{knip en plak van het driving-fun forum}
Mijn eerste autootje kocht ik in italie (want daar werkte ik op dat moment al 4 jaar), een E36 318is met 1 vorige eigenaaresse, een E36 318is in Artic Silber Metallic... wat onderhoud en wat upgrades later (koni gele schokbrekers & leuk lichtmetaal) heb ik 2 track days op Franciacorta autodromo mee gedaan.. eerste ervaring was leuk, tot het moment dat de grindbak wel heel dichtbij kwam door het gebrek aan remmen!
fastfoward naar 2015:
ondertussen terug in NLD, getrouwd en wat andere autos gereden.. maar de italiaanse 318is heb ik nog!
al is er weinig meer van te herkennen aangezien het een full on race auto aan het worden is.

Progressie aan de bmw is langzaam door het werken als loonslaaf en zzp-er er naast.
ondertussen zit er een basis kooi in, onderstel voorzien van 90shore rubbers in de achterwiel ophanging, verstelbare camber armen achter, korter diff, en uniball draagarmen voor, polyester deuren/spatborden/achterklep/motorkap, lexan raampjes (moeten nog gemonteerd worden)

voor volvo kenners.. in de achtergrond staat een origineel nld-se V70 R AWD uit okt. 1999 .. ondertussen met 415xxx km op de teller!
Deze heb ik gekocht om de bmw mee naar het circuit te brengen.. ow en om van te genieten van die 5cil roffel!
{einde voorstelling df}
Goed, we zijn letterlijk 1 jaar verder, ik heb met veel plezier 30.000km met de R gereden.. maar die mag de bmw eigenlijk net niet naar het circuit trekken... daar heb ik nu geen last meer van
En met 441.000km op de teller begint het 1 en ander een beetje link/duur te worden.. dus gaan shoppen voor iets anders.
Ik heb vroeger ook al in een disco gereden, een 3,5l V8, daar heb ik goede herinneringen aan.. totdat ie niet meer wilde starten..
Dus gaan shoppen voor een disco, eentje gezien in elspeet, een bestelwagen in het grijs.. erg mooi maar net te duur in aanschaf..
later een basic(er) model gevonden in Steenderen, uit 2004 met 170.000km op de teller... op geel kenteken weleenswaar.. en een betere prijs.
Proefrit gemaakt, hmm interval van de ruitenwissers doet het niet.. maar verder niks raars gevonden, dus die disco staat nu voor de deur

tot nu toe 350km gereden, en het is stukken comfortabeler dan de volvo! .. ok, ik ga van een 270km/h vmax naar 150km/h ... en de 0 tot 100 tijd is letterlijk verdubbelt.. maar dat staat in het niets ten opzichte van het zicht en comfort dat je meer hebt dan de volvo.
de cruise control mis ik wel, dus die ga ik een keertje inbouwen!