Ook het virus te pakken

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Non_purist

Ook het virus te pakken

Berichtdoor Non_purist » 29 Feb 2016, 14:28

Even voorstellen (en een vraag of 3),

ik ben monteur en enthousiasteling van alles wat elektromechanisch aangedreven wordt. In mijn jongere jaren heb ik de smaak te pakken gekregen toen ik werkzaam was op (toen nog) Hare majesteit schepen bij de koninklijke Marine. Veel opgestoken van techniek omtrent diesel/elektrische motoren en schuw dan de nodige sleutelklussen ook niet. (en mijn vrienden ook niet, altijd handig :D )

Ik ben van plan binnenkort een landrover aan te schaffen, maar dan wel eentje van vóór '76. Ik zal hem ook niet niet gaan gebruiken voor dagelijks verkeer, maar als extra auto om een kort weekend weg te gaan (meestal kamperen/vissen). Ook kan ik de laro droog stallen en aldaar klussen.

Nu ga ik misschien vloeken in de ogen van enkele puristen op dit forum :? , maar ik heb mijn oog laten vallen op een Santana 88' IIA diesel uit 1975. Ik heb al veel informatie van internet en de site van LRCH (complimenten voor de site) kunnen halen, maar het volgende viel mij op:

- Santana maakte de IIA tot 1974, betekent dat de samenstelling van deze laro al verdacht is en niet klopt of gewoon laat op kenteken gezet?

- Ik kom er maar niet achter of de diesel (2400 CC) die geplaatst is in deze gelijk is aan het origineel, ik weet bijvoorbeeld dat in de jaren 70 Santana MC al eigen motor onderdelen maakte. Kan iemand mij hierover informeren?

Verder ben ik benieuwd naar jullie menig over de Santana's, dat alles metrisch is uitgevoerd spreekt mij wel aan, maar is het nou echt zo dat je moeilijk aan spare parts kan komen?

Morgen (dinsdag) ga ik kijken bij de santana en probeer dan het motor en chassis nr te achterhalen. Oh ja en ik neem het aankoopadvies van de site mee, THNX.

Groetjes,

Non
land rover series III 109" SW, 2.25 diesel 1975

Roger B.