Nieuw op het forum!

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Goudtik

Nieuw op het forum!

Berichtdoor Goudtik » 02 Nov 2015, 10:32

Goedemorgen!

Aangezien ook ik de weg naar dit forum gevonden had, wordt het na veelvuldig rondbladeren toch maar eens tijd om mij voor te stellen.

Ik ben Dennis, 34 jaar en sinds ongeveer 1 jaar de trotse bezitter van een zwarte 1.8 Freelander. Ik ben zelf redelijk handig maar eerlijkheidshalve reikt mijn kennis op motorisch gebied minder ver van de elektronica danwel de binnenzijde van de auto. Het grootste probleem blijft vooral een gebrek aan tijd.

Ik heb in het afgelopen jaar toch wel het e.e.a. aan klassieke kwalen gehad (en deels nog), denk hierbij aan
- het incidenteel niet willen starten (startblokkering wil er niet af) wat na enkele tientallen minuten/uren plots verholpen lijkt te zijn,
- het verdwijnen van koelvloeistof zonder aanwijsbare reden (nu nog trouwens),
- de bekleding van het hemeltje hangt los (na professorisch lijmen nu maar tijdelijk met spelden vast... wordt erg vervelend om continu gekriebeld te worden op het hoofd door loshangende stof...)
- een voorruit die aan de bestuurderszijde niet wil ontwazemen
- het HDC lampje wat niet uit wil.... grrrr...
- kromgetrokken en uitgedroogde rubber hoekjes aan de uiteinden van de parafaan
- lekke leiding van het aircosysteem (lang leve Fluor, weet nu in ieder geval wát te vervangen!)

Je ziet, ik heb nog het eea te doen dus ik zal naar alle waarschijnlijkheid nog wel het eea aan vragen posten, voorlopig in ieder geval de forums en kennisbank maar verder doorspitten.

Desondanks heb ik erg veel plezier met deze auto en heeft alles zijn charme! Ik kijk in ieder geval uit naar de winter ;-)
Freelander 1.8 - 5 deurs - 2000

JanTD5

Re: Nieuw op het forum!

Berichtdoor JanTD5 » 02 Nov 2015, 11:40

Welkom hier :D Veel fijne en veilige km's on én off-road. En succes met de probleempjes.

Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

atilgen

Re: Nieuw op het forum!

Berichtdoor atilgen » 06 Nov 2015, 06:54

Welkom.
En veel plezier met je Freelander.
Defender 130 TD5
88 Series III diesel

Terug naar “Nieuw op het forum”