Over scheef gaan gesproken... ik vergelijk een geel kenteken voertuig model x (defender) met een geel kenteken voertuig model Y (disco) als je een achterbank wil en geen pickup dan wordt een defender toch ECHT een geel kenteken hoor, grijs is ie alleen als ie aan de inrichtingseisen voldoet. een grijs kenteken 110 met achterbank en stoelen is NIET mogelijk
Nieuw hier
-
Roger B.
Re: Nieuw hier
prijs wordt bepaald door vraag, maar zeker niet minder door aanbod. als er voor elke 10 nieuwe disco's twee nieuwe defenders verkocht worden, dan heeft dat dus duidelijk ook zijn effect op het aanbod gebruikte voertuigen.... ik denk dat dat minstens zo sterk zijn effect op de prijs heeft dan de vraag. OF iemand de prijs TE duur vindt, das een keuze. Een artikel kan duur zijn zonder TE duur te zijn. duur zeg alleen iets over de hoogte van de prijs, niets over de prijs tov de waarde.
Over scheef gaan gesproken... ik vergelijk een geel kenteken voertuig model x (defender) met een geel kenteken voertuig model Y (disco) als je een achterbank wil en geen pickup dan wordt een defender toch ECHT een geel kenteken hoor, grijs is ie alleen als ie aan de inrichtingseisen voldoet. een grijs kenteken 110 met achterbank en stoelen is NIET mogelijk
gone
Roger B. schreef:. een grijs kenteken 110 met achterbank en stoelen is NIET mogelijk
Is wel mogelijk, hij voldoet echter niet dus slurprax moet betaald worden
Groet Ron
Ps : Roger we weten onderhand echt wel dat je de Defenders te duur vind
110-Td5 X-tech 2006
-
Roger B.
Een auto op grijs kenteken die niet aan de inrichtingseis voldoet is dus geen grijs kenteken....
gone
@Roger B. Duur en te duur zijn subjectieve waarnemingen. Jij als persoon kunt iets duur vinden omdat je het afmeet naar jouw inkomen en uitgavenpatroon, en daarmee de afweging maakt of jij de prijs acceptabel vind. Iemand met een hoog inkomen heeft een andere perceptie van duur als iemand met een bijstandsuitkering. Jij verwart duur met veel geld.
Een tweedehands Defender kost idd meer dan een tweedehands Disco. Maar je geeft zelf al aan dat je met een Disco veel meer comfort en luxe hebt. Daarmee zijn het twee verschillende producten geworden en is de waarde (duur of goedkoop in harde Hollandse Euro's) derhalve niet vergelijkbaar.
Een Rembrandt kost ook meer dan elk willekeurig ander vod met verf uit de 17e eeuw.
Marc
Een tweedehands Defender kost idd meer dan een tweedehands Disco. Maar je geeft zelf al aan dat je met een Disco veel meer comfort en luxe hebt. Daarmee zijn het twee verschillende producten geworden en is de waarde (duur of goedkoop in harde Hollandse Euro's) derhalve niet vergelijkbaar.
Een Rembrandt kost ook meer dan elk willekeurig ander vod met verf uit de 17e eeuw.
Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
-
Landmarcs
marcenvon schreef:@Roger B. Duur en te duur zijn subjectieve waarnemingen. Jij als persoon kunt iets duur vinden omdat je het afmeet naar jouw inkomen en uitgavenpatroon, en daarmee de afweging maakt of jij de prijs acceptabel vind. Iemand met een hoog inkomen heeft een andere perceptie van duur als iemand met een bijstandsuitkering. Jij verwart duur met veel geld.
Precies ... en qua prijs-prestatie ben je waarschijnlijk nog het beste uit met een Dacia.
Waarbij ik bij "prestatie" me dan richt op het gemiddeld gebruik - ik denk dat zelfs een LandRover in 90% (of meer) van de kilometers maar zo door een Dacia vervangen kan worden (hoe vaak gebruik je nu de unieke LandRover kwaliteiten?).
Zelf kwam ik vroeger ook heel ver met een Renault (totdat in NO-Polen bleek dat de luchtinlaat linksvoor in de bumper zat).
Anyway, apreciatie zit dus in meer als de prijs of het comfort, en daarmee wordt dus de tweede-hands prijs van de Defender verklaard.
Je kan het overigens ook anders bekijken. Defenders zijn vaak jarenlange en trouwe compagnons van evenzo trouwe eigenaars.
Kennelijk bestaat er tussen die Defenders en trouwe eigenaars een goede relatie waar "beiden" veel in investeren.
En ... in de Disco-wereld zie je meer "promiscuïteit"
Groeten MarcS
Sjonge jonge, wat een gezeik!
Als TS een Def wil en hij wil er (te)veel voor betalen prima. Dat is de vraag ook niet......
De vraag is of ze duur in ONDERHOUD zijn? Het antwoord is: ja. Zelfs 750 euro per jaar is stevig als je er 8 jaar over doet om de ton te bereiken. Of je iets duur vind hangt vooral van je budget en je roze bril af.
Ondanks alle gezeik heb ik met veel plezier gereden met mijn Defenders. Puur persoonlijk heb ik ook geconstateerd dat de Def vooral stil stond omdat ik bij ritten langer dan 25 km toch liever in de Disco zit.
Vind je de Def ook voor langere ritten prima en vooral zet je er geen comfortabeler Laro langs zodat je niks te kiezen hebt, dan zijn de kosten minder belangrijk.
Maar zeker als je een gebruikte koopt die al een jaar of 5 oud is komt er veel onderhoud kijken. Niet alleen aan de techniek die met 4wd toch veel componenten heeft maar zeker ook aan de body en chassis.
Ik ga geregeld voor mensen kijken naar LaRo's en de meeste zijn gewoon matig. Bij heel veel Td5's zijn de deuren al slecht, is het chassis al aangetast en zijn bv de voetbakken en bovendeel van het schutbord al gecorrodeerd. Trek royaal de tijd uit om een goede te zoeken en neem iemand mee die de wagen door en door kent!
Als TS een Def wil en hij wil er (te)veel voor betalen prima. Dat is de vraag ook niet......
De vraag is of ze duur in ONDERHOUD zijn? Het antwoord is: ja. Zelfs 750 euro per jaar is stevig als je er 8 jaar over doet om de ton te bereiken. Of je iets duur vind hangt vooral van je budget en je roze bril af.
Ondanks alle gezeik heb ik met veel plezier gereden met mijn Defenders. Puur persoonlijk heb ik ook geconstateerd dat de Def vooral stil stond omdat ik bij ritten langer dan 25 km toch liever in de Disco zit.
Vind je de Def ook voor langere ritten prima en vooral zet je er geen comfortabeler Laro langs zodat je niks te kiezen hebt, dan zijn de kosten minder belangrijk.
Maar zeker als je een gebruikte koopt die al een jaar of 5 oud is komt er veel onderhoud kijken. Niet alleen aan de techniek die met 4wd toch veel componenten heeft maar zeker ook aan de body en chassis.
Ik ga geregeld voor mensen kijken naar LaRo's en de meeste zijn gewoon matig. Bij heel veel Td5's zijn de deuren al slecht, is het chassis al aangetast en zijn bv de voetbakken en bovendeel van het schutbord al gecorrodeerd. Trek royaal de tijd uit om een goede te zoeken en neem iemand mee die de wagen door en door kent!
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Roger B. schreef:Een auto op grijs kenteken die niet aan de inrichtingseis voldoet is dus geen grijs kenteken....
Check dit kenteken maar even: 9-VST-92, voertuigsoort: bedrijfswagen, aantal zitplaatsen: 7
Je blijft een beetje in het fiscale deel hangen, maar grijskenteken heeft ook op technisch vlak andere eisen.
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006
Ron63 schreef:Roger B. schreef:Een auto op grijs kenteken die niet aan de inrichtingseis voldoet is dus geen grijs kenteken....
Check dit kenteken maar even: 9-VST-92, voertuigsoort: bedrijfswagen, aantal zitplaatsen: 7
Je blijft een beetje in het fiscale deel hangen, maar grijskenteken heeft ook op technisch vlak andere eisen.
Groet Ron
Gaaaan we weer! ALLE Defenders zijn de laatste jaren op grijs kenteken geleverd! Anders kwam het wrak al niet meer door de keuring.
Dus ook die paar die op geel geleverd zijn staan op grijs kenteken. Maar die hebben wel de bpm en de slurptax mogen betalen.........Net zoals een Tombraider op grijs staat maar voor geel betaald.
Met grijs bedoeld Roger een wagen waarvoor grijs kenteken tarief betaald wordt en waarvoor geen Bpm en slurptax is betaald...........
Edward van Vugt
Snap best welk stukje hij van het grijskenteken bedoeld, maar het hele verhaal aub wel goed vermelden dan.
Groet Ron
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006
-
Roger B.
Bedrijfswagen of grijs kenteken is niet het zelfde... bedrijfswagen is technisch, grijs kenteken is fiscaal..
Als je dat weet noet je niet ze@#$×... als je dat niet weet verdiep je dan in de materie
Als je dat weet noet je niet ze@#$×... als je dat niet weet verdiep je dan in de materie
gone
Terug naar “Nieuw op het forum”