Net vers hier.
Heb een Defender x-tech 110-puma uit 2008 geimporteerd.
De bedoeling is om van deze een camper te maken.
Alles al uitgezocht, met de belastingdienst. en het kan! kwarttarief!!!
Het komende jaar zult u mij hier regelmatig met vragen tegen komen...
My-Icarus-Defender
Re: My-Icarus-Defender
welkom op dit forum!
Hoe ga jij dat kwarttarief voor elkaar boksen?
ik heb de site van de belastingdienst er nog eens op nagezocht, maar zie geen mogelijkheden. de 110 is niet met 130cm binnenhoogte geleverd...
(been there, done that....)
Hou ons op de hoogte!
groet, Paul
Hoe ga jij dat kwarttarief voor elkaar boksen?
ik heb de site van de belastingdienst er nog eens op nagezocht, maar zie geen mogelijkheden. de 110 is niet met 130cm binnenhoogte geleverd...
(been there, done that....)
Hou ons op de hoogte!
groet, Paul
Def 2004 TD5 130 HCamperPU
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)
Paul, als het goed is, is dat inmiddels "opgelost" er ligt een uitspraak van een rechter dat "af fabriek" niet per definitie af Land Rover fabriek meer moet zijn, ergo, als je zelf een verhoogd dak monteert of laat monteren met minimaal 130 cm binnenhoogte dicht en een klapdak dan zou het ook goed moeten zijn.
Alleen weet ik niet precies of je dat verhoogde dak dan echt door een bedrijf (fabricage ergo af fabriek) moet laten doen om het "af fabriek" te laten zijn of dat je het zelf ook mag doen om het "af fabriek" te laten zijn.
Neem anders eens contact op met PSP-expeditioncampers, die heeft als het goed is die rechtszaak gedaan, dus zou het allemaal precies kunnen vertellen.
Ik heb ook al gehoord/gelezen ergens op één van de forums of Facebook van iemand die een 110 met een daktent met een binnendoor opening er in voor kwart tarief goed gekeurd heeft gekregen.
Ik had helaas geen geld genoeg om mijn 110 te kunnen houden tot die uitspraak er was, anders had ik het zeker ook gedaan, nu heb ik helaas mijn 110 weg moeten doen om financiële redenen.
Gert-Jan.
Alleen weet ik niet precies of je dat verhoogde dak dan echt door een bedrijf (fabricage ergo af fabriek) moet laten doen om het "af fabriek" te laten zijn of dat je het zelf ook mag doen om het "af fabriek" te laten zijn.
Neem anders eens contact op met PSP-expeditioncampers, die heeft als het goed is die rechtszaak gedaan, dus zou het allemaal precies kunnen vertellen.
Ik heb ook al gehoord/gelezen ergens op één van de forums of Facebook van iemand die een 110 met een daktent met een binnendoor opening er in voor kwart tarief goed gekeurd heeft gekregen.
Ik had helaas geen geld genoeg om mijn 110 te kunnen houden tot die uitspraak er was, anders had ik het zeker ook gedaan, nu heb ik helaas mijn 110 weg moeten doen om financiële redenen.
Gert-Jan.
Klopt wat Gert-Jan zegt.
Groet Ron
(medeverantwoordelijk voor de wijziging
)
Groet Ron
(medeverantwoordelijk voor de wijziging
110-Td5 X-tech 2006
Ik heb zo'n 3 jaar geleden mijn toen inmiddels belasting vrije Dormobile 110 verkocht.
ik had de 110 als kampeerauto met kwarttarief, dat feest werd dus beëindigd door de fiscus, maar ach, na 18 maanden werd de auto mrb vrij. wat er met die maatregel is gebeurd weten we allemaal....
Gaat nu toch weer kriebelen.
Het Dormobile dak + inrichting betrof destijds een fabrieksconversie.
ik heb nu nog steeds een Dormobile, maar die is in januari 1962 al op kenteken gezet.....
om de hobby enigszins betaalbaar te houden een 130 aangeschaft.
Maar afijn, het gaat in dit topic over My-Icarus-defender en zal er dus mee stoppen en indien gewenst naar "de kroeg 'gaan.
groet, Paul
ik had de 110 als kampeerauto met kwarttarief, dat feest werd dus beëindigd door de fiscus, maar ach, na 18 maanden werd de auto mrb vrij. wat er met die maatregel is gebeurd weten we allemaal....
Gaat nu toch weer kriebelen.
Het Dormobile dak + inrichting betrof destijds een fabrieksconversie.
ik heb nu nog steeds een Dormobile, maar die is in januari 1962 al op kenteken gezet.....
om de hobby enigszins betaalbaar te houden een 130 aangeschaft.
Maar afijn, het gaat in dit topic over My-Icarus-defender en zal er dus mee stoppen en indien gewenst naar "de kroeg 'gaan.
groet, Paul
Def 2004 TD5 130 HCamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)
-
Landmarcs
Crazy-G schreef:Paul, als het goed is, is dat inmiddels "opgelost" er ligt een uitspraak van een rechter dat "af fabriek" niet per definitie af Land Rover fabriek meer moet zijn, ergo, als je zelf een verhoogd dak monteert of laat monteren met minimaal 130 cm binnenhoogte dicht en een klapdak dan zou het ook goed moeten zijn.
Precies, het "af-fabriek" is onderuit gehaald. De Belasting man hanteerde heel verschillende "af-fabriek" startpunten voor verschillende auto's.
Een camper die pas na de camper-ombouw aan de eisen voldeed heette ook "af-fabriek". Daar ging de opvatting van de belastingman het hardste nat (en dat was ook de zeer goede greep in de gevoerde procedure).
En van "Europa" mag je dan vervolgens geen verschil maken als het gaat om wáár de camper-ombouwer woont, en ook niet hoe "groot" zijn fabriek is. Of te wel: je mag er zelf een 130cm dak op "fabrieken".
Kennelijk is de regeling toch nog beperkend genoeg, want er is niet - zoals ik verwachtte - een reparatie-regelgeving op gekomen.
En volgens mij is het passen en meten om een 110 aan de eisen te laten voldoen, er alles handzaam en bruikbaar in te krijgen en toch nog een beetje "patent" uiterlijk te houden. (Ik ben bang dat je van de ombouwkosten heel wat MRB kan betalen.)
Groeten MarcS
Terug naar “Nieuw op het forum”