Marc, 't ging mij in mijn geval meer om het fiscaal passen en meten, ik had een 1983 110 die tot 2014 belastingvrij was, voor heel veel geld aan opgeknapt en verbouwd en dan mag je plotseling ruim € 200 per maand gaan betalen, camperopbouw had toen een optie geweest, vooral omdat ik de 110 ook al dusdanig gebruikte v.w.b. aantal km en de periode waarin ik hem gebruikte, maar ombouw was toen helaas (nog) niet fiscaal mogelijk.
Elke camper-ombouw met als basis een Land Rover is voor mij lastig tot niet te doen met mijn 2.01 m lengte, behalve wellicht die "echte" ombouw door Lelycamper, maar dat vind ik dan als ik eerlijk ben weer niet mooi, een echte camper unit op een Defender.
Hé, maar we rijden nog steeds Land Rover, dus we klagen niet (meer) hahaha.
Anyway's, ik ben wel heel erg benieuwd naar de foto's van Lola.
G-J
Even voorstellen: Lola!
Re: Even voorstellen: Lola!
Ik had een prima 110 met Dormobile hefdak, voldeed verder aan alle (inrichtings-)eisen kwarttarrief en met plezier 10 jaar in gereden.
Bij controle aan huis vond de controleur het in orde, zijn baas niet. Op basis van het niet fabrieksaf hebben van de 130cm binnenruimte alsnog volle bak + (bescheiden) naheffing betaald. dat hadden we maar voor lief genomen, omdat de 110 toch binnenkort belastingvrij zou worden. Dat heeft helaas niet lang geduurd. De regeling is, zoals bekend gewijzigd en 40 jaar was de 110 nog lang niet.... Toen maar verkocht en een 130 aangeschaft. inmiddels m'n 2e 130 en ook daar mee aan de slag...
Maar goed, Welkom Lola!!!
Bij controle aan huis vond de controleur het in orde, zijn baas niet. Op basis van het niet fabrieksaf hebben van de 130cm binnenruimte alsnog volle bak + (bescheiden) naheffing betaald. dat hadden we maar voor lief genomen, omdat de 110 toch binnenkort belastingvrij zou worden. Dat heeft helaas niet lang geduurd. De regeling is, zoals bekend gewijzigd en 40 jaar was de 110 nog lang niet.... Toen maar verkocht en een 130 aangeschaft. inmiddels m'n 2e 130 en ook daar mee aan de slag...
Maar goed, Welkom Lola!!!
Def 2004 TD5 130 HCamperPU
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)
Lola schreef:Een tent op het dak, waarin een gat zit naar de tent. Hierdoor ontstaat (als de tent opengeklapt is) een ruimte met stahoogte in de auto. Zodra het weer lekker weer is, post ik een aantal foto`s. Scheelt heel veel wegenbelasting en is nog praktisch ook.
Lekker weertje vandaag, lijkt wel voorjaar
110-Td5 X-tech 2006
Lola schreef:Een tent op het dak, waarin een gat zit naar de tent. Hierdoor ontstaat (als de tent opengeklapt is) een ruimte met stahoogte in de auto. Zodra het weer lekker weer is, post ik een aantal foto`s. Scheelt heel veel wegenbelasting en is nog praktisch ook.
En jullie slapen met z'n vieren in de camper? Zijn de kinderen nog heel klein, of hoe doe je dat dan? Achterbank platleggen tbv bed?
130 HCPU TD5 MY2000
-
Landmarcs
allard schreef:Lola schreef:Een tent op het dak, waarin een gat zit naar de tent. Hierdoor ontstaat (als de tent opengeklapt is) een ruimte met stahoogte in de auto. Zodra het weer lekker weer is, post ik een aantal foto`s. Scheelt heel veel wegenbelasting en is nog praktisch ook.
En jullie slapen met z'n vieren in de camper? Zijn de kinderen nog heel klein, of hoe doe je dat dan? Achterbank platleggen tbv bed?
Zijn de kinderen nog klein(er) dan kan je die in een hangmat ophangen, en dan kan er zelfs een gezin van 4 slapen in een AK-Diane.
Groeten MarcS
Terug naar “Nieuw op het forum”