Ik ben Will, 63 jaar en woon in Duitsland en ben in het bezit van een Landrover Defender 110 TD.
Ben in het bezit van deze auto nu 3 jaar en is mijn grote liefde. Gekocht in Oldenburg met Duits kenteken en 40000 km op de klok.
In juli heb ik een beroerte gehad en per heli naar Bremen gebracht toen en ben nu weer thuis maar mag pas eind oktober weer auto rijden (Duits rijbewijs) maar wil mijn grote liefde z.s.m. weer bij huis hebben. Deze staat nl nog op het werk in de Eemshaven.
Mijn vraag is dan ook:
Heeft iemand er ervaring mee of iemand met een Nederlands rijbewijs mijn auto naar Duitsland mag rijden?????
Hoop op een reactie van iemand die hier ervaring mee heeft of me verder kan helpen.
Groetjes Will
Landrover Defender
-
Roger B.
Re: Landrover Defender
Van het rijbewijs is alleen de categorie van belang. een rijbewijscategorie B is voldoende om met een 110 te mogen rijden.
of het een in NL of in D afgegeven rijbewijs betreft is niet van belang, ik heb 5 jaar met mijn auto's op D-kenteken gereden terwijl ik nog een NL-rijbewijs had. Ik woonde wel in D.
als ik het goed heb mag je als niet in Duitsland wonend wel in D met Duitse auto's rijden in Duitsland. In Nederland mag je als in Nederland wonende niet met buitenlands kenteken rijden (en dat geldt officieel in de meeste EU landen).
Zeker weten? even met je autoverzekering bellen
of het een in NL of in D afgegeven rijbewijs betreft is niet van belang, ik heb 5 jaar met mijn auto's op D-kenteken gereden terwijl ik nog een NL-rijbewijs had. Ik woonde wel in D.
als ik het goed heb mag je als niet in Duitsland wonend wel in D met Duitse auto's rijden in Duitsland. In Nederland mag je als in Nederland wonende niet met buitenlands kenteken rijden (en dat geldt officieel in de meeste EU landen).
Zeker weten? even met je autoverzekering bellen
gone
- Erik Peters
Roger B. schreef:In Nederland mag je als in Nederland wonende niet met buitenlands kenteken rijden (en dat geldt officieel in de meeste EU landen).
Toen ik twee jaar geleden pech kreeg op de Duitse Autobahn en de VW bus niet zo snel gerepareerd kon worden (geen onderdelen voorradig) en vervolgens gerepatrieerd werd, ben ik met een huurauto, met Duits kenteken verder gereden naar Zwitserland en later terug naar Nederland, waar ik de huurauto heb ingeleverd bij een Nederlands filiaal in de buurt waar ik woon. Was allemaal geen probleem.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Het zou een probleem zijn als je als nederlander in nederland in een auto op duits kenteken rijdt die jouw bezit is. In dat geval wordt dat als belastingontduiking gezien en krijg je ofwel een bekeuring (en moet je de auto laten staan / op een ambulance verder vervoeren), ofwel je krijgt een aanmaning om belastingaangifte te doen (BPM en invoerkosten). Zolang de duitse auto niet op jouw naam staat, is er geen probleem.
130 HCPU TD5 MY2000
-
Waterrover
- Beheerder
willemduits schreef:Ik ben Will, 63 jaar en woon in Duitsland en ben in het bezit van een Landrover Defender 110 TD.
Ben in het bezit van deze auto nu 3 jaar en is mijn grote liefde. Gekocht in Oldenburg met Duits kenteken en 40000 km op de klok.
In juli heb ik een beroerte gehad en per heli naar Bremen gebracht toen en ben nu weer thuis maar mag pas eind oktober weer auto rijden (Duits rijbewijs) maar wil mijn grote liefde z.s.m. weer bij huis hebben. Deze staat nl nog op het werk in de Eemshaven.
Mijn vraag is dan ook:
Heeft iemand er ervaring mee of iemand met een Nederlands rijbewijs mijn auto naar Duitsland mag rijden?????
Hoop op een reactie van iemand die hier ervaring mee heeft of me verder kan helpen.
Groetjes Will
Hoi Wil,
Leuk dat jouw auto bij mij om de hoek staat. Mocht de auto daar in de weg staan, dan kan ik de auto voor je verplaatsen en bij mij thuis neerzetten tot hij naar Duitsland kan. Mocht ik iets kunnen beteken, graag een PB'tje.
Groet, Chris
-
willemduits
mag ik allen bedanken voor uw reacties , ga hier wat mee doen,het doet zo,n pijn om als je eindelijk je droomwagen hebt hem of haar alleen te laten staan en Chris ook bedankt voor je aanbod maar hij staat daar overdekt in een garage maar ik wil graag af en toe om hem/haar hen lopen en aanraken /is dit raar?? of ben ik verknipt door mijn ""ongelukje"" of komt dit meer voor bij landylovers???
Waar in D woon je? Ofwel hoever is het rijden van de Eemshaven naar jouw huis? Want het is natuurlijk weinig moeite dat ding even naar je huis te rijden mits het geen uren sturen is. 
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
allard schreef:Het zou een probleem zijn als je als nederlander in nederland in een auto op duits kenteken rijdt die jouw bezit is. In dat geval wordt dat als belastingontduiking gezien en krijg je ofwel een bekeuring (en moet je de auto laten staan / op een ambulance verder vervoeren), ofwel je krijgt een aanmaning om belastingaangifte te doen (BPM en invoerkosten). Zolang de duitse auto niet op jouw naam staat, is er geen probleem.
Zo simpel is het helaas niet. Officieel moet je ontheffing vragen om mat de gehuurde auto in nl te rijden. En mag dat niet te vaak en te lang met hetzelfde voertuig en nog wat andere beperkingen en uitzonderingen... maar eigendom is niet de beperking ( als nederlands ingezetene kun je ook geen auto in ander eu land op naam zetten volgens mij)
Maar wat vooral van belang is, is wat de verzekering er van vindt . Dus gewoon bij de verzekering informeren
gone
Waar gaat het nou eigenlijk over?
Een leaseauto mag je niet uitlenen als dat in het contract staat maar een privé auto mag je altijd gewoon uitlenen. Iemand jouw auto naar je huis laten rijden is gewoon uitlenen en ik heb nog nooit van een verzekering gehoord die daar een clausule over had.
Problemen verzinnen is ook een kunst....
Een leaseauto mag je niet uitlenen als dat in het contract staat maar een privé auto mag je altijd gewoon uitlenen. Iemand jouw auto naar je huis laten rijden is gewoon uitlenen en ik heb nog nooit van een verzekering gehoord die daar een clausule over had.
Problemen verzinnen is ook een kunst....
Edward van Vugt
-
Roger B.
TUURLIJK jong..... jij weet alles en hebt alles al meegemaakt....... verzekeringen verschillen per land en per verzekeringsmaatschappij.. wat in NL standaard is kan in D totaal anders zijn....
Enige wat ik zeg is dat als je zeker wil zijn dat je niet voor echte probleem verrassingen komt te staan, je even de verzekering moet vragen wat hun policy hierin is
Enige wat ik zeg is dat als je zeker wil zijn dat je niet voor echte probleem verrassingen komt te staan, je even de verzekering moet vragen wat hun policy hierin is
gone
Terug naar “Nieuw op het forum”