Ik ben nieuw op dit forum dus stel me even voor.
Ik woon ik Kenia en een trotse bezitter van een LR Defender 110 - 300 TDI 1998.
Even voorstellen
-
RoelofAssies
Re: Even voorstellen
Misschien kan iemand mij antwoord geven op mijn vraag.
In 2018 ga ik terug naar Nederland , over de weg via Ethiopië en Egypte ..
Kan ik mijn Defender zonder problemen importeren . Mijn Defender is een speciale Afrika uitvoering, rechts gestuurd, gebaseerd op een TD 5 met een 300 TDI motor ...
Graag advies.
Roelof
In 2018 ga ik terug naar Nederland , over de weg via Ethiopië en Egypte ..
Kan ik mijn Defender zonder problemen importeren . Mijn Defender is een speciale Afrika uitvoering, rechts gestuurd, gebaseerd op een TD 5 met een 300 TDI motor ...
Graag advies.
Roelof
-
Landmarcs
RoelofAssies schreef:....
Kan ik mijn Defender zonder problemen importeren. Mijn Defender is een speciale Afrika uitvoering, rechts gestuurd, gebaseerd op een TD 5 met een 300 TDI motor ...
Dag Roelof,
Waarschijnlijk zit er geen EGR in jouw "buiten EU" versie, maar een pluspuntje is weer dat de 300Tdi hier tot in 1998 geleverd werd (en wellicht op verzoek zelfs in 1999 nog geleverd kon worden).
Rechts gestuurd is een nadeel (althans zo zie ik dat) maar geen probleem, het enige is dat de de verlichting naar LHD moet omzetten.
En qua import: D'r zijn speciale regels voor huisraad etc. van expats (die moet je zelf maar uit je hoofd leren).
Groeten MarcS
-
RoelofAssies
Hi MarcS
Bedankt, inderdaad geen EGR, de expat regels ken ik , en het omzetten naar LHD verlichting is simpel, dus geen probleem. Hoe zit het met de type goedkeuring ? .. maakt het niet uit dat de mijne een speciale " Afrika " uitvoering is ?
Het mooie van de van mij is dat er geen spatje roest op zit, hij is puntgaaf omdat hij altijd in een "droog klimaat" heeft rondgereden en nooit zout heeft gezien. Wel zal ik de onderkant volledig moeten laten behandelen want er zit gewoon een laagje verf op ...
Ik kan me ook voorstellen dat mijn enorme Bull bar en roll cage niet toegelaten wordt in NL. Iemand ervaring hiermee ?
Bedankt, inderdaad geen EGR, de expat regels ken ik , en het omzetten naar LHD verlichting is simpel, dus geen probleem. Hoe zit het met de type goedkeuring ? .. maakt het niet uit dat de mijne een speciale " Afrika " uitvoering is ?
Het mooie van de van mij is dat er geen spatje roest op zit, hij is puntgaaf omdat hij altijd in een "droog klimaat" heeft rondgereden en nooit zout heeft gezien. Wel zal ik de onderkant volledig moeten laten behandelen want er zit gewoon een laagje verf op ...
Ik kan me ook voorstellen dat mijn enorme Bull bar en roll cage niet toegelaten wordt in NL. Iemand ervaring hiermee ?
- Erik Peters
Tja, je noemt zelf al de typegoedkeuring (niet EU) en ten aanzien van de bullbar dan krijg je te maken met het feit dat er geen scherpe delen aan mogen zitten (die twee scheerlijntjes mogen in ieder geval niet). Bij mijn 300 Tdi uit hetzelfde bouwjaar zitten standaard rubber klossen op de hoeken van de bumper en dat heeft Land Rover niet voor niks gedaan.
Een Toyota Land Cruiser geleverd in de Arabische Emiraten krijg je hier niet op kenteken.
Maar je zou het kunnen proberen, misschien tref je een aardige keurmeester bij de RDW.
Groet,
Erik.
Een Toyota Land Cruiser geleverd in de Arabische Emiraten krijg je hier niet op kenteken.
Maar je zou het kunnen proberen, misschien tref je een aardige keurmeester bij de RDW.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
Landmarcs
Erik Peters schreef:Tja, je noemt zelf al de typegoedkeuring (niet EU) en ten aanzien van de bullbar dan krijg je te maken met het feit dat er geen scherpe delen aan mogen zitten (die twee scheerlijntjes mogen in ieder geval niet). Bij mijn 300 Tdi uit hetzelfde bouwjaar zitten standaard rubber klossen op de hoeken van de bumper en dat heeft Land Rover niet voor niks gedaan.
Misschien kan je relatief gemakkelijk de ROW (=Rest of World) uitvoering voorzien met de EU extra's.
Dat is waarschijnlijk alleen de EGR, en bij de 300Tdi is dat nog niet al te ingewikkeld.
(D'r zijn zat EGR's verwijderd alhier, dus de klep zelf moet ook tweede-hands makkelijk te vinden zijn.)
Verder zijn het alleen de "details" zoals de LHD verlichting en geen scherpe delen (daarvoor is een minimum radius gedefinieerd, niet zelden zie je op de weg alhier zaken die strijdig zijn met die regels, dus gaat het er om om met name de evidente scherpe delen en hoekigheid te voorkomen).
Groeten MarcS
Waarom niet info inwinnen bij RDW?, in het verleden stond er vaak genoeg op het kenteken dat de auto vrijgesteld was voor div. dingen.
Via elk forum zal je waarschijnlijk toch blijven steken in het antwoorden van, "ik denk dit en ik denk dat"
De Samurai die wij hadden kwam uit het Midden-Oosten, er stond op het kenteken dat hij vrijgesteld was van de Co2 meting. Auto had ook een soortgelijk onderstel als de Jimny, dus geen bladveren. Bij een Amerikaan heb ik het ook wel eens gezien voor de koplampen.
Groet Ron
Ps: Bullbar zou ik sowieso bij een keuring even verwijderen, de 2 vooruitstekende delen onderaan zullen niet toegestaan zijn.
Via elk forum zal je waarschijnlijk toch blijven steken in het antwoorden van, "ik denk dit en ik denk dat"
De Samurai die wij hadden kwam uit het Midden-Oosten, er stond op het kenteken dat hij vrijgesteld was van de Co2 meting. Auto had ook een soortgelijk onderstel als de Jimny, dus geen bladveren. Bij een Amerikaan heb ik het ook wel eens gezien voor de koplampen.
Groet Ron
Ps: Bullbar zou ik sowieso bij een keuring even verwijderen, de 2 vooruitstekende delen onderaan zullen niet toegestaan zijn.
Laatst gewijzigd door Ron63 op 08 Feb 2017, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
110-Td5 X-tech 2006
-
RoelofAssies
Goed idee om RDW even te e-mailen .
Bull bar en Roll cage kunnen er zo af, dus geen probleem, een andere bumper zal makkelijk te vinden zijn. Ook de installatie van een EGR zal simpel zijn .
Bedankt voor adviezen
Roelof
Bull bar en Roll cage kunnen er zo af, dus geen probleem, een andere bumper zal makkelijk te vinden zijn. Ook de installatie van een EGR zal simpel zijn .
Bedankt voor adviezen
Roelof
-
E36-italia
RoelofAssies schreef:Goed idee om RDW even te e-mailen .
Bedankt voor adviezen
Roelof
Volgens mij, en bindt mij er niet op vast, is een EGR inbouwen niet nodig als je kan aantonen dat de auto origineel zonder is geleverd, allicht dmv de RoW type goedkeuring?
2004 - Discovery TD5 (daily)
1994 - BMW 318iS (circuit speeltje)
1994 - BMW 318iS (circuit speeltje)
-
Landmarcs
E36-italia schreef:Volgens mij, en bindt mij er niet op vast, is een EGR inbouwen niet nodig als je kan aantonen dat de auto origineel zonder is geleverd, allicht dmv de RoW type goedkeuring?
Mij lijkt dat dit alléén opgaat bij een eigen-import na een langer verblijf buitenslands.
De RoW auto's zag je vroeger wel langskomen (vaak aantrekkelijk qua prijsstelling), maar die waren dan alleen bestemd voor export buiten Europa.
't Zou een al te mooie route zijn om allerlei regels te omzeilen.
Indertijd waren er momenten dat je deze route wel legitiem kon bewandelen: Zo'n RoW auto bestellen/invoeren en op kenteken zetten in land dat op het punt staat tot de EU toe te treden, dan geldt na EU toetreding de auto als een binnen-EU-auto en kan de RDW de auto erg moeilijk tegenhouden.
Groeten MarcS
Terug naar “Nieuw op het forum”