wanneer mogen we weer

Evenementen, clubavonden, routes, terreinen, convooien enz.
pascal110

wanneer mogen we weer

Berichtdoor pascal110 » 25 Jan 2022, 10:02

alles gaat weer open, dus zou ik zeggen evenementen ook
waar is het probleem

Edward

Re: wanneer mogen we weer

Berichtdoor Edward » 25 Jan 2022, 10:22

Er is geen probleem. Een evenement organiseren kost tijd. Bovendien is er nog niks definitief bevestigd.

Het is niet zo dat 100 vrijwilligers meteen al hun werk laten vallen zodra er op een persconferentie iets geroepen wordt.......

Het is een club, geen bedrijf. Gewoon de vraag aan een vd commissies stellen zou al een stuk vriendelijker zijn dan hier roepen "wat is het probleem'....... :roll:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 25 Jan 2022, 12:12

pascal110 schreef:....het probleem

Het probleem is dat nog steeds iedere zevende Nederlander van 18+ te beroerd is om zich tweemaal te laten vaccineren.
Het probleem is dat van die tweemaal gevaccineerden nog geen 2 op de 3 een boosterprik gehaald heeft.
Het probleem is ook nog eens dat er dwazen zijn die kinderen niet willen vaccineren.

En dan nog blijven er probleempjes ... want ook vaccineren is geen garantie.
Of te wel: Het probleem is een weinig effectieve virusbestrijding of virusbeperking.

Groeten MarcS

PS   Ik ben erg tegen drang en dwang, en dus erg voor vrijheid ... maar als die vrijheid van de een voor een ernstige onvrijheid van de ander zorgt dan ben ik voor drang en dwang. Of met de woorden van een beroemd advocaat: De vrijheid om mijn vuist uit te steken houdt op daar waar de neus van een ander begint.
PS2 Als inmiddels ruim 85% van de stemgerechtigden met de voeten heeft gestemd - door twee of drie vaccinaties te halen - en als inmiddels de tijd ons heeft geleerd dat de bijwerkingen van het vaccin verwaarloosbaar zijn in vergelijking met de (bij)werkingen van het virus .... dan mogen wat mij betreft onze bestuurders wel een visie hebben en daarnaar handelend optreden: als je zo besluiteloos achter het stuur van een auto zit was je al lang bestuurder af.

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 25 Jan 2022, 13:27

mijn "probleem" is dat mensen erg graag een loopje nemen met algemene veiligheid omwille van de eigen "vrijheid".

Om in de sfeer te schrijven van de door Marc aangehaalde advocaat, dat is een vuist die mij veel te dicht bij mijn neus komt...

Ps, vanwege mijn werk kan ik me geen besmetting veroorloven, omdat dat potentieel een heel bedrijf plat legt waar vervolgens een paar 1000 mensen door gedupeerd raken.
Als evenementen weer zouden mogen straks, is het nog zonder mij zolang die vuist me te dicht voor mijn neus hangt. En dat beschouw ik weer als een onvrijheid die me niet aanstaat.
Afbeelding

OttoVink

Berichtdoor OttoVink » 25 Jan 2022, 14:34

:roll:

allard

Berichtdoor allard » 25 Jan 2022, 18:40

pascal110 schreef:alles gaat weer open, dus zou ik zeggen evenementen ook
waar is het probleem

Wat Edward zegt.

En: wat heb jij vandaag dan al gedaan om een evenement te organiseren?

Tenzij ik je opmerking geheel verkeerd begrijp, vind ik het maar een merkwaardig bericht. Maar misschien begrijp ik je niet goed, en kun je uitleggen wat je dan precies bedoelt?
130 HCPU TD5 MY2000

OttoVink

Berichtdoor OttoVink » 26 Jan 2022, 00:01

Edward schreef:Er is geen probleem. Een evenement organiseren kost tijd. Bovendien is er nog niks definitief bevestigd.

Het is niet zo dat 100 vrijwilligers meteen al hun werk laten vallen zodra er op een persconferentie iets geroepen wordt.......

Het is een club, geen bedrijf. Gewoon de vraag aan een vd commissies stellen zou al een stuk vriendelijker zijn dan hier roepen "wat is het probleem'....... :roll:

Het is nog veel simpeler, zal ff het goede voorbeeld geven:

Bij deze, zaterdagmiddag a.s. om 15.00 h bumpertreffen hier in Zoelen. Ff bandenschoppen, plexat. Ik gooi er een kratje heineken tegenaan. Wie wat anders wil mag het meebrengen.
Mondkapjes verboden, land rover verplicht. (rood vinkje niet noodzakelijk maar wordt gewaardeerd :lol: )

Ben benieuwd, ben gewoon op de farm bezig, zie wel wat er aan komt waaien.

Btw: DIT IS GEEN LRCH EVENEMENT voor alle duidelijkheid!

Groet, Otto

pascal110

Berichtdoor pascal110 » 26 Jan 2022, 10:03

als je het adres bekend maakt. kan ik komen.
neem het koffiezet ding mee.
ieder wel zijn eigen mok.

ps gezien de reactie s had ik het beter niet kunnen vragen.
ieder zijn mening dat is democratie.
ik ben gevaccineerd maar zie en heb heel veel op en aanmerking.
een van de grootste gele boekje is ongeldig, de app, wist je wel dat je accoord gaat met de regels, ja de ander kan niks zien, maar opgeslagen worden jou plaats en gegevens wel. dit is al een vorm van faceherkenning.(zie de wettelijke voorwaardes en regels bij de overheid)
ben je gevaccineerd krijg je het toch, en steek je de niet gevaccineerde ( om welke rede ook) aan en help je mee aan verspreiding. want testen hoef je niet. dus de ongevaccineerde die zich elke x moeten testen voordat ze ergens heen gaan, doen het veel beter
engeland doet het vindt ik nu beter
zo zijn er veel meer kanttekeningen.
open met alles, want we houden er ons toch niet aan de regels.
daarom wanneer mogen we weer, het wordt tijd.

Edward

Berichtdoor Edward » 26 Jan 2022, 10:47

De hele discussie over wel of niet vaccineren en of de maatregelen proportioneel en redelijk zijn die mag van mij hier weg blijven.

Het gaat hier over LaRo's en treffens.

Wil je zoals Otto zelf iets regelen dan is dit idd de aangewezen plek om mensen uit te nodigen. In het verleden hebben ik hier ook hele gave LaRo treffens met bbq's op de boerderij gehad. Nu eerst weer een LaRo in elkaar zetten, dan kan ik weer mee doen.

Maar gezeik over de club, commentaar daarop en domme vragen mogen van mij in een mail aan de commissie(leden) gesteld worden. Daar gaan wij hier nooit een goed antwoord op kunnen geven en de club reageert niet va het forum.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 26 Jan 2022, 10:56

pascal110 schreef:...
ieder zijn mening dat is democratie.
ik ben gevaccineerd maar zie en heb heel veel op en aanmerking.
een van de grootste gele boekje is ongeldig, de app, wist je wel dat je accoord gaat met de regels, ja de ander kan niks zien, maar opgeslagen worden jou plaats en gegevens wel. dit is al een vorm van faceherkenning.(zie de wettelijke voorwaardes en regels bij de overheid)
ben je gevaccineerd krijg je het toch, en steek je de niet gevaccineerde ( om welke rede ook) aan en help je mee aan verspreiding. want testen hoef je niet. dus de ongevaccineerde die zich elke x moeten testen voordat ze ergens heen gaan, doen het veel beter
engeland doet het vindt ik nu beter
zo zijn er veel meer kanttekeningen.
.... .

Precies, er is niks tegen een mening ... maar daar waar een mening gebaseerd is op twijfelachtige aannamen :?: daar past een weerwoord.

Het Gele Boekje is wél geldig, althans daar waar het voor bedoeld is: namelijk in het buitenland (en alleen daar waar dat buitenland het boekje accepteert).   Het Gele Boekje is overigens bepaald geen erg deugdelijk document, het (vaccinatie)paspoort dat wij voor onze kat hebben is aanmerkelijk zwaarder beveiligd tegen gesjoemel.

De "app" heb je niet nodig, je kan de QR-code op papier krijgen. Ik heb 'm, hij was binnen enkele dagen na de boosterprik binnen.

Qua "herkenning": iedereen die mij kent herkent mij ... ik heb overigens tot nu toe nog nergens mij QR-code hoeven laten zien (en dat vind ik eigenlijk jammer).   Loop je rond met een smartfoon, gebruik je je bankpas of OV-kaart ... dan ben je minstens zo stevig "opgeslagen".

En het is waar dat een gevaccineerde toch nog ziek kan worden, en eenmaal ziek ook weer besmettelijk voor anderen kan zijn ... maar dat zijn wel 2x sterk verkleinde kansen: 1º de kans dat je ziek wordt is een heel stuk kleiner & 2º omdat je veel minder ziek wordt verspreid je ook weer minder virus, dus is daar ook een veel kleinere kans (dit geldt zelfs onder huisgenoten: gevaccineerden zijn zelfs onder het zelfde dak beter af).
Vaccinatie moet je dus niet absoluut zien maar als een kans ... een beetje als een rijbewijs: het rijbewijs is geen garantie op goed kunnen rijden, wel is de kans een stuk groter dat de m/v met een rijbewijs de regels kent en weet hoe het hoort -- ongelukken gebeuren nog steeds, maar ik ben toch blij dat we het rijbewijs hebben, zonder lijkt een toppunt van vrijheid maar het is het tegendeel.

De keuze voor het ongevaccineerd zijn is niet vrijblijvend* - er staat tegenover dat je je moet laten testen voordat je je (in een beperkt aantal gevallen) onder de mensen begeeft ... wat is daar oneerlijk aan ?   Bedenk daarbij dat een negatieve test óók geen 100% zekerheid geeft, er bestaat ook zoiets als vals negatief.

*   Over keuzen, vrijblijvendheid & "rechten".   Ik heb zelf tot nog toe verkozen om géén smartfoon te willen hebben ... dat is een vrije keuze, maar soms best lastig.   Ik zou natuurlijk heel boos kunnen worden dat ik zo allerlei voordeeltjes en handigheden die een smartfoon biedt mis ... ik denk dat hoogstens medelijden mijn deel wordt, anderen (de meesten) zeggen "eigen schuld dikke bult".

Groeten MarcS

PS   Als je er zin in hebt kan je je QR-code ook in kruissteekjes borduren ... op je mondmasker bijvoorbeeld.
PS2 Het wordt langzaamaan wel steeds meer kroegpraat.

Terug naar “Evenementen”