marcenvon schreef:Hallo Will,
Nee, je bent niet gek, maar hooguit besmet met het Land Rover virus. Wat betreft je andere vraag het volgende. Als je als Nederlander in Nederland wil rijden met een voertuig met een buitenlands kenteken, dan moet je BPM betalen. De enige uitzondering die mogelijk is, is als er vooraf een melding is gedaan. De melding die per kenteken-persoon combinatie maar een keer per jaar mag worden gedaan is geldig voor een periode van twee weken. Maar in jouw geval (helemaal als iemand je eerst op wil halen) zou ik me geen zorgen maken en gewoon je auto naar je huis laten rijden.
Marc
Dag Will,
Precies, je bent dus "goed ziek", die LandRover gaat niet over ... andere kwalen hopelijk wel.
En als je weer over je huidige ongemakken heen bent ... koop dat geen TiTy oid maar gewoon nog een LandRover.
Verder kan ik andere Marc alleen maar gelijk geven. Soms kan je de regels wel heel somber interpreteren.
Een aantal jaren terug had ik hier een buitenlands gekentekende auto, op naam van mijn broertje (die in nog weer een ander buitenland woont).
Een aantal jaren terug kwam ik overigens ook met een buitenlands gekentekende huurauto terug naar Nederland nadat mijn LandRover op zijn gepoetste kant gelegen had. Bij beide heb ik me slechts een heel klein beetje zorgen gemaakt, heb ik er slechts spaarzaam mee gereden teneinde in ieder geval een plausibel verhaal te hebben. (Ik ken ook van een goede vriendin een vergelijkbare historie: zij reed - zelfs met een grote regelmaat - op een Brits gekentekende motorfiets, een motorfiets die op naam van een Britse huisgenoot stond .... daarvoor kreeg ze slechts een "berisping" in de geest van "Mevrouw, dit mag natuurlijk niet!" en "Voor deze keer zien we het door de vingers, niet meer doen verder." Ik ken ook het verhaal van iemand die een mooie Citroën uit Frankrijk had meegenomen, en ermee soms reed .... gelukkig stond de auto op zijn oprit toen er politie langs kwam, kennelijk op basis van een "verklikker" ... in dit voorbeeld stond de auto op zijn naam en hij woonde toch vooral in NL, dus was het, had de auto op straat gestaan, een lastig belasting-verhaal geworden.)
Maar goed, het lijkt mij een overduidelijk plausibel verhaal, het zijn overduidelijke en overzichtelijke kilometers op NL-bodem, en zeker als de Duitse eigenaar mee kan rijden lijkt mij de kans op gedoe kleiner als de kans op de hoofdprijs in de staatsloterij.
Groeten MarcS