Hallo

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Roger B.

Re: Hallo

Berichtdoor Roger B. » 13 Apr 2016, 19:05

2 accu's in serie...... tenzij er 6v accu's in zitten is dat dus 24V, ook zonder meten
gone

Paul van B

Berichtdoor Paul van B » 14 Apr 2016, 00:24

piet_g schreef:welkom.

ah weer een echte 24V laro op de weg :P. Mocht je vragen hebben kun je ze altijd stellen natuurlijk.

Wat is een beetje redelijk dieselverbruik Piet?

piet_g

Berichtdoor piet_g » 18 Apr 2016, 13:26

Ik zit een beetje rond de 1:10. doe ongeveer 400km op 40 liter (zit maar 1 45 liter tank onder en die gaat nooit helemaal leeg) maar ik rijd nooit op de snelwegen omdat ik daar met mijn landbouw voertuig niet mag komen.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Paul van B

Berichtdoor Paul van B » 22 Apr 2016, 03:26

Duidelijk Piet. Toen ik 12 maart de Laro kocht heb ik die dag ruim 220 kilometer snelweg gereden. Daarna ben ik er eigenlijk niet meer geweest. Ik ga binnenkort weer eens meten om het verbruik in kaart te brengen. Die 1 op 10 van jou lijkt mij toch heel netjes voor een series 3 109.

piet_g

Berichtdoor piet_g » 22 Apr 2016, 08:04

ben benieuwd waar jij aan gaat komen..
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Laro75

Berichtdoor Laro75 » 24 Apr 2016, 15:25

Die van mij loopt prima op 2 in serie geschakelde accu's
Let vooral op ampere correct is vlgs 75 A minimaal.
Handgas voor militair ook gebruik om accu bij te laden als er een radiopost was en de radio 12 uur of meer aan staat. terwijl auto stil staat.

Groet Hans

piet_g

Berichtdoor piet_g » 25 Apr 2016, 12:56

ja die handgas is leuk. kun je ook een beetje als cruiscontrol gebruiken :P..

idd, ik heb in mijn geval drie accus. twee in serie voor de laro. heb daarvoor 100AH accus gepakt omdat ik een 90 amp dynamo heb. plus daar komt straks ook de 24V lier op. en daarnaast heb ik een enkele accu voor de 12V, welke gevoed word door een 12V dynamo op het blok.
------

Paul van B

Berichtdoor Paul van B » 16 Mei 2016, 02:09

Vorige week zondag naar forumlid Erik geweest met mijn 109. Ik werd vriendelijk ontvangen. Mijn landrover heeft waarschijnlijk toch een 2.25 diesel. Ik vond het stuurwerk wat vreemd. Erik kroop achter het stuur en wij zijn een stuk gaan rijden. Erik woont in een bijzonder landrover waardige omgeving, zeer landelijk met genoeg onverharde wegen. Het blijkt zinvol om het stuurhuis eens serieus te onderzoeken. Het stuurt te zwaar en er zit een knikmoment in de sturing alsof je door een dood punt heen moet. Ook de remmerij wordt wat bemoeilijkt door een niet of slecht werkende rembekrachtiger. De slijtage van binnenbanden kwam uitvoerig aan bod. De dynamo maakt aardig wat herrie en hier is mogelijk sprake van rammelend lager. Gelukkig laad de dynamo voorlopig nog goed. Voor sommige forummers is er duidelijkheid of mijn 109 nu wel of geen 24 volt landrover is. De dynamo is groot genoeg om de landrover als 24 volt aan te merken. Ook de omvormer achter 1 van de stoelen voor de radio van 24 volt naar 12 onthult toch echt een 24 volt landrover. Het is en blijft een rijdend project. Naar de mooie Defender van Erik heb ik maar niet te veel gekeken anders was ik die zondag niet meer thuis gekomen. Al met al een leerzaam en leuk moment en ik ben Erik daar zeer dankbaar voor.
Laatst gewijzigd door Paul van B op 16 Mei 2016, 12:24, 2 keer totaal gewijzigd.

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 16 Mei 2016, 09:36

Paul van B schreef:Ook de remmerij wordt wat bemoeilijkt door een niet of slecht werkende stuurbekrachtiging.
Je bedoelt natuurlijk rembekrachtiger. ;)

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 16 Mei 2016, 09:54

Paul van B schreef:..... Naar de mooie Defender van Erik heb ik maar niet te veel gekeken anders was ik die zondag niet meer thuis gekomen. Al met al een leerzaam en leuk moment en ik ben Erik daar zeer dankbaar voor.

En ... Erik heeft zelfs twee Defenders, je had de hele week kunnen blijven om de voors en tegens van de Tdi en de Td5 te bestuderen.

Groeten MarcS

Terug naar “Nieuw op het forum”