Jan en Barbara plus kroost stellen zich voor

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
VeeTee

Re: Jan en Barbara plus kroost stellen zich voo

Berichtdoor VeeTee » 25 Okt 2015, 17:13

Roger B. schreef:even beter lezen vincent... we hebben het niet over de toerenteller maar over de KILOMETERteller/snelheidsmeter, als die via de krukassensor zou werken gaat het in minimaal alle-1 versnellingen mis met de aanduiding :lol: :mrgreen:
en de toerenteller van een 300tdi en eerder werkt ook niet via tandwieletjes, maar (200/300tdi iig) via het W-contact van de dynamo

Goh, ben ik de zaken weer lekker door elkaar aan het husselen hé :oops:
Komt vast door de wintertijd, 't is alweer lang borreltijd ;)
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Landmarcs

Re: Jan en Barbara plus kroost stellen zich voo

Berichtdoor Landmarcs » 25 Okt 2015, 18:08

VeeTee schreef:
Roger B. schreef:even beter lezen vincent... we hebben het niet over de toerenteller maar over de KILOMETERteller/snelheidsmeter, als die via de krukassensor zou werken gaat het in minimaal alle-1 versnellingen mis met de aanduiding :lol: :mrgreen:
en de toerenteller van een 300tdi en eerder werkt ook niet via tandwieletjes, maar (200/300tdi iig) via het W-contact van de dynamo

Goh, ben ik de zaken weer lekker door elkaar aan het husselen hé :oops:
Komt vast door de wintertijd, 't is alweer lang borreltijd ;)

Ach ... ik had een Td5 met een toerenteller die ... via een W-contact werd aangestuurd.
Een bekende dealer - niet ver van VeeTee gevestigd - wist indertijd niet dat het makkelijker en beter kon via het signaal dat toch al aanwezig was en waar dus een kant-en-klare oplossing voor beschikbaar was -- het W-contact moesten ze apart op de dynamo laten maken. (Ik ben bang dat deze onkunde uiteindelijk gewoon door de klant - ik dus - werd betaald.)

Groeten MarcS

RobStewart

Re: Jan en Barbara plus kroost stellen zich voor

Berichtdoor RobStewart » 25 Okt 2015, 20:57

Jankouwenberg schreef:Verder aan de slag met de inbouw van SPY centrale deurvergrendeling. Daarover ook een vraag. Ik kan de centrale deurvergrendeling van SPY toch koppelen aan het knipperlicht signaal van de standaard alarminstallatie?

... now some 16 years ago :shock: :shock: :shock: (was it really that long ago) some stupid Scotsman created a central locking system for the Defender that worked using the standard Land Rover key fob and without the need for programming or upgrading the Lucas 10AS system. It was simply plug and play but it did require a constant 12v signal from the alarm system to activate this.

Now his brain cells are smaller and greyer but he still remembers how he did it and it was not via the knipperlicht ;), his advise would be to look for a balck/brown wire and use a micro reed relay :lol: :lol: :lol:

Rob

PS I enjoyed the read of the copywritten instructions for the toerenteller, it's a shame that the same chap who did the central locking wrote them 16 years ago too ;)
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Jankouwenberg

Berichtdoor Jankouwenberg » 26 Okt 2015, 07:34

Dank jullie wel allemaal voor de tips. Daar kan ik lekker verder mee.
Probleem met abs nog niet opgelost, maar ik ben er inmiddels achter dat ik eerst de kabelboom goed langs moet lopen, daar is flink in geknipt en geplakt voor radio en telefoonaansluiting. Ik heb nu maar 2 volt op mijn binnenverlichting/ alarmlichten staan. Het is geen aarde probleem maar er klopt iig iets niet volgend weekend hele dashboard eruit en alles netjes weer vastmaken. En natuurlijk op zoek naar de Brown/balk wire :D

Gisteren ook geschrokken van de hoeveelheid motorolie in de stekker aansluiting van de ECU. Schoongemaakt maar moet daar ook eens naar kijken. Komt dacht ik via de kabelboom uit de motor toch?

Nogmaals bedankt voor de vele reacties leuk!
Defender station 110 td5 2001 blauw wit dak
2cv Citroën 1983 blauw

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 26 Okt 2015, 17:44

Kabelboompje onder het kleppendeksel vervangen. Daarna een heeeeeeeeele tijd elke week de rode stekker schoon maken. Uiteindelijk is hij weer droog.

Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

Jankouwenberg

Berichtdoor Jankouwenberg » 26 Okt 2015, 23:56

@ jan td5 Ik heb het kabelboompje voor onder de kleppendeksel vandaag bij VIS gehaald zal hem dit weekend vervangen.

@ rob stewart de bruin witte kabel voor de centrale deurvergrendeling is dat degene vanaf het contactslot naar zekeringkast motorrijden, of tussen zekeringkast en ECU? In het kabelboomschema van het alarm zie ik alleen de eerste ( c0570-2) :?
2cv Citroën 1983 blauw

RobStewart

Berichtdoor RobStewart » 27 Okt 2015, 07:33

Jankouwenberg schreef:de bruin witte kabel voor de centrale deurvergrendeling

... black/brown C0719-1 ;)

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Jankouwenberg

Berichtdoor Jankouwenberg » 07 Nov 2015, 19:23

Even een afsluitende update voor ik overga naa het technische forum.

Mijn centrale deurvergrendeling werkt! Keurig op de sleutel van landrover.

Ik heb om dit te bereiken de groene alarm kast achter het dashboard open gemaakt en op de plaats waar in de modellen na 2002 een relais te vinden is twee draden op de printplaat vastgesoldeerd. Deze naar de schakelkast van de centrale deurvergrendeling geleid (spy-europe ongeveer 45 euro) en aangesloten op de bruine en witte schakeldraden. Werkt perfect. Allen nog een nieuw slot voor mijn achterdeur dat is defect.

Heb nog steeds een storing in mijn ABS, heb remblokken, rvs pistons gekocht. Kwam er vandaag achter dat mijn remmen voor geventileerd zijn (dubbel) hoort dat bij een defender uit 2001? Verder zitten er dikke groeven in dus dat wordt ook nieuwe schijven en lagers ook maar doen toch?

Jan en Barbara
2cv Citroën 1983 blauw

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 07 Nov 2015, 19:34

Jankouwenberg schreef:Kwam er vandaag achter dat mijn remmen voor geventileerd zijn (dubbel) hoort dat bij een defender uit 2001?
Ja.

Nieuwe lagers monteren is een eigen keuze. Als alles spelingvrij is (en geen lawaai maakt), lijkt het mij niet nodig, wel goed reinigen, opnieuw invetten en een nieuwe naafkeerring monteren.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Terug naar “Nieuw op het forum”