Hallo allemaal!

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
LaRoLesley

Hallo allemaal!

Berichtdoor LaRoLesley » 07 Sep 2015, 09:26

Ik zal me even netjes voorstellen. Ik ben Lesley uit Amsterdam. Ik heb twee weken geleden een Freelander 1 gekocht. Prachtige auto van de eerste eigenaar. Gekocht bij een dealer, met garantie.

Het gaat om een 2.5L V6 SE versie.

Ik kom van 10 jaar Alfa Romeo rijden en wilde eens iets compleet anders. Ik denk dat dit aardig gelukt is. :)

Voor sommige diehards hier zal de Freelander misschien een tikkie minderwaardig zijn, vooral onder de moddermannen en -vrouwen maar ik was ook niet van plan heel veel spannende off road dingen te gaan doen. Ik was vooral op zoek naar een oerdegelijke bak met ballen. Ook dat is goed gelukt, imho :)

AfbeeldingAfbeelding
Laatst gewijzigd door LaRoLesley op 07 Sep 2015, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
1ste LaRo: Freelander SE 2.5 V6

tim

Re: Hallo allemaal!

Berichtdoor tim » 07 Sep 2015, 11:24

Een keurige introductie, daar houden we van
Een Freelander, wat minder
Non modderaars, al helemaal niet.
Desalniettemin: welkom!!

:mrgreen: :mrgreen: ;)
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 07 Sep 2015, 12:33

Welkom hier :D Veel fijne en veilige km's on én off-road want een Freelander is gewoon een echte Landrover en komt ondanks zijn meer weg looks toch verbazing wekkend ver in het terrein.

Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

LaRoLesley

Berichtdoor LaRoLesley » 07 Sep 2015, 13:39

tim schreef:Een keurige introductie, daar houden we van
Een Freelander, wat minder
Non modderaars, al helemaal niet.
Desalniettemin: welkom!!

:mrgreen: :mrgreen: ;)

Thanks Tim! En geen zorgen... het kriebelt namelijk best wel om te gaan modderen of het strand op alhoewel dat laatste na wat vluchtig Googlen vrijwel onmogelijk lijkt, vandaag de dag...? Please do correct me if I'm wrong :D

JanTD5 schreef:Welkom hier.....

Dank je Jan. Ik ga het op korte termijn eens doen. Ik zal tzt een foto en /of filmpje plaatsen hier...

atilgen

Berichtdoor atilgen » 07 Sep 2015, 13:40

Welkom.
En met een paar knappe AT banden eronder, zal je versteld staan hoe ver je nog gaat komen.
Veel plezier met je auto.
En overweeg ook een lidmaatschap van de LRCH :D
Defender 130 TD5
88 Series III diesel

roelof soeteman

Berichtdoor roelof soeteman » 07 Sep 2015, 13:53

Hoi Lesley,

Welkom op het forum en veel plezier van je freelander. Zoals al eerder gezegd kunnen Freelanders verbazingwekkend veel buiten de verharde weg, zeker met een paar goede banden. Enige echte nadeel is de iets mindere bodemvrijheid dus bij diepe sporen moet je soms wat creatief zijn :D Laat je zeker niet aanpraten dat het geen echte land rover is, ik heb met die van mij allebei heel veel offroad plezier gehad.

Wel een kleine waarschuwing, hoewel freelanders (in mijn ervaring) nauwelijks schijnen te kunnen roesten, is rijden op het strand wel vragen om het roestduiveltje. In ieder geval naderhand heel goed wassen anders vallen er snel gaten in.

Hopelijk tot ziens op een evenement,

Roelof
Land Rover Series 3 SWB '79

LaRoLesley

Berichtdoor LaRoLesley » 07 Sep 2015, 17:43

atilgen schreef:Welkom.
En met een paar knappe AT banden eronder, zal je versteld staan hoe ver je nog gaat komen.

Ja hierover heb ik nog wel wat vragen mbt de beste keuze banden. Ik zal een topic zoeken en anders openen in het techniek-gedeelte.

Veel plezier met je auto.

Dank! :)
En overweeg ook een lidmaatschap van de LRCH :D

Dat ga ik zeker doen. Ik laat het je weten wanneer ik de modder heb geproefd en er erg waarschijnlijk een nieuwe hobby bij heb! :mrgreen:

roelof soeteman schreef:Hoi Lesley,

Welkom op het forum en veel plezier van je freelander. Zoals al eerder gezegd kunnen Freelanders verbazingwekkend veel buiten de verharde weg, zeker met een paar goede banden. Enige echte nadeel is de iets mindere bodemvrijheid dus bij diepe sporen moet je soms wat creatief zijn :D Laat je zeker niet aanpraten dat het geen echte land rover is, ik heb met die van mij allebei heel veel offroad plezier gehad.

Dank je Roelof, ook voor de tips... en goed om te horen dat ik er toch een beetje bij hoor ;)
Wel een kleine waarschuwing, hoewel freelanders (in mijn ervaring) nauwelijks schijnen te kunnen roesten, is rijden op het strand wel vragen om het roestduiveltje. In ieder geval naderhand heel goed wassen anders vallen er snel gaten in.

Ik ben geboren strandkoter en ben bekend met de verwoestende kracht van zout. Maar thanks voor de tip!

Hopelijk tot ziens op een evenement,

Roelof

Zou zomaar kunnen Roelof!

ppw

Berichtdoor ppw » 07 Sep 2015, 21:04

ha, nog een A'dammer... en FL.... kunnen best wel wat....
éénmaal de blub in wil je meerrrrr...... en ga je voor extremer :mrgreen: :mrgreen:
maar ga anders eerst eens een keertje mee naar Almere... kost niets, en is net zo off road als je zelf wilt... en eruit kom je altijd, genoeg lier/recoverymateriaal :D
Afbeelding
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

roelof soeteman

Berichtdoor roelof soeteman » 07 Sep 2015, 22:36

Pas op, voor je het weet slaat het moddervirus toe en dan ziet je freelander er zomaar zo uit:

AADSCN0364.jpg

en doe je dit soort dingen:

foto3.jpg

:lol: :lol: :lol: :lol:
Land Rover Series 3 SWB '79

tim

Berichtdoor tim » 07 Sep 2015, 23:40

Hee Lesley,

ik neem aan dat je met je verwijzing van de combinatie strand en met je auto erop rijden verwijst richting overheid.
vrees dat je gelijk hebt, tenzij in het bezit van een vergunning is dat een dikke nooooogo.
of een stuk strand weten te kiezen waar je in geen mijlen iets kan tegen komen.
lang lang geleden ben ik ooit met een XT 600 Tenere vanuit scheveningen naar den helder gereden, maar wel op een winterzondag en 0600 uur starten, bij ijmuiden eraf/erop, en iets van 0900 aankomen in het noorden, waarbij " ontdekking" een slag minder was gezien het tijdstip/tijd van het jaar.
De terugweg over de weg.

wat ik vaak over freelanders lees, zoals al eerder beaamd alhier in je topic, is dat ze nog verbazing wekkend ver komen in het terrein.

rest mij je veel plezier te wensen met je aanschaf!
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Terug naar “Nieuw op het forum”