Nieuw in Nederland!

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Bajskorv

Nieuw in Nederland!

Berichtdoor Bajskorv » 04 Jan 2016, 12:39

Bij deze nog een nieuwe user. Sinds 2014 terug in Nederland (na 8 jaar buitenland), met in de inboedel een 110 Defender 2.2 Utility Station Wagon uit maart 2012. Destijds nieuw gekocht met stuur aan de juiste kant (voor de Hollander tenminste), en BPM vrij ingevoerd. Volgens mij in Nederland destijds niet meer zo verkocht, dus enigzins 'uniek' :lol:

Helaas staat ie sindsdien vooral stil in de stalling, omdat het nou eenmaal niet de meeste ideale auto is voor de 2 uur die ik elke dag hier in Nederland in de auto naar werk door breng. Hopelijk snel uitlaten in de sneeuw, of in ieder geval wat bagger.

Hij komt wellicht in de verkoop trouwens, zodra dat qua BPM vrijstelling mag. Twijfel nog enigzins, en heb om eerlijk te zijn geen flauw idee wat hij waard is. Hij is natuurlijk voorzien van een V-kenteken, maar staat verder wel qua belastingen als personen-voertuig geregistreerd, oftewel zonder de korting op BPM, etc.

Bajskorv

Re: Nieuw in Nederland!

Berichtdoor Bajskorv » 04 Jan 2016, 12:44

Vond trouwens nog een recent plaatje van het beestje.
Bijlagen
small.JPG

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 04 Jan 2016, 13:53

Bajskorv schreef: ..... Volgens mij in Nederland destijds niet meer zo verkocht, dus enigzins 'uniek' .....

Klopt. Vreemd genoeg stond het "Utility-Pack" niet in de NL-folder. In bijvoorbeeld Frankrijk was het een normale optie.
Het is extra vreemd dat het "Utility-Pack" hier niet gevoerd werd omdat voor de grijskenteken-versie van de CSW de schuiframen achter weer dichtgemaakt moesten. (En ook vreemd is dat de grijze 5 deurs direct een CSW betrof en deze niet als eenvoudige "E-type" StationWagon geleverd werd.)

Had meneer LandRover-Nederland een grijze "E-type" Station-Wagon met Utility-Pack in de prijslijst gehad dan had ik die vrijwel zeker besteld -- hiermee had meneer LandRover-Nederland toch weer net iets meer omzet gemaakt. (Had ik geweten dat deze combinatie normaal leverbaar was in de ons omringende landen dan had ik deze combinatie desnoods uit het buitenland gehaald.)

Groeten MarcS

Bajskorv

Berichtdoor Bajskorv » 04 Jan 2016, 14:39

Landmarcs schreef:
Bajskorv schreef: ..... Volgens mij in Nederland destijds niet meer zo verkocht, dus enigzins 'uniek' .....

Klopt. Vreemd genoeg stond het "Utility-Pack" niet in de NL-folder. In bijvoorbeeld Frankrijk was het een normale optie.
Het is extra vreemd dat het "Utility-Pack" hier niet gevoerd werd omdat voor de grijskenteken-versie van de CSW de schuiframen achter weer dichtgemaakt moesten. (En ook vreemd is dat de grijze 5 deurs direct een CSW betrof en deze niet als eenvoudige "E-type" StationWagon geleverd werd.)

Had meneer LandRover-Nederland een grijze "E-type" Station-Wagon met Utility-Pack in de prijslijst gehad dan had ik die vrijwel zeker besteld -- hiermee had meneer LandRover-Nederland toch weer net iets meer omzet gemaakt. (Had ik geweten dat deze combinatie normaal leverbaar was in de ons omringende landen dan had ik deze combinatie desnoods uit het buitenland gehaald.)

Groeten MarcS

Volgens de dealer die ik sprak was het probleem vooral dat er toch enkel nog grijze kenteken besteld werden na 2011/2012, dus het was volgens hem niet zo relevant meer. Hoe dan ook, ik vind hem zonder de ramen achter mooier en het scheelde in Engeland een sloot geld destijds. Blijft de grote vraag: wat is hij nu waard? :roll:

Edward

Berichtdoor Edward » 04 Jan 2016, 14:45

Bajskorv schreef:[ Blijft de grote vraag: wat is hij nu waard? :roll:

Rond de 40K
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Bajskorv

Berichtdoor Bajskorv » 04 Jan 2016, 14:50

Edward schreef:

Rond de 40K

Zoiets dacht ik ook. Lastige is dat de catalogus in Nederland zo bizar was destijds (en nu). Volgens de richtlijnen komt deze bij de anwb e.d. uit op iets van 110k, idioot.

Edward

Berichtdoor Edward » 04 Jan 2016, 15:00

Bajskorv schreef:
Edward schreef:

Rond de 40K

Zoiets dacht ik ook. Lastige is dat de catalogus in Nederland zo bizar was destijds (en nu). Volgens de richtlijnen komt deze bij de anwb e.d. uit op iets van 110k, idioot.

Hoewel de Defender al sinds jaar en dag op bedrijfswagen kenteken geleverd werd in NL was ie wel degelijk op geel te rijden. Door alle heffingen en toeslagen liep de prijs dan op van zeg 40k naar 120k. Needless to say dat er weinig of geen als personenwagen verkocht zijn de laatste jaren. De ANWB geeft volgens mij alleen prijzen voor personenwagens en dan ga je afschrijven vanaf een 120.000 euro.......
Edward van Vugt

Bajskorv

Berichtdoor Bajskorv » 04 Jan 2016, 16:18

Edward schreef:
Bajskorv schreef:
Edward schreef:

Rond de 40K

Hoewel de Defender al sinds jaar en dag op bedrijfswagen kenteken geleverd werd in NL was ie wel degelijk op geel te rijden. Door alle heffingen en toeslagen liep de prijs dan op van zeg 40k naar 120k. Needless to say dat er weinig of geen als personenwagen verkocht zijn de laatste jaren. De ANWB geeft volgens mij alleen prijzen voor personenwagens en dan ga je afschrijven vanaf een 120.000 euro.......

Precies, en de mijne is dus ook geregistreerd als personenwagen. Met andere woorden, de BPM is 'betaald'. Vooral irritant omdat de verzekering dan wil dat je een tracker installeert :lol: :lol: :lol:

Edward

Berichtdoor Edward » 04 Jan 2016, 16:36

Als personenwagen zijn ze natuurlijk een stukje schaarser. Weet niet wat de jouwe gelopen heeft maar bij de Geba staat bv een 2011 110 die nog nagenoeg nieuw is voor 79.500 euri.

Als de jouwe netjes is en weinig kilometers kun je dus iets tussen 40 en 70.000 euri vragen. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Bajskorv

Berichtdoor Bajskorv » 06 Jan 2016, 17:29

Edward schreef:Als personenwagen zijn ze natuurlijk een stukje schaarser. Weet niet wat de jouwe gelopen heeft maar bij de Geba staat bv een 2011 110 die nog nagenoeg nieuw is voor 79.500 euri.

Als de jouwe netjes is en weinig kilometers kun je dus iets tussen 40 en 70.000 euri vragen. :lol: :lol:

Nog geen 40k km...

Terug naar “Nieuw op het forum”