Landrover Defender

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
willemduits

Re: Landrover Defender

Berichtdoor willemduits » 28 Aug 2016, 20:23

Hallo allemaa[.dank voor jullie hartverwarmende reactie en ik woon in Weener ong.1uur rijden (met een Landy) natuurlijk en dank voor je aanbod om hem /haar over te. rijden. ik heb al veel auto.s gehad maar een Landy was altijd een droom. en die is waar geworden.
Als ik helemaal hersteld ben .heb ik mijzelf een kado beloofd. Maar ben er nog niet uit of het een Audi TT of Ford Mustang of BMW Z1wordt voor de zomer
maar de Landy ruil ik NOOIT meer in ,kan iemand me zeggen of ik gek ben : door mijn ´´ongeluk`` of gewoon besmet ben met Landy Defender virus. :lol: :lol: :lol: :lol:

MKorendijk

Berichtdoor MKorendijk » 28 Aug 2016, 20:30

Goedenavond,

Auto naar uw huis rijden wil ik wel doen of een vriend, welke in Weener woont.
Zelf woon ik in Haren, Groningen. Dichtbij genoeg om in een avond voor elkaar te krijgen.
Als u wel kunt meerijden als passagier, kom ik u graag tevoren halen.

Indien u hiermee geholpen bent, hoor ik het graag via pb

Groet Marcel
Groet Marcel

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 28 Aug 2016, 21:37

Qua verzekeringen: Ik heb wel eens meegekregen dat er landen zijn/waren waar de verzekering persoonsgebonden was.

Qua buitenlands kenteken en NL-bestuurder:
Het mag officieel niet, in de praktijk (en met een plausibel verhaal) wordt de soep gewoonlijk niet zo heet gegeten.
De politie die toch al niet te vaak controleert heeft i.h.a. geen zin in gedoe (want het is belasting-gedoe).
Ben je heel precies dan vraag je een ontheffing aan.

Wel is het wellicht handig om een "verklaring" op te stellen m.b.t. het transport want je rijdt toch in een auto die niet op jouw naam staat, zouden er vragen zijn dan heb je de antwoorden, en idem m.b.t. de aansprakelijkheid bij een onverhoopte schade.

O ja, als bestuurder van andermans auto moet je je er sowieso van vergewissen dat de auto verzekerd is, belastingen betaald zijn en de auto in een afdoende conditie is ... althans dat moet volgens de regels, als er wat mis is wordt het de bestuurder aangerekend.

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 28 Aug 2016, 22:43

Begrijp werkelijk niet wat jullie allemaal lullen. :shock: :shock: Ben hier wel eenkeer of drie in een controle fuik gereden met de Range van een maat van me. Die staat op Zwitserse platen. NOG NOOIT heeft een agent noch een douane beambte mij gevraagd waarom ik in een buitenlands gekentekende wagen reed. :shock: :shock:

Moet deze week een Duitse 130 inrichten. Indien nodig haal ik die gewoon op en breng hem terug naar de klant. Big deal.

Weener is net over de grens bij Nieuwerschans, daar rijden ongeveer net zoveel NL platen in D als D platen in NL.

Gelukkig hebber er al twee mensen aangeboden om de Defender gewoon ff daar naartoe te rijden, kan de rest problemen bij elkaar fantaseren. :shock: :shock:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 28 Aug 2016, 23:17

ik kreeg toen ik nog mijn NL rijbewijs had en met mijn eigen Duits gekentekende auto aangehouden werd, ELKE keer van de betreffende agent de vraag waarom ik in een duitse auto reed, Nooit een probleem omdat ik in D woon. waarschijnlijk zijn ze in de randstad en gelderland moeilijker of heb jij een betrouwbaar uiterlijk :o :roll: :mrgreen: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Overigens vond een oom agent wel ooit dat ik geen NL rijbewijs meer had mogen hebben 4 jaar nadat we in D waren gaan wonen, maar mijn NL rijbewijs was toen nog 3 jaar geldig...in de tijd dat ik met mijn D-rijbewijs in mijn NL lease transporter reed deed dat ook vragen oproepen bij controles overigens

het is geen problemen zoeken, maar voorkomen.... zolang er niks gebeurd is er niks aan de hand....... maar wanneer er wel wat gebeurd, dan is het achteraf alleen voor eigenaar en eventueel bestuurder een probleem ......en alle stuurlui op het forum staan dan nog steeds droog aan wal met hun makkelijke adviezen....

dat "ALS er wel wat gebeurd" is overigens ook de reden waarom ik niet vaak in andermans auto rijdt, en mijn auto zelden uitleen, geen zin in heibel over geld
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 28 Aug 2016, 23:49

Leg mij dan eens uit waarom ik incidenteel dan niet in een buitenlands gekentekende auto zou mogen rijden? :shock: Zeker als die aantoonbaar ook nog eens op een ander z'n naam gekentekend is? Omdat die ene rit belastingontduiking is? Bullshit.

Heb je ooit iets anders hoeven doen dan die vraag beantwoorden? Of is dat al zo beangstigend dat we dat ten alle tijde moeten vermijden?
Edward van Vugt

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 28 Aug 2016, 23:59

ik reed altijd 100% legitiem in een duitse auto, dus meer dan mijn woonadres aantonen is nooit nodig geweest nee.

ik weet niet hoe snel de belastingdienst vindt dat ze moeilijk mogen gaan doen, maar dat was ook niet het stukje waar ik het over had, ik heb alleen gezegd, informeer even of je verzekering er moeilijk over gaat doen (lullig als dat na een ongeval wel zo blijkt te zijn)

in Duitsland krijgen sommige moraalridders het klaar om de schuldvraag naar de tegenpartij te buigen door niet originele uitrusting aan te kaarten in de hoop dat deze uitrusting niet "eingetragen" is waardoor het voertuig ineens niet verkeerslegaal zou zijn en de schuldvraag in meer of mindere mate naar de tegenpartij overgaat....... en verzekeringen gebruiken dit ook regelmatig om betaalde vergoedingen weer op de voertuigeigenaar terug te vorderen
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 29 Aug 2016, 00:50

Denk dat het vanaf de grens minder dan 10km is naar Weener. Dus dan denk ik: "doe eens gek" ;)
Edward van Vugt

tim

Berichtdoor tim » 29 Aug 2016, 00:53

Dag Will,

Op de eerste plaats, dat herstel goed en volledig mag verlopen.
Altijd weer leuk om te lezen dat iemand op latere leeftijd kan 'vallen" voor een Defender.
Ik zou zeggen,neem het aanbod van Marcel aan, zodat de 110 weer gewoon bij huis kan komen te staan.

Succes!
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

marcenvon

Berichtdoor marcenvon » 29 Aug 2016, 07:43

Hallo Will,

Nee, je bent niet gek, maar hooguit besmet met het Land Rover virus. Wat betreft je andere vraag het volgende. Als je als Nederlander in Nederland wil rijden met een voertuig met een buitenlands kenteken, dan moet je BPM betalen. De enige uitzondering die mogelijk is, is als er vooraf een melding is gedaan. De melding die per kenteken-persoon combinatie maar een keer per jaar mag worden gedaan is geldig voor een periode van twee weken. Maar in jouw geval (helemaal als iemand je eerst op wil halen) zou ik me geen zorgen maken en gewoon je auto naar je huis laten rijden.

Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)

Terug naar “Nieuw op het forum”