Hallo allemaal,
ik heb al een tijdje mijn interesse in een Defender. En heb me op dit forum aangemeld vooral voor meer informatie te verzamelen over het hoe of wat.
Waar het in mijn geval om gaat, ik zoek een Defender voor het woon-werkverkeer en met vakanties.
Gr. Gerjan
hallo
-
Vrachtrijder
Re: hallo
Ik zit dus te overwegen om een Defender te kopen voor voornamelijk zakelijk gebruik. Maar wat ik mij afvraag, hoe geschikt is een Defender van 10, 15 jaar oud.
Vanaf 1999 ligt er de Td5 vijfcilinder diesel met pompverstuivers in. Dit is een zeer betrouwbaar blok dat met gemak een ton of 5 loopt. De rest van de wagen is ook redelijk betrouwbaar als kun je er vanuit gaan dat bij 90% de deuren onderin rot zijn en gewoon vervangen of compleet gerestaureerd moeten worden.
Koop je een '99 t/m '01 dan tel je 35% over de dagwaarde bij.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
Vrachtrijder
Oh ja, ik zou ook graag weten hoeveel ruimte een Defender 90 en 110 hebben tussen de achterdeur en het kopschot.
-
Vrachtrijder
Ik had een mooie gevonden uit 2003. Geldt daarvoor dezelfde berekening?Edward schreef:Vanaf 1999 ligt er de Td5 vijfcilinder diesel met pompverstuivers in. Dit is een zeer betrouwbaar blok dat met gemak een ton of 5 loopt. De rest van de wagen is ook redelijk betrouwbaar als kun je er vanuit gaan dat bij 90% de deuren onderin rot zijn en gewoon vervangen of compleet gerestaureerd moeten worden.
Vrachtrijder schreef:Ik had een mooie gevonden uit 2003. Geldt daarvoor dezelfde berekening?Edward schreef:Vanaf 1999 ligt er de Td5 vijfcilinder diesel met pompverstuivers in. Dit is een zeer betrouwbaar blok dat met gemak een ton of 5 loopt. De rest van de wagen is ook redelijk betrouwbaar als kun je er vanuit gaan dat bij 90% de deuren onderin rot zijn en gewoon vervangen of compleet gerestaureerd moeten worden.
Nee, 15 jaar of ouder. Verder is er ergens rond 2005 nog een wijziging gekomen dat je niet meer over grijs kenteken waarde bijtelt maar over geel kenteken waarde.
Edward van Vugt
-
Roger B.
juni 2005 meen ik dat dat was... auto's voor die datum op kenteken gezet tel je bij over de cataloguswaarde na die datum bijtelling alsof het geel kenteken was over de cataloguswaarde.
gone
Vrachtrijder schreef:Oh ja, ik zou ook graag weten hoeveel ruimte een Defender 90 en 110 hebben tussen de achterdeur en het kopschot.
Deuropening breedte 90/110 rond de 83 cm
Diepete laadruimte 90, rond de 125 meen ik
Diepte laadruimte 110 , rond de 175 cm
Interne hoogte, een beetje afhankelijk wel of geen " grijze hoed", pakweg iets van 125 cm ofzo?
breedte na deuropening 90/110: iets van 120 ofzo
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
-
Vrachtrijder
Top. Dan kan het ook een 90 worden, daar de toegevoegde waarde dit ik bij een 110 zocht er ook niet is.
-
Roger B.
Een 90 zit krapan aan decgtijs kenteken inrichtingseis en als je lang bent is het schot achter de stoelen verdomd hinderlijk....en het is door de kortere wielbasis nogal een hobbelkoffer
gone
Terug naar “Nieuw op het forum”