Hallo
-
Paul van B
Re: Hallo
Inderdaad Erik als ik stuurbekrachtiging op mijn rem zou hebben wordt het wel heel ingewikkeld.
Laatst gewijzigd door Paul van B op 16 Mei 2016, 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Paul van B
Het zal toch maar zijn dat je een Tdi en de Td5 hebt MarcS. Ik zou ontwricht raken in echtelijke verplichtingen, sociale contacten verwaarlozen en spontaan de route naar mijn werk vergeten.
-
Paul van B
piet_g schreef: daarnaast heb ik een enkele accu voor de 12V, welke gevoed word door een 12V dynamo op het blok.
Uh, dus Piet heeft 2 dynamos? Dat kom ik eens zien.
-
Landmarcs
Paul van B schreef:Het zal toch maar zijn dat je een Tdi en de Td5 hebt MarcS. Ik zou ontwricht raken in echtelijke verplichtingen, sociale contacten verwaarlozen en spontaan de route naar mijn werk vergeten.
Ik had bijna een Puma en een Td5 ... maar ik vreesde voor diverse ontwrichtingen (die route naar het werk is daarbij dan nog ondergeschikt).
Groeten MarcS
Paul van B schreef:piet_g schreef: daarnaast heb ik een enkele accu voor de 12V, welke gevoed word door een 12V dynamo op het blok.
Uh, dus Piet heeft 2 dynamos? Dat kom ik eens zien.
klopt. de 12V zit (als je er voor staat) rechts onderin (geloof op de normale plek voor de 2.5NA waar bij dient als spanrol) en de 24V zit links boven.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
-
Paul van B
Afgelopen dagen aardig wat gereden in de series 3. Het brandstof verbruik is teruggebracht van 6.6 liter op de 100 km naar 1 op 10.
Daar is wel Wynn's Diesel plus voor ingezet. Dus blijven monitoren hoe het in de toekomst verder gaat. Ik heb ook de afgelopen dagen minder hard gereden. Op de snelweg reed ik bij de eerst meting op 12 maar langere stukken 100 tot 105 km. Afgelopen zondag ben ik met amper 90 teruggereden over de snelweg. Dat zal ook wel meewerken.
Daar is wel Wynn's Diesel plus voor ingezet. Dus blijven monitoren hoe het in de toekomst verder gaat. Ik heb ook de afgelopen dagen minder hard gereden. Op de snelweg reed ik bij de eerst meting op 12 maar langere stukken 100 tot 105 km. Afgelopen zondag ben ik met amper 90 teruggereden over de snelweg. Dat zal ook wel meewerken.
haha,.. ja dat laatste doet ook een hoop. en die schoonmaak spulletjes in de motor en desnoods een paar keer met die plus brandstoffen om de motor schoon te krijgen helpt ook. overigens helpt rijden ook wel om alles weer gewoon weer wat schoner en zuiniger te krijgen. verse olie ook trouwens 
verder nog steeds tevreden over je laro?
verder nog steeds tevreden over je laro?
------
-
Paul van B
Ja Piet nog steeds leuk. In de tussentijd heeft de Laro niet heel veel gereden, maar zo af en toe. Op het werk is het behoorlijk druk en ook werk ik sinds kort in het weekend erbij.
De kleur van de Land Rover is ondertussen spontaan van groen naar 2 kleuren blauw gegaan. Binnen kort naar het 4 x 4 treffen in Drenthe op 12 november. Daar ben ik de Land Rover nu voor aan het voorbereiden. Om niet met mijn tanden in het stuur terecht te komen gaan er binnenkort gordels in. Het raam aan de bijrijders kant was bij aankoop al dicht gekit en dat deel wordt ook vervangen. Verder wat sapjes controleren en op zoek naar de doorwadingsplug.
Toch weer leuk om met de Land Rover bezig te kunnen zijn al breekt snel de tijd weer aan van werken door de weeks en het weekend.
Warme groet uit Deventer,
Paul
De kleur van de Land Rover is ondertussen spontaan van groen naar 2 kleuren blauw gegaan. Binnen kort naar het 4 x 4 treffen in Drenthe op 12 november. Daar ben ik de Land Rover nu voor aan het voorbereiden. Om niet met mijn tanden in het stuur terecht te komen gaan er binnenkort gordels in. Het raam aan de bijrijders kant was bij aankoop al dicht gekit en dat deel wordt ook vervangen. Verder wat sapjes controleren en op zoek naar de doorwadingsplug.
Toch weer leuk om met de Land Rover bezig te kunnen zijn al breekt snel de tijd weer aan van werken door de weeks en het weekend.
Warme groet uit Deventer,
Paul
Terug naar “Nieuw op het forum”