’re human then psychology would play a role." - OutbackJoe, 2020

LaRo88ae

Berichtdoor LaRo88ae » 05 Feb 2023, 17:04

Ja, de vraag is bekend.
Binnenkort volgt er meer info.

LaRo 88 AE

Berichtdoor LaRo 88 AE » 19 Feb 2023, 09:36

V: Mag ik vuur stoken?

Omdat we aan de rand van de Veluwe zitten, zijn regels hieromtrent nauw verbonden aan de verschillende fasen van natuurbrandrisico.
Onderstaande is van toepassing bij situatie in fase 1.

Een klein vuurtje stoken is geoorloofd, maar dan wel in een, aan de onderzijde, dichte schaal. Landgoed Middachten wil tenslotte niet dat er as/houtskool op het gras kan vallen.
Alle vuurplaatsen dienen ver genoeg van de grond te zijn zodat gras niet beschadigd.
Ook dichte houtkachels zijn toegestaan, mits aan bovenstaande wordt voldaan. Gastoestellen, houtskool bbq’s en skottelbraai’s zijn toegestaan.
Voor asresten is er een speciale metalen afvalbak op het terrein aanwezig.
Indien er tijdens het evenement wijzigingen optreden in brandgevaar als gevolg van bijv. weersomstandigheden, kan er anders worden besloten door Brandweer, Veiligheidscoordinator en/of Hoofd Evenement.
Een ieder die een houtvuur wil ontsteken dient zich vooraf op de hoogte te stellen van de op dat moment geldende regels.

! Het brandhout kan niet in de bossen rondom het kampeerterrein worden verzameld en dient dus door jou zelf te worden meegenomen.

De afstand tussen een houtskoolbarbeque of houtvuur en een kampeermiddel dient ten alle tijden minimaal 2 meter te bedragen.

Bij ieder houtvuur en houtskoolbarbeque dient een emmer water of zand als blusmiddel aanwezig te zijn.

Redchilly

Berichtdoor Redchilly » 21 Feb 2023, 21:26

Dank voor de info.
Met slag om de arm nemen we de WGA mee en hopen daarmee een maaltijd te kunnen bereiden :)

LaRo88ae

Berichtdoor LaRo88ae » 10 Apr 2023, 18:28

Op donderdag en vrijdag staan foodtrucks klaar voor diegene die even geen zin hebben om te koken. :P
En op zaterdag staat de bbqbrandtweer klaar om een heerlijke culinaire maaltijd te verzorgen. Dat wordt smullen.

Terug naar “Evenementen”