Nog geen 200km gereden en nu al sleutelen

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Bas038

Nog geen 200km gereden en nu al sleutelen

Berichtdoor Bas038 » 18 Okt 2016, 15:41

... En dat wist ik van te voren :D
... En daar hebben we het ook een beetje om gedaan

Sinds begin september de trotse eigenaar van een 110 uit 1983.
Na een zoektocht van ruim 2 jaar was dit dé nette benzine auto van 30 jaar of ouder die ik zocht.

Afbeelding

Uiterlijk zeer goed onderhouden door vorige eigenaar. Veel onderdelen vervangen en daarom uiterlijk een hele mooie auto. Het ding heeft de afgelopen jaren geen blubber gezien dus daar heb ik gelijk de eerste week maar even voor gezorgd (daar waar het kon/mocht).
Bij de eerste hobbel was ik gelijk een stuk van de uitlaat kwijt... Die kon ik aan zien komen.

Op wat parkeerproblemen na (smal straatje) alleen maar leuke ervaringen mee. Kinderen willen niet meer in de Opel gezien worden en hebben haar gedoopt tot "Roos". Jammer dat ze een drankorgel is...

Na vijf weken hoorde ik toch een wel wat vreemd geluid "ergens onderin". Een paar oren laten luisteren en ogen laten kijken... Na een diagnose "differentieel voor is niet tof" uiteindelijk terechtgekomen bij een lekbak vol met een combinatie van versnellingsbak olie en metaalsplinters.
Nu heb ik zelf niet heel veel verstand van auto techniek, maar wil dit wel leren en ga samen met een handig familielid (die dat verstand wél heeft) deze winter de bak er uit halen en kijken wat er aan moet gebeuren.
Ik heb hem op kwart tarief in de belasting, dus die tijd heb ik... 't is jammer van november, maar het is niet anders.

Ben lid geworden van "de club" en hoop komende jaren een aantal ritten/evenementen mee te maken. M'n vrouw zit al met een schuin oog te kijken naar de foto's van de afgelopen ladies days...

Mogelijk zal ik de kennis van jullie nog nodig hebben in de toekomst.

Gr.
Bas
One-Ten 4-deurs station wagon. 2.25 liter benzine. RHD. 5 speed.

allard

Re: Nog geen 200km gereden en nu al sleutelen

Berichtdoor allard » 18 Okt 2016, 20:11

Leuk verhaal Bas, veel plezier hier en veel plezier van je auto!
130 HCPU TD5 MY2000

tim

Berichtdoor tim » 18 Okt 2016, 21:16

allard schreef:Leuk verhaal Bas, veel plezier hier en veel plezier van je auto!

Ik sluit mij aan.
In sommige gevallen maakt drank niet meer kapot dan je lief is 8-)
Mooi ding, absoluut.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

piet_g

Berichtdoor piet_g » 18 Okt 2016, 21:46

mooi ding en leuk verhaal.

dat sleutelen is bij deze modellen (en die er voor) vooral een kwestie van doen. parts manual er bij en onderhoudhandsleiding er bij. en dan ben je al een heel eind. buiten dat is er lekker het forum om vragen te stellen en op de verschillende evenementen even kijken en praten over ervaringen en tips.

kan eerlijk zeggen dat ik het zo ook geleerd heb. na vier jaar ken ik de meeste onderdelen van mijn laro wel en zijn er nog maar een paar onderdelen die ik nog niet open gehad heb ;)
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Terug naar “Nieuw op het forum”