Even voorstellen en een paar vragen

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Joan Onink

Even voorstellen en een paar vragen

Berichtdoor Joan Onink » 22 Feb 2016, 15:09

Hallo allemaal,

na vele jaren is het toch zo ver gekomen; het aanschaffen van een LandRover!! Intussen is de Discovery II Td5 al twee jaar in mijn bezit. Er is hier en daar al wat aan gesleuteld en ook zijn er intussen al wat buitenspeeldagen van de LRCH mee gereden. We nemen de Disco mee naar Spanje en Frankrijk met de zomervakantie, om ook daar de vele onverharde wegen af te rijden.

Er zijn twee zaken waar ik me nog over aan het buigen ben;
[*] Er wordt regelmatig op het forum gemeld dat een lichte olie lekkage bij een LandRover hoort, dat kan ik inkomen, maar als je in de twee jaar tijd twee grote olievlekken op je oprit hebt, dan is het tijd om verder te kijken :x . Zover ik kan nagaan komt de lekkage hoog van het blok aan de inlaat kant (kleppen deksel, koppakking?), heeft iemand daar ervaring mee?
[*] Ook het verbruik is aan de hoge kant: als ik 1:8 haal, mag ik in mijn handen knijpen.... Ik rijdt regelmatig langere afstanden. Banden die gemonteerd zijn; General Grabber AT 255/65/16, EGR is niet afgeblind.

Hopelijk kan iemand me verder helpen, want tot nog toe heb ik nog niets gevonden op het forum...
Alvast bedankt voor jullie reacties en wie weet tot ziens op de buitenspeeldagen!!

Groetjes,
Joan

atilgen

Re: Even voorstellen en een paar vragen

Berichtdoor atilgen » 22 Feb 2016, 19:37

Welkom op het forum.
Zo te lezen heb je al het nodige plezier aan je Disco mogen beleven.
En we zijn gek op foto's.

Stel je vragen anders even in het Technisch gedeelte, dan reageren er allicht wat meer mensen dan nu.
Defender 130 TD5
88 Series III diesel

Edward

Berichtdoor Edward » 22 Feb 2016, 19:47

Weet je zeker dat ie olie lekt? Want als de fuel pressure regulator lekt gaat en je verbruik omhoog en wordt je parkeerplaats een bende. Al durf ik zo niet te zeggen aan welke kant van het blok dat ding zit. :oops: :oops:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

sleen42

Berichtdoor sleen42 » 22 Feb 2016, 19:52

rechts achter aan de kop,precies boven de startmotor.
Discovery Td5 werk auto:-)

Joan Onink

Berichtdoor Joan Onink » 24 Feb 2016, 15:42

Allemaal al bedankt voor de reacties!

De lekkage van de pressure regulator was bekend, deze is bij aanschaf 2 jaar geleden vervangen (APK puntje).
Ik zal de vragen aan de techneuten van het forum voorleggen; wordt vervolgd :D

En wat de foto's betreft; ik ben nog aan het uitvinden hoe ik ze kan toevoegen.....

Terug naar “Nieuw op het forum”