Even voorstellen( interesse voor aanschaf land rover)

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Zandbergen

Even voorstellen( interesse voor aanschaf land rover)

Berichtdoor Zandbergen » 18 Feb 2016, 20:34

Hallo iedereen,

Mijn naam is Mike Zandbergen ben 21 jaar, woonachtig in Noordwijk(ZH).
Ik heb op dit moment nog geen land rover tot mijn beschikking maar heb er eentje op het oog waarvoor ik binnenkort een bezichtiging heb. nu was eigenlijk mijn vraag(Als ik hier dan goed zit) of het een redelijke deal is?

Ik heb mijn oog laten vallen op:
Land Rover series 3 88.
bouwjaar 1980.
4 cilinder, benzine.

Heb al een kleine bezichtiging gedaan en het koetswerk zag er naar mijn weten goed uit, geen roest o.i.d.
De vraagprijs is 4300 euro, ik vindt dit zelf wel een eerlijke prijs(of niet?). Maar zijn er nog dingen waar ik specifiek op moet letten(voor een series 3)? Heb mezelf hier rededelijk in verdiept als zeg ik zelf, gewoon goed kijken, luisteren en voelen.
Het wordt een vrije tijds auto aangezien ik zeevarende ben en dus helemaal geen auto nodig heb, leek het mij een prima wagen om mee te beginnen.

Met vriendelijke groet,

Mike Zandbergen.

fenix2

Re: Even voorstellen( interesse voor aanschaf land rover)

Berichtdoor fenix2 » 18 Feb 2016, 21:33

hallo Mike,

Welkom hier :)
Ben je een beetje sleutelvaardig?
Bij een series landrover is de staat van het koetswerk van minder belang. Belangrijk is het chassis en het schutbord en of de nummertjes kloppen.
Heb je uit de clubshop het boekje landrover kompas?
Overigens mag je voor dat bedrag best een heel knappe series verwachten. Een nog erg goed origineel chassis of een recent vervangingschassis en mogen de voetenbakken en de rest van het schutbord nauwelijks roest hebben. Let ook op bv de achterbalk. Voor dik 4000 euro wil ik bij de bevestiging van de achterbak op de achterbalk geen of nauwelijks aangevreten aluminium zien. Zo zijn er wel meer dingetjes om op te letten.
Het beste is om een series kenner bij de hand te hebben als je de auto bekijkt.

succes, Fenna
Afbeelding

atilgen

Berichtdoor atilgen » 18 Feb 2016, 21:39

Welkom op het forum.
In de clubshop is het boek "Kompas" te koop en daar staat alle informatie in voor de aanschaf van een Land Rover.

Maar naast het chassis, zijn er ook nog dingen zoals de aandrijving, versnellingsbak en de remmerij waar je op moet letten.
En niet te vergeten het schutbord en de voetenbakken, deze staan bekend dat ze roesten.
En veel belangrijker, maak er een testrit mee.

En de prijs is echt afhankelijk van de staat van de auto.

Veel succes met je zoektocht.
Defender 130 TD5
88 Series III diesel

Zandbergen

Berichtdoor Zandbergen » 18 Feb 2016, 21:57

In elk geval bedankt voor de reactie's.

Ik zal de gegeven raad in mijn achterhoofd houden,lampje mee en een proefritje maken.
Ene de sleutelvaardigheid moet geen probleem zijn als machinist zijnde.

Groet,

Mike Zandbergen

Terug naar “Nieuw op het forum”