Even voorstellen

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Mart

Even voorstellen

Berichtdoor Mart » 15 Sep 2015, 16:52

Hallo allen,

Mijn naam is Mart en ben sinds een half jaar eigenaar van een Disco 2 TD5 (automaat) uit 2001. Ik had de auto aangeschaft om te gebruiken als terreinwagen voor ons hotelletje in Toscane. Ondanks dat ik minder te spreken ben over een automaat in het terrein is het me alles meegevallen om met de disco 2 zeer moeilijk tot onbegaanbare wegen/paden te trotseren. Helaas is er 4 weken geleden een naar ongeval gebeurt waarbij de auto op een schuine helling door mijn collega niet in de parkstand werd gezet en met gevolg dat de auto (onbemand!!) van de berg is afgereden. De auto kwam 20 m verderop in het struikgewas en een boompje tot stilstand. Gelukkig geen ernstige gewonden maar de auto heeft sindsdien een nare ratel rond de 2200 toeren. Het lijkt uit het midden onder de auto te komen. Ik vermoed daar waar de assen samenkomen.

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Mvg Mart

JanTD5

Re: Even voorstellen

Berichtdoor JanTD5 » 16 Sep 2015, 00:51

Welkom hier :D Nog veel fijne km's on én off-road.
Stel de vraag over de ratel ook eens in de techniek sectie niet iedereen leest de voorstel topics. Denk daarbij ook even aan de forum regels mbt type landrover, motor ed in het onderwerp ;)
Is de ratel er ook bij stilstand en 2500rpm of allen tijdens het rijden? Bij rijden check eens de speling op de aandrijf assen. Weet je zeker dat er niet meer ontzet is na het "incidentje"?

Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

Terug naar “Nieuw op het forum”