Even voorstellen

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Rob110

Even voorstellen

Berichtdoor Rob110 » 26 Jun 2016, 15:47

Na 1 Freelander en 2 Discovery's 2 sinds kort trotse bezitter van een 110 SVX. Tijd om me eens aan te melden op het forum en voor te stellen. Ik merk dat mn motor nu steeds meer in de schuur blijft staan en ik vaker de auto pak, wat een heerlijke auto!

Binnen kort een stukje off road en tijdens de zomer vakantie naar Spanje / Portugal met de tent trailer, eens kijken of daar mooie stukken off road te vinden zijn. Dank voor de leerzame / interessante artikelen!

Groeten,

Rob

Bowmore_and_more

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Bowmore_and_more » 26 Jun 2016, 20:59

Succes en veel plezier met je 110! In portugal is nog goed offroad te rijden, ik ben vorig jaar in midden Portugal geweest en heb daar met de eigenaar van de Quinta leuk gereden. De lokale brandweer was daar zelfs blij als er mensen met een 4x4 de brandpaden weer een beetje vrij rijden.
André Nagel

Lage sportwagens zijn best leuk... ze maken alleen van die lelijke krassen op je differentieel..

Freelander TD4 (verkocht)
Discovery TD5 (2004) (verkocht)

Defender 130 2.2 TD4 HCPU (2015)

Rob110

Berichtdoor Rob110 » 27 Jun 2016, 23:14

Dank je Andre!

Heb je nog een tip voor een camping in midden Portugal voor ons? Kleine camping bij voorkeur met Nederlandse eigenaar.

Groeten,

Rob

allard

Berichtdoor allard » 28 Jun 2016, 13:00

Op de 4x4 vakantiebeurs stond een nederlands stel dat een camping runt in die regio. Ik weet de naam niet meer, maar als je de website van het evenement opzoekt en de lijst met exposanten bekijkt, vind je ze vast!

Edit: bovenstaande zelf maar even gedaan,en tadaaah: http://www.offroadpark.nl
Blijkt meer naar het noorden te zijn, maar wie weet als tussenstop?

Rob110

Berichtdoor Rob110 » 28 Jun 2016, 22:34

Klinkt goed, thanks!

Bowmore_and_more

Berichtdoor Bowmore_and_more » 12 Jul 2016, 20:30

Heb je nog een tip voor een camping in midden Portugal voor ons? Kleine camping bij voorkeur met Nederlandse eigenaar.

Ik heb in ieder geval de site van waar ik ben geweest: http://www.tapadacultural.com, de eigenaren daarvan zijn Nederlands en hebben ook ruimte om te kamperen. Wij hebben daar goede ervaringen. In die omgeving zit overigens ook ergens een camping waar veel Nederlanders zitten. De eigenaren zijn daar wel Portugees.
André Nagel

Lage sportwagens zijn best leuk... ze maken alleen van die lelijke krassen op je differentieel..

Freelander TD4 (verkocht)
Discovery TD5 (2004) (verkocht)

Defender 130 2.2 TD4 HCPU (2015)

Waterrover
Beheerder

Berichtdoor Waterrover » 12 Jul 2016, 21:20

Het offroadpark, eigenlijk onder de naam van Quinta di Alijo ligt in het noordelijke gedeelte van Portugal. Wij hebben afgelopen jaar hier een kijkje genomen. Via de tom tom de locatie ingevoerd, en we twee keer voorbij de ingang gereden. Er stond een héél klein houten bordje bij de ingang dat niet direct zichtbaar was. Uiteindelijk de ingang gevonden, die overigens niet geasfalteerd is (zand), en stijl omhoog gaat. In 2-laag ging onze zware auto vlot naar boven. Het terrein is heel uitgestrekt en er zijn vast mooie routes te rijden. Afgelopen vakantiebeurs heb ik nog gesproken met de eigenaar, die doet nu samen met 4WDTravel, kamperen en terreinrijden op en vanaf zijn terrein. O ja, ik meen dat eind september de deuren sluiten i.v.m. het seizoen.

Eventueel andere camping met NL-eigenaar: http://www.eurocampings.nl/portugal/coi ... /?l=region Niet duur, en mogelijkheid binnen te koken en te vertoeven bij slecht weer. Je kan zelfs eigen pizza's bakken. Veel ruimte en desgewenst privacy. Wel hoor je onophoudelijk de rivier langsstromen.

Offroad rijden in Portugal is eigenlijk geen probleem in tegenstelling tot andere landen.

Terug naar “Nieuw op het forum”