nieuw lid dat een defender 110 wil kopen

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Landmarcs

Re: nieuw lid dat een defender 110 wil kopen

Berichtdoor Landmarcs » 28 Sep 2015, 13:25

Ron63 schreef:Purmerend zitten al 2 garage's

Waarvan die ene, de dealer, jarenlang de "thuisbasis" van Rob Stewart was.

Groeten MarcS

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 28 Sep 2015, 15:35

Landmarcs schreef:
Ron63 schreef:Purmerend zitten al 2 garage's

Waarvan die ene, de dealer, jarenlang de "thuisbasis" van Rob Stewart was.

Groeten MarcS

"was" , (in het verleden behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst) :mrgreen:

Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 28 Sep 2015, 23:07

Ron63 schreef:in het verleden behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst

Was dat maar waar .... de ervaringen (van anderen en mijzelf) leren mij veel voor de toekomst.
Met een LandRover een garantie ... op nog allerlei gedoe.

Groeten MarcS

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 29 Sep 2015, 10:32

Eerlijk gezegd, die van mij helaas niet.
110-Td5 X-tech 2006

Edward

Berichtdoor Edward » 29 Sep 2015, 11:14

Ron63 schreef:Eerlijk gezegd, die van mij helaas niet.

Helaas niet? Dat je geen gedoe hebt met he wagen vind je jammer? :lol: :lol: Dat hoor je nie vaak nie.

Onze Disco is 5 jaar ouder en had twee ton meer gelopen dan de 130, maar met de Disco heb ik naast normaal onderhoud eigenlijk nooit wat. Met de 130 heb ik heul veul kleine en grote ergernissen gehad. :roll: :roll:

Van inhouden op de snelweg via een kapotte diff naar een versnellingsbak die bij 100K al rottig aanvoelde en volgens de dealert vervangen moest worden.

Bij iedere beurt niet alleen de remblokken vervangen maar de hele klauw reviseren. Dat heb ik bij de Disco nog NOOIT hoeven doen.

Geen gedoe, HEERLIJK! ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 29 Sep 2015, 12:28

Edward schreef:
Ron63 schreef:Eerlijk gezegd, die van mij helaas niet.

Helaas niet? Dat je geen gedoe hebt met he wagen vind je jammer? :lol: :lol: Dat hoor je nie vaak nie.

Onze Disco is 5 jaar ouder en had twee ton meer gelopen dan de 130, maar met de Disco heb ik naast normaal onderhoud eigenlijk nooit wat. Met de 130 heb ik heul veul kleine en grote ergernissen gehad. :roll: :roll:

Van inhouden op de snelweg via een kapotte diff naar een versnellingsbak die bij 100K al rottig aanvoelde en volgens de dealert vervangen moest worden.

Bij iedere beurt niet alleen de remblokken vervangen maar de hele klauw reviseren. Dat heb ik bij de Disco nog NOOIT hoeven doen.

Geen gedoe, HEERLIJK! ;)

Maarrrr ... is veel van deze resultaten uit het verleden niet te verklaren door het gebruik van de auto's ?

Iedere beurt nieuwe remblokken en klauwen ... ik rijd kennelijk wat minder als een "houthakker" (sorry houthakkers, jullie zijn het slachtoffer van een ingeburgerd onhandig taalgebruik) ... ik had pas na 5 jaar nieuwe remblokken nodig en heb nog steeds de oude remklauwen.
Differentieel en versnellingsbak zijn ook nog heel, maar ook nog niet over de 100K km grens heen.

Groeten MarcS

PS De hoeveelheid "gedoe" valt tot nog toe ook aardig mee, net als gedurende de 10 eerdere jaren met de Td5

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 29 Sep 2015, 13:30

Landmarcs schreef:Maarrrr ... is veel van deze resultaten uit het verleden niet te verklaren door het gebruik van de auto's ?

Helaas ervaring met dealert niet opper best,

De kromme stuurstang, uitgelopen bussen in de voorste draagarmen en nog wat klein spul is inderdaad terug te voeren naar vorige berijder.
Maar dit had dan bij de afleverbeurt vervangen moeten worden.
Het half bakken ophangen van side-bars en in eerste instantie willen afleveren zonder de puist op de achterklep was ook wel een beetje jammert.

Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 29 Sep 2015, 13:54

Landmarcs schreef:Maarrrr ... is veel van deze resultaten uit het verleden niet te verklaren door het gebruik van de auto's ?

Iedere beurt nieuwe remblokken en klauwen ... ik rijd kennelijk wat minder als een "houthakker" (sorry houthakkers, jullie zijn het slachtoffer van een ingeburgerd onhandig taalgebruik) ... ik had pas na 5 jaar nieuwe remblokken nodig en heb nog steeds de oude remklauwen.
Differentieel en versnellingsbak zijn ook nog heel, maar ook nog niet over de 100K km grens heen.

Groeten MarcS

PS De hoeveelheid "gedoe" valt tot nog toe ook aardig mee, net als gedurende de 10 eerdere jaren met de Td5

Ik heb ook nog steeds de originele remklauwen, maar die zitten er niet altijd onder (de 300 Tdi wel te verstaan). Ik heb een extra setje remklauwen zodat ik ze kan reviseren en dan wisselen. Wanneer de remblokken versleten zijn, zijn de zuigertjes ook wel aan vervanging toe, alhoewel dit niet bij elke beurt nodig is.
Het is wel terug te voeren op het gebruik........veel onverhard.

Groet,

Een houthakker. :lol:
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

cesatim

Berichtdoor cesatim » 29 Sep 2015, 16:45

Dank je Ron.
Op t gevaar af drammerig te zijn maar wel door ervaringen met dealers van "gewone" auto's:
Is er een beeld over de kwaliteit van die garages?
Cees

cesatim

Berichtdoor cesatim » 29 Sep 2015, 16:51

O. Heb blijkbaar een wat traag internet. Zie de discussie nav het bericht van Ron dat er 2 garages in purmerend zitten nu pas.

Maar mn vraag naar een goede/betrouwbare garage blijft er wel dubbel en dwars door overeind ;-)
Cees

Terug naar “Nieuw op het forum”