Hallo,
Sinds half jaar ben ik lid en vond het tijd om mezelf maar eens voor te stellen.
Mijn naam is Paul, ik ben 38 jaar, getrouwd en heb 2 kinderen, woonachtig in Zwolle en sinds 1,5 jaar in bezit van een Defender 110 Station Wagen, 3.5l V8 uit 1984. De auto heb ik gekocht om lekker door terrein te rijden, gezellig met 9 personen in de auto op pad te gaan en om af en toe wat te sleutelen.
Nu blijkt dat laatste het vaakst voor te komen in de praktijk...
Via LRCH hoop ik meer kennis en info op te doen voor het sleutelen en om met mede LaRo rijders te kunnen sparren over hoe bepaalde zaken werken en/of aangepakt moeten worden. Daarnaast zou het leuk zijn om met rijders uit de buurt samen off-road te gaan rijden.
Heb ik direct een (beginners)vraag: kun je een Defender 'cabrio' rijden?
Het dak en de zijwanden zijn relatief eenvoudig te verwijderen, voorraam kan neergeklapt worden, maar hoe zit het met de deurstijl?
Groeten,
Paul
Zwolle
Defender Zwolle
Re: Defender Zwolle
Welkom, een uur en een kwartier verder rijden (vanuit het zuiden, daar kom ik vandaan) en je komt bij ons in Westerwolde uit.
Les één: je hebt geen Defender!
Die naam is pas gekomen toen de Disco kwam in '89. Puur geneuzel, maar belangrijk voor de echte nerd. 
Cabrio rijden kan, maar niet zoals bij een Serie dat alles vlak is. Je deurstijlen en later ook de deuren zijn niet deelbaar. Er rijden wel diverse 110 softtops rond in NL.
Les één: je hebt geen Defender!
Cabrio rijden kan, maar niet zoals bij een Serie dat alles vlak is. Je deurstijlen en later ook de deuren zijn niet deelbaar. Er rijden wel diverse 110 softtops rond in NL.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
- Erik Peters
Edward schreef:Welkom, een uur en een kwartier verder rijden (vanuit het zuiden, daar kom ik vandaan) en je komt bij ons in Westerwolde uit.
Les één: je hebt geen Defender!![]()
Die naam is pas gekomen toen de Disco kwam in '89. Puur geneuzel, maar belangrijk voor de echte nerd.
De B-stijl is niet deelbaar en loopt door tot het dak (maar dat is ook het geval bij een Series III stationwagon), maar een 1984 heeft nog deelbare deuren (net als een Series). De bovenkant van de deuren (behalve de achterdeur) zijn van aluminium met schuiframen. En de deuren hebben nog "lift-up handles", net als de achterdeur.
M.a.w. een stationwagon is niet zomaar als cabrio te rijden (ook de achterdeur levert een probleempje op, de bevestiging van het bovenste scharnier).
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
Landmarcs
Tja, niets is onmogelijk en zelfs dat niet.
Soms is het onmogelijke wel iets lastiger.
(Zelf ben ik blij met het dak op mijn 110.)
Zie hier een "hybride" 109 5-deurs softtop.
Groeten MarcS
PS Monteer wel een serieuze rol-bar als je meer en langer zonder dak gaat rijden.
Als het mis gaat houdt een dak nog iets tegen, geen dak niets ...
Soms is het onmogelijke wel iets lastiger.
(Zelf ben ik blij met het dak op mijn 110.)
Zie hier een "hybride" 109 5-deurs softtop.
Groeten MarcS
PS Monteer wel een serieuze rol-bar als je meer en langer zonder dak gaat rijden.
Als het mis gaat houdt een dak nog iets tegen, geen dak niets ...
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 19 Jun 2016, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
De standaard safari achterdeur zou je kunnen vervangen voor het halve type, zoals die oa werd gemonteerd af fabriek in de 130 cc, lees de
" nederlandse" 130.
Deelbare B stijlen zouden in princiepe met innovatiefheid te maken moeten zijn, stijfheid/veiligheid van eea wordt dan natuurlijk een nadrukkelijker isseu.
" nederlandse" 130.
Deelbare B stijlen zouden in princiepe met innovatiefheid te maken moeten zijn, stijfheid/veiligheid van eea wordt dan natuurlijk een nadrukkelijker isseu.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Bedankt allemaal voor jullie reacties!
Ik heb inderdaad formeel een Land Rover 110, met inderdaad halve deuren met schuiframen.
Blijf ik het toch vreemd vinden, waarom halve deuren, een klapbaar voorraam en een dak en achterste ramen welke met enkele boutjes los te maken zijn en toch niet bedoeld om cabrio mee te rijden...
Hoe zit het dan met de B-stijl bij de 90" en 110" softtop?
Rolbar is dan (of sowieso) wel goed om te hebben. Mede kijkend naar ongeluk van vandaag op A67....
Groet,
Paul
Ik heb inderdaad formeel een Land Rover 110, met inderdaad halve deuren met schuiframen.
Blijf ik het toch vreemd vinden, waarom halve deuren, een klapbaar voorraam en een dak en achterste ramen welke met enkele boutjes los te maken zijn en toch niet bedoeld om cabrio mee te rijden...
Hoe zit het dan met de B-stijl bij de 90" en 110" softtop?
Rolbar is dan (of sowieso) wel goed om te hebben. Mede kijkend naar ongeluk van vandaag op A67....
Groet,
Paul
Een 90 heeft geen B-stijl, die wordt gevormd door de bak en de wand die daar opstaat.
Een 110 hardtop net zo. Vaak zie je dat de soft top bij een Stawag over de hele deuren heen gaat en achter de deuren naar de bak gaat. Echt open rijden vind ik dat ook niet...
Een 110 Stawag soft top is er ook in legeruitvoering voor zover ik weet nooit geweest. Die simpel zat te maken door de b stijl gewoon in te korten. Ik zou dan idd het buizenframe waar je huif op hangt van een rolkooi maken.
En tenzij jezelf over de kennis beschikt of een constructeur kent zou ik die rolkooi gewoon kopen en niet zelf bouwen.

Een 110 hardtop net zo. Vaak zie je dat de soft top bij een Stawag over de hele deuren heen gaat en achter de deuren naar de bak gaat. Echt open rijden vind ik dat ook niet...
Een 110 Stawag soft top is er ook in legeruitvoering voor zover ik weet nooit geweest. Die simpel zat te maken door de b stijl gewoon in te korten. Ik zou dan idd het buizenframe waar je huif op hangt van een rolkooi maken.
En tenzij jezelf over de kennis beschikt of een constructeur kent zou ik die rolkooi gewoon kopen en niet zelf bouwen.
Edward van Vugt
Terug naar “Nieuw op het forum”