Beste allemaal,
Het is wel weer even wennen om in Land Rover te rijden. Tijdens mijn diensttijd reed ik in een lightweight, maar vond de 88 en 109 toch een mooiere vorm hebben. 12 maart heb ik mijn Land Rover gekocht en lid geworden van de LRCH. 2 sleutelboeken gekocht en vele vele fimpjes bekeken op You Tube en dat is toch leuk en leerzaam. Mijn Land Rover is een 109 series 3 van 1981 ex landmacht en nu nog in de kleur leger groen. De wagen is niet in top conditie en ik zie het als een rijdend project. Hij hoeft ook niet ingezet te worden voor dagelijks gebruik. Ik heb in het verleden gesleuteld aan 2cv,s en die ervaring is handig. Ik woon in de omgeving van Deventer en zou het op prijs stellen als er eens iemand in mijn Land Rover wil rijden en bekijken waar er mogelijk wat punten van aandacht liggen. In het recente verleden heeft de Land Rover 2 jaar niet gereden en is recent doorgesmeerd en de oliën zijn gecontroleerd, is achter een remcilinder vervangen en is er apk opgekomen. Preventief onderhoud lijkt mij handig om zelf te doen aan mijn Laro en ondanks dat de auto weer apk heeft zegt dat natuurlijk niets over de staat van de wagen. In de tussentijd ga ik genieten van de komst van mijn Land Rover en pak binnenkort de vetspuit. Dat is 3 weken geleden al gedaan, maar ik kan mij voorstellen dat na 2 jaar stilstand dat nog wel een paar keer mag gebeuren. En verder ga ik de wagen verder ontdekken met wat ik zelf tegen kom, mij zal bevreemden en verrassen.
Ik ben nog niet bij een treffen van LRCH geweest maar vrienden van mij waren onlangs erbij in Loon op Zand en hebben erg genoten. Hierbij een foto van mijn 109. Ik hoop jullie te gaan ontmoeten.
Warme groet,
Paul omgeving Deventer
Hallo
Re: Hallo
Leuk intro verhaal paul, veel plezier met de 109 en dat ie in de staat zal komen zoals gewenst.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Welkom hier, veel plezier, fijne en veilige km's on én off-road natuurlijk.
Groet Jan
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Beste naamgenoot,
M.n. voor de defensielaro's zijn de echelons 1, 2 en 3 erg makkelijk voor (preventief-) onderhoud.
Ik heb enkele jaren eenzelfde auto gehad en veel plezier aan beleefd.
De echelons hebben daarbij goed dienst gedaan.
Veel plezier met je 109!
Groet, Paul
M.n. voor de defensielaro's zijn de echelons 1, 2 en 3 erg makkelijk voor (preventief-) onderhoud.
Veel plezier met je 109!
Groet, Paul
Def 2004 TD5 130 HCamperPU
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)
paul k schreef:Beste naamgenoot,
Veel plezier met je 109!
Groet, Paul
Hier te vinden:
http://www.solidebolide.nl/downloads.html
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
- Erik Peters
Het is niet zo dat iedere 3 weken doorsmeren noodzakelijk is, tenzij je natuurlijk 5000 km in 3 weken aflegt.Paul van B schreef:..... en pak binnenkort de vetspuit. Dat is 3 weken geleden al gedaan, maar ik kan mij voorstellen dat na 2 jaar stilstand dat nog wel een paar keer mag gebeuren.
Want dat is, dacht ik, de interval tussen de beurten bij een Series III. Die interval (van 5000 km) hou ik nog steeds aan bij het doorsmeren, ook bij mijn Td5 die iedere 20.000 km of ieder jaar een beurt nodig heeft. Zo heeft mijn 300 Tdi na 200.000 km nog steeds 2 originele kruisjes in de aandrijfassen zitten. (Het kruisje bij het achterdifferentieel is na 30.000 km vervangen en het kruisje bij de voorste uitgaande as van de tussenbak bij ±190.000 km een paar jaar geleden).
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
Paul van B
paul k schreef:Beste naamgenoot,
Veel plezier met je 109!
Groet, Paul
Heel handig Paul. Top en bedankt.
-
Paul van B
Edward schreef:paul k schreef:Beste naamgenoot,
Veel plezier met je 109!
Groet, Paul
Hier te vinden:
http://www.solidebolide.nl/downloads.html
Edward bedankt voor de verwijzing naar de downloads. Heel handig. En ik zie op de pagina allerlei leuke en interessante aanpassingen die een overweging waard zijn. Ik heel blij.
Soms zijn boeken makkelijker.
Met je vette vingers op je laptop klooien is ook niet altijd handig.
uitprinten kan natuurlijk ook.....
Met je vette vingers op je laptop klooien is ook niet altijd handig.
uitprinten kan natuurlijk ook.....
Def 2004 TD5 130 HCamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)
welkom.
ah weer een echte 24V laro op de weg
. Mocht je vragen hebben kun je ze altijd stellen natuurlijk.
ah weer een echte 24V laro op de weg
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Terug naar “Nieuw op het forum”