Zoals onze naam al doet vermoeden ben ik met mijn zoon recent eigenaar van een series 3 van 1975 een rechtsgestuurde landrover (2,25 diesel). Ik gebruik hem niet dagelijks maar als ‘hobby auto’ voor de jacht, tevens is het de bedoeling om zelf maar ook mijn zoon wegwijs te maken met landrovers. Beide zijn we niet bekend met sleutelen aan auto’s en hopen op deze manier wat meer kennis te vergaren.
Onze auto is in redelijke staat helaas heeft de vorige eigenaar er veel, heel veeeel toeters en bellen op geplaatst zoals lampen, antennes stickers en veel te dun 1mm traanplaat. De stickers zorgde ervoor dat we de auto een ander kleurtje gaan geven en we hopen dat dit lukt. We hebben van een bevriende autospuiter 2k verf gekregen en hopen met 2 weken de auto grijs/groen (vespa) kleur te maken (RAL 7009) dit leek ons een passende ‘oude’ kleur. Vervolgens gaan we er een poosje mee sturen en de auto gebruiken.
We zijn dan ook op zoek naar andere landrover liefhebbers die ons het één en ander kunnen leren. Wij komen uit het wonderschone Twente, het lijkt ons leuk wanneer de S3 eenmaal naar tevredenheid rijd een echt project aan te schaffen.
Gr Koen en Klaas
Voorstellen Laro S3
Voorstellen Laro S3
Mangs is 't klook aj oe dom holt
Re: Voorstellen Laro S3
welkom en leuk om te horen.
De S3 is zeker een leuke auto om mee te beginnen en te leren hoe hij in elkaar zit. met een parts manual en een maintanance manual in de hand kom je een heel eind. ik heb het zo ook geleerd. gewoon beginnen.
De toeters en bellen, tja dat hoort een beetje bij landrovers / offroaden
. het maakt daarnaast ook elke auto weer uniek
. maar goed, 1mm traanplaat voegt dan ook weer niet veel toe. wel uiterlijk, maar geen stevigheid idd.
ben benieuwd naar de foto's. met het spuiten trouwens. let er op dat de auto bijna volledig aluminium is, dus als de lak er af komt met het verwijderen van de stikkers moet je hem wel behandelen met een primer. daarnaast zijn je schutbord (waar je tegen aan schopt als je op de bestuurders en bijrijders stoel zit
) en de plaat van de grille van metaal. dus die kun je gewoon spuiten (chassis ook natuurlijk).
De S3 is zeker een leuke auto om mee te beginnen en te leren hoe hij in elkaar zit. met een parts manual en een maintanance manual in de hand kom je een heel eind. ik heb het zo ook geleerd. gewoon beginnen.
De toeters en bellen, tja dat hoort een beetje bij landrovers / offroaden
ben benieuwd naar de foto's. met het spuiten trouwens. let er op dat de auto bijna volledig aluminium is, dus als de lak er af komt met het verwijderen van de stikkers moet je hem wel behandelen met een primer. daarnaast zijn je schutbord (waar je tegen aan schopt als je op de bestuurders en bijrijders stoel zit
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Bedankt voor de info en inderdaad de stickers (discovery chanel en one life live it) 1 of 2 is mooi maar niet de hele auto vol. We zijn al flink opgeschoten en hopen over 2 weken weer te rijden met de grijs groene Series. Zojuist nieuwe verlichting d.w.z. de kleine bolletjes besteld, rubbers waren verspocht en die lampjes zijn erg gunstig geprijsd.
Inmiddels ook 4/5mm traanplaat besteld dit is in mijn ogen funktioneler.
Ben nog wel op zoek naar een zoeklicht voor op het dak met een handvat aan de binnenkant, heb geen idee waar zoiets te bestellen.
Ook de rubbers van de ventilatiekleppen onder het voorraam zijn aan vervanging toe.
Daarna moet voor het mooie de bestuurders stoel (RHD) naar achter en ik vermoed i.v.m. brandstofleiding omhoog en als dat gedaan is maken we een hondenbench achterin met ruimte voor trainingsspullen (dummies etc) maar dat is het volgende.
Op dit moment zit er ook een 27MC in de auto die we te koop/te ruil gaan aanbieden.
gr Klaas
Inmiddels ook 4/5mm traanplaat besteld dit is in mijn ogen funktioneler.
Ben nog wel op zoek naar een zoeklicht voor op het dak met een handvat aan de binnenkant, heb geen idee waar zoiets te bestellen.
Ook de rubbers van de ventilatiekleppen onder het voorraam zijn aan vervanging toe.
Daarna moet voor het mooie de bestuurders stoel (RHD) naar achter en ik vermoed i.v.m. brandstofleiding omhoog en als dat gedaan is maken we een hondenbench achterin met ruimte voor trainingsspullen (dummies etc) maar dat is het volgende.
Op dit moment zit er ook een 27MC in de auto die we te koop/te ruil gaan aanbieden.
gr Klaas
- Erik Peters
Voor een andersoortig jacht: zoiets?Laro S3 schreef:Ben nog wel op zoek naar een zoeklicht voor op het dak met een handvat aan de binnenkant, heb geen idee waar zoiets te bestellen.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
Landmarcs
Erik Peters schreef:Voor een andersoortig jacht: zoiets?Laro S3 schreef:Ben nog wel op zoek naar een zoeklicht voor op het dak met een handvat aan de binnenkant, heb geen idee waar zoiets te bestellen.
Met 200 mm hoogte zou ik toch nog een keertje nadenken.
Misschien bestaat er ook iets platters met een afstand-bediening ?
Groeten MarcS
- Erik Peters
Ben ik wel tegengekomen, nog afgezien van het feit dat je nu een gat in het dak moet maken, waar het mogelijk zou kunnen gaan lekken.Landmarcs schreef:Misschien bestaat er ook iets platters met een afstand-bediening ?
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Bedankt voor de info dat is inderdaad wat ik bedoel!!! zal ook nog even verder zoeken naar de afstand bedienbare.
gr Klaas
gr Klaas
Lokker Intratech (bergingsmaterialen.nl) verkoopt oa die afstandsbediende lampen. Maar die zijn niet lager dan de ouderwetse, je stoot hooguit je kop niet iedere! keer als je in de wagen klimt. Ze zijn serieus aan de prijs maar er komt wel een bak licht af waar je bang van wordt.....
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Hier een paar foto's van onze Serie 3 88"van 1975
De looks staan ons wel aan hoewel er nog andere 'vollere' wielen onder moeten.
De looks staan ons wel aan hoewel er nog andere 'vollere' wielen onder moeten.
Terug naar “Nieuw op het forum”