Mijn naam is Reinout Krijger, ik woon in Zaandam en ben een jonge ondernemer in de productontwikkeling van vezel versterkte composiet delen (voorn. koolstofvezel).
Ik ben nieuw op dit forum, echter niet nieuw met de Land Rover. Mijn eerste Land Rover kocht ik ca. 3 jaar geleden, een beest van een 110 met de 3.5 V8, wat een heerlijke motor! Met deze 110 van '83 heb ik ook direct kennis gemaakt met de techniek van de Land Rover, ik heb hem gekocht als barrel, alles opgeknapt ( remmerij, stuurinrichting, enz, enz.) Breekt bij de APK (was geschorst) de pivot bolt uit de bellhouse!! Jullie kennen het wel; bak eronder uit, nieuw bellhouse zoeken, en toen alles meteen maar vernieuwd daar beneden, omdat de bak jankte en de olie er van alle kanten uit gutste, deze ook maar meteen vervangen. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Omdat ik een tijdje naar het buitenland ging heb ik de 110 verkocht.
Weer terug in NL begon het weer te kriebelen. Ik ging stiekem de advertenties in de gaten houden. Daar vond ik ca. 4 maanden geleden mijn nieuwe krachtpatser. Voor een zeer redelijke prijs kocht ik een 110 HCPU, echter zonder APK, zo goed als alle elekrtonica kapot en hij stond als camper op kenteken.
Maar wat reed dat ding lekker zeg! Een zeer soepele lt77, goede lt230 tussenbak, en een ontzettend solide chassis voor wederom een '83er, hij was ook al 2" gelift. Maar het leukste is de motor; er is door de vorige eigenaar een 2.8 TD Daihatsu DL 52 motor ingebouwd, zeer netjes gedaan met een flinke intercooler erop. Deze motor staat (kwam ik later achter) te boek als een van de meest onverwoestbare motoren out there.
Uiteindelijk heb ik dan ook een prima koop gehad, aangezien alle elektronica het vanzelf weer ging doen na een beetje schudden met de bedrading en wat contacten schoonmaken.
ondanks dat het een solide basis was heb ik inmiddels al een hoop vernieuwd, ik ben na het vervangen van het vanzelfsprekende ( distributie e.d.) bij wijze van test met de auto naar Tsjechië gereden, toen kwamen er wel wat dingen naar boven. Zo heb ik in Praag een nieuwe thermostaat laten komen, want deze bleek er niet in te zitten! En afgelopen week heb ik de cardanassen en meenemers vernieuwd, bij 100 km/h begon de auto te vibreren als een gek.
Verder is mijn HCPU zo spartaans als de Land Rover Defender wordt,er zit zelfs geen stuurbekrachtiging op, dus werken zul je!
Voorlopig ga ik jullie doodgooien met vragen, waar mogelijk zal ik natuurlijk ook mijn bijdrage leveren in het beantwoorden van vragen van andere forumleden. Al moet ik eerlijk toegeven dat dit forum al sinds ik LARO's rijd mijn vraagbaak is.
Hallo allemaal, ik wil me even voorstellen als nieuw forumlid.
Hallo allemaal, ik wil me even voorstellen als nieuw forumlid.
Laatst gewijzigd door Krijger op 24 Jan 2016, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Hallo allemaal, ik wil me even voorstellen als nieuw forumlid.
Welkom hier
Mooi verhaal. Veel fijne én veilige km's on én off-road.
Groet Jan
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
welkom en mooi ding!
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960
- Martijn en Caroline
welkom en tof zo met een bakkie! Veel rij-plezier!
grt Martijn LRCH magazine redactie@lrch.nl
grt Martijn LRCH magazine redactie@lrch.nl
-
Roger B.
Krijger schreef:, aangezien alle elektronica het vanzelf weer ging doen na een beetje schudden met de bedrading en wat contacten schoonmaken.
Elektronica?? in een 1983 oneten?? waar??
Welkom hieer en veel lees, vraag en meedenk plezier!
gone
Terug naar “Nieuw op het forum”