Ook het virus te pakken

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Non_purist

Ook het virus te pakken

Berichtdoor Non_purist » 29 Feb 2016, 14:28

Even voorstellen (en een vraag of 3),

ik ben monteur en enthousiasteling van alles wat elektromechanisch aangedreven wordt. In mijn jongere jaren heb ik de smaak te pakken gekregen toen ik werkzaam was op (toen nog) Hare majesteit schepen bij de koninklijke Marine. Veel opgestoken van techniek omtrent diesel/elektrische motoren en schuw dan de nodige sleutelklussen ook niet. (en mijn vrienden ook niet, altijd handig :D )

Ik ben van plan binnenkort een landrover aan te schaffen, maar dan wel eentje van vóór '76. Ik zal hem ook niet niet gaan gebruiken voor dagelijks verkeer, maar als extra auto om een kort weekend weg te gaan (meestal kamperen/vissen). Ook kan ik de laro droog stallen en aldaar klussen.

Nu ga ik misschien vloeken in de ogen van enkele puristen op dit forum :? , maar ik heb mijn oog laten vallen op een Santana 88' IIA diesel uit 1975. Ik heb al veel informatie van internet en de site van LRCH (complimenten voor de site) kunnen halen, maar het volgende viel mij op:

- Santana maakte de IIA tot 1974, betekent dat de samenstelling van deze laro al verdacht is en niet klopt of gewoon laat op kenteken gezet?

- Ik kom er maar niet achter of de diesel (2400 CC) die geplaatst is in deze gelijk is aan het origineel, ik weet bijvoorbeeld dat in de jaren 70 Santana MC al eigen motor onderdelen maakte. Kan iemand mij hierover informeren?

Verder ben ik benieuwd naar jullie menig over de Santana's, dat alles metrisch is uitgevoerd spreekt mij wel aan, maar is het nou echt zo dat je moeilijk aan spare parts kan komen?

Morgen (dinsdag) ga ik kijken bij de santana en probeer dan het motor en chassis nr te achterhalen. Oh ja en ik neem het aankoopadvies van de site mee, THNX.

Groetjes,

Non
land rover series III 109" SW, 2.25 diesel 1975

Roger B.

Re: Ook het virus te pakken

Berichtdoor Roger B. » 29 Feb 2016, 15:54

aan een land rover (zeker na de series) is ook niet zo veel niet-metrisch hoor....

wat ik begrijp is veel documentatie van Santana niet of nauwelijks te vinden in een andere taal dan spaans en ook de onderdelen vaak buiten spanje lastig te vinden. Daarbij is Santana al een hele tijd failliet en ter ziele, dus ook daardoor is verkrijgbaarheid van onderdelen eerder een probleem dan bij een Land Rover. Van Land Rover heb ik gelezen dat ze zelfs parts die niet meer gemaakt werden voor oudere modellen weer terug in productie gaan nemen (zal wel te maken hebben met het starten van het heritage programm....... ze hebben de parts zelf weer nodig :lol: )
gone

atilgen

Berichtdoor atilgen » 29 Feb 2016, 22:00

Welkom.
En dit is een virus waar geen medicijn voor is :D :D
Defender 130 TD5
88 Series III diesel

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 29 Feb 2016, 22:14

Welkom hier, zooooooo jij hebt het virus zeker goed te pakken :lol: :lol:

Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

Non_purist

Berichtdoor Non_purist » 01 Mar 2016, 16:48

voor het eerst goed om te horen dat een virus niet zomaar overgaat :D .

helaas ging de bezichtiging vandaag niet door, nog even en andere afspraak maken, zal donderdag worden denk.......
mocht het lukken zal ik een fotootje plaatsen

Non_purist

Berichtdoor Non_purist » 07 Mar 2016, 14:23

Nou het is uiteindelijk zaterdag geworden, helaas.....
de santana was niet wat ik er van verwachtte, helemaal geen slechte auto maar geen goed gevoel bij en dan hou ik liever de centjes in mijn zak.

Diezelfde dag ook nog bij een series 3 '88 uit 1980 gaan kijken, hier kon ik helaas mijn vuist op verschillende plekken van het chassis duwen, erg jammer want de koets was in opperbeste staat! Even verder zoeken nog maar.

Terug naar “Nieuw op het forum”