Beste mensen,
Nieuw op het forum met meteen een prangende vraag: Tijdens een rit (in het binnenland van Istrie met onze disco TD5 2002) hoorden we een klap, die ons in eerste instantie deed denken aan een klapband. Bij controle bleek het niet het geval. De auto hangt nu scheef. Het rechter achterwiel raakt net niet de wielkast, en reageert meer op hobbels in de weg. wat kan dit zijn, En vooral kun je er zo nog mee rijden, de enige Landrover dealer zit in Zagreb, 300 km van ons vandaan.
Met vriendelijke groet,
Frits
luchtbalg stuk? discovery 2 TD5 2002
Re: luchtbalg stuk? discovery 2 TD5 2002
Ik denk dat je je vraag zelf beantwoord hebt met de topictitel...
Hier staat hoe je een balg vervangt. Of je er zo 300 km mee kan rijden zou ik niet weten, misschien kun je anders wat laten opsturen?
En... Nog welkom, en succes met de reparatie.
Hier staat hoe je een balg vervangt. Of je er zo 300 km mee kan rijden zou ik niet weten, misschien kun je anders wat laten opsturen?
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
-
Landmarcs
VeeTee schreef:Ik denk dat je je vraag zelf beantwoord hebt met de topictitel...![]()
Verder misschien ook even checken of de vorige balg niet knalde omdat de hoogte sensor een verkeerde hoogte aangeeft.
Groeten MarcS
Bedankt voor jullie reacties!
we zitten hier redelijk in de rimboe, met de ANWB gebeld en de monteur stelde voor om de auto in de laagste stand te zetten (en als hij dan recht staat kun je er gewoon mee rijden). Maar volgens mij kun je de nivelering niet uitzetten. tenminste ik heb het niet kunnen vinden. In de handleiding staat niet meer mee rijden of tot bij de Land Rover dealer...en die zit in Zagreb 300 km verderop. tis wat!
we zitten hier redelijk in de rimboe, met de ANWB gebeld en de monteur stelde voor om de auto in de laagste stand te zetten (en als hij dan recht staat kun je er gewoon mee rijden). Maar volgens mij kun je de nivelering niet uitzetten. tenminste ik heb het niet kunnen vinden. In de handleiding staat niet meer mee rijden of tot bij de Land Rover dealer...en die zit in Zagreb 300 km verderop. tis wat!
-
Roger B.
ANWB weet ook geen details van voertuigen, nee, bij een D2 kun je alleen de achterzijde in hoogte regelen, en dan standaard alleen hoger en zodra je boven -ik meen- 50km/u komt zakt ie weer naar normaal, lager zetten kan alleen met een optionele afstandbediening, en dan gaat ie weer omhoog als je harder dan -ik meen- 5km/u gaat
300km rijden kost je hoogstwaarschijnlijk je compressor.
300km rijden kost je hoogstwaarschijnlijk je compressor.
gone
Ga ik dat zeker niet doen!
De luchtbalg is stuk, maar dat is 90% zeker veroorzaakt door een kapotte hoogteschakelaar waardoor de balg veel te veel druk voor z'n kiezen krijgt. Met alleen de balg wisselen (5 minuten werk) ga je nog steeds geen 300 kilometer halen........
De schakelaar wisselen is ook geen werk maar je moet dan wel de onderdelen laten bezorgen.
De schakelaar wisselen is ook geen werk maar je moet dan wel de onderdelen laten bezorgen.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Is er geen landrover zusterclub die daar in de buurt kan helpen?
Fenna
Fenna

-
Landmarcs
Misschien kan onze bij tijd en wijle overijverige modderator dit lijntje samenvoegen met het andere, dat nu daar: viewtopic.php?f=14&t=9475 een parallel leven leidt.
Groeten MarcS
Groeten MarcS
Zou fijn zijn, maar ik heb er zelf een rommeltje van gemaakt om de berichten in twee verschillende onderwerpen uit te zetten. Excuus, maar dit is mijn eerste ervaring met een forum.
Terug naar “Nieuw op het forum”