Nieuwe D3 op het forum

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
DaanD3

Nieuwe D3 op het forum

Berichtdoor DaanD3 » 16 Nov 2015, 18:07

Hallo,

Sinds vandaag ook geregistreerd voor het forum. Ik ben Daan Geerdink, 25 jaar oud en kom uit Hengelo.

Van huis uit met Land Rovers opgegroeid en bezit sinds zomer 2014 zelf een mooie D3. Daar voor een paar maanden een D2 gereden maar die was ik snel beu met alle problemen.

D3 uit 2006, 140.000 km, SE uitvoering.

Ben er 2 x meer op Furstenau geweest maar vind het toch zonde van de auto en zonde van het geld als je daar reparaties door krijgt (Handrem-module). Houd de auto nu dus op het verharde en kijk uit naar een D1 om wat off road ritjes mee te gaan rijden.

Groet!
Bijlagen
IMG_8471.JPG
Laatst gewijzigd door DaanD3 op 17 Nov 2015, 11:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Discovery 2 td5

Waterrover
Beheerder

Re: Nieuwe D3 op het forum

Berichtdoor Waterrover » 16 Nov 2015, 18:49

DaanD3 schreef:Hallo,

Sinds vandaag ook geregistreerd voor het forum. Ik ben Daan Geerdink, 25 jaar oud en kom uit Hengelo.

Van huis uit met Land Rovers opgegroeid en bezit nu zelf een mooie D3. Hiervoor een paar maanden een D2 gereden maar die was ik snel beu met alle problemen.

D3 uit 2006, 140.000 km, SE uitvoering.

Ben er 2 x meer op Furstenau geweest maar vind het toch zonde van de auto en zonde van het geld als je daar reparaties door krijgt (Handrem-module). Houd de auto nu dus op het verharde en kijk uit naar een D1 om wat off road ritjes mee te gaan rijden.

Groet!

Welkom Daan,

En alvast veilige kilometers gewenst on- en offroad.
Ik ben wel benieuwd naar alle problemen met je D2, je hebt deze een paar maanden gereden vertel je, wellicht overgenomen/gekocht met onzichtbare problemen? Onderhoud is belangrijk, iets wat regelmatig versloft wordt, met alle gevolgen van dien, en kan bij elke auto een rol van betekenis gaan spelen.

Groet, Chris

jobster

Berichtdoor jobster » 17 Nov 2015, 00:52

Handrem gaat niet stuk van een beetje off road knorren. Maar wel iets wat soms problemen geeft.

DaanD3

Berichtdoor DaanD3 » 17 Nov 2015, 10:14

@Waterrover, bedankt!

Grappig.. Ik zie je kenteken(40-bp-fn) op je afbeelding, ik had 44-bp-fn op mijn disco 2.

Ik had problemen met lekkage, turbo, luchtvering. Lekkage heb ik zeer veel uren ingestoken maar kon geen manier bedenken waar het binnen zou kunnen komen. Als ik de hemel etc. gedemonteerd had en de auto een middag onder de sproeier zette was er niets aan de hand. Alles weer in elkaar en dan 's nachts regen en ik kwam de volgende dag weer met een natte broek op kantoor aan.. Kwam met bakken water achter de zonneklep vandaag.

@Jobster, Schijnbaar wel.. Handrem-module zit nogal stom geplaatst op een D3 en die is een aantal keren door modderwater gegaan. Begon 3 dagen later erg te schreeuwen en kon geen druk meer zetten.
Discovery 2 td5

NcGroen

Berichtdoor NcGroen » 17 Nov 2015, 11:11

Welkom Daan, mooie wagen man! De lier is mooi en subtiel weggewerkt vind ik zelf.
Wat een heerlijk gevoel om lekker in je vel te zitten.

DaanD3

Berichtdoor DaanD3 » 17 Nov 2015, 11:24

Ja klopt, een 'hidden winch bumper' wordt het genoemd. Hier een plaatje als het kenteken er wel op zit:
Bijlagen
Disco.jpg
Discovery 2 td5

Terug naar “Nieuw op het forum”