109 stage one 3.9L v8

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Stage-one

109 stage one 3.9L v8

Berichtdoor Stage-one » 16 Jan 2017, 21:33

Hoi allemaal, ik ben Jan 28 jaar en ben sinds afgelopen weekend in het bezit van een 109 stage one met een rover 3.9 v8 automaat.

ik zal in het techniek gedeelte van het forum ook wel even het een en andere vragen aangezien dit mijn 1e laro is! en ik al meteen een aantal vraagjes heb.

edit:

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Stage-one op 18 Jan 2017, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Koen110

Re: 109 stage one 3.9L v8

Berichtdoor Koen110 » 17 Jan 2017, 09:54

Pictures please! :D

Stage-one

Berichtdoor Stage-one » 18 Jan 2017, 21:29

nou ben ik zelf autospuiter maar ik kan niet vinden wat de originele kleur is voor het dak :o de body is "marine blue" en deze kan ik zo mengen als ik wil maar ik wil eerst het dak maar eens aanpakken en dan binnen/buitenkant van het dak opnieuw wit spuiten.. maar kan de kleurcode/naam niet vinden :|

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 18 Jan 2017, 21:42

Stage-one schreef:nou ben ik zelf autospuiter maar ik kan niet vinden wat de originele kleur is voor het dak :o de body is "marine blue" en deze kan ik zo mengen als ik wil maar ik wil eerst het dak maar eens aanpakken en dan binnen/buitenkant van het dak opnieuw wit spuiten.. maar kan de kleurcode/naam niet vinden :|

't Zou maar zo "Limestone" kunnen zijn, de meest "warm-gele" variant van wit op een LandRover.
En als je dan toch aan het spuiten gaat, doe dan de wielen ook, want die zie er op de foto uit als gespoten in een (veel) modernere veel wittere tint.
Even wat dieper terug-zoeken, d'r is al eens een en ander over de verschillende tinten "wit" geschreven.

O ja, de bult op het dak is een grijskenteken-verhoging ... en die heeft ook weer een "andere" witkwast gezien.

Groeten MarcS

Stage-one

Berichtdoor Stage-one » 18 Jan 2017, 22:28

Landmarcs schreef:
Stage-one schreef:nou ben ik zelf autospuiter maar ik kan niet vinden wat de originele kleur is voor het dak :o de body is "marine blue" en deze kan ik zo mengen als ik wil maar ik wil eerst het dak maar eens aanpakken en dan binnen/buitenkant van het dak opnieuw wit spuiten.. maar kan de kleurcode/naam niet vinden :|

't Zou maar zo "Limestone" kunnen zijn, de meest "warm-gele" variant van wit op een LandRover.
En als je dan toch aan het spuiten gaat, doe dan de wielen ook, want die zie er op de foto uit als gespoten in een (veel) modernere veel wittere tint.
Even wat dieper terug-zoeken, d'r is al eens een en ander over de verschillende tinten "wit" geschreven.

O ja, de bult op het dak is een grijskenteken-verhoging ... en die heeft ook weer een "andere" witkwast gezien.

Groeten MarcS

dank u, zal er nog even naar zoeken om zeker te weten of t de juiste tint is, zit er origineel ook een kitrandje in de "dakgoot" ? zit nu een half uitpuilende kitrand in denk dat ik m ff opnieuw kit voor ik m spuit.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 18 Jan 2017, 22:39

Stage-one schreef:
Landmarcs schreef:

Groeten MarcS

dank u, zal er nog even naar zoeken om zeker te weten of t de juiste tint is, zit er origineel ook een kitrandje in de "dakgoot" ? zit nu een half uitpuilende kitrand in denk dat ik m ff opnieuw kit voor ik m spuit.

Een "kitrandje" :?: :shock:

Bij mij huidige 110 zit de goot af-fabriek tot wel half vol kit, de vorige was iets zuiniger gekit.
Zonder kit is het dak in ieder geval zo lek als een mandje.

Groeten MarcS

PS Ik houd niet zo van "u", doet me denken aan een Utrechtse grap: "Ik zeg maar U tegen U want ik kan de L niet zeggen", ik ben dus liever "je"

Edward

Berichtdoor Edward » 18 Jan 2017, 22:50

Limestone is LRC007 maar zowat iedereen gebruikt gewoon RAL 2013. ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Nieuw op het forum”