Hallo iedereen.

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
NiSa

Hallo iedereen.

Berichtdoor NiSa » 31 Aug 2015, 18:45

Hallo mede forum leden,

Ik ben Niels en samen met mijn vriendin Sabrine hebben we sinds een tijdje een Santana PS10 Anibal.

Kwa uiterlijk grotendeels identiek aan een Defender maar toch ook weer heel anders ;) .

We zitten er aan te denken om de auto om te bouwen voor een grote overland trip en hebben ons hier ongeschreven om zo veel mogelijk informatie te kunnen vergaren.

Groetjes

JanTD5

Re: Hallo iedereen.

Berichtdoor JanTD5 » 01 Sep 2015, 00:35

Welkom hier :D Veel plezier met de Santana on én off-road. Toch is een santana onderhuids toch wel heeeeeel anders dan een defender voor zo ver ik weet ;) Wel een dijk van een motor als ik de verhalen over de iveco blokken mag geloven.

Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

Landmarcs

Re: Hallo iedereen.

Berichtdoor Landmarcs » 01 Sep 2015, 11:22

NiSa schreef:Ik ben Niels en samen met mijn vriendin Sabrine hebben we sinds een tijdje een Santana PS10 Anibal.

Kwa uiterlijk grotendeels identiek aan een Defender maar toch ook weer heel anders ;) .

Tja, qua "identiek", zelfs uiterlijk, kan je van mening verschillen ... maar voor de echte purist is alleen de "Series" LandRover een echte LandRover.

Santana Anibal - 2005.jpg
Zelf vond ik indertijd, dwz in 1981 in Spanje, de toen nieuwe Santana's te nieuw, te "modern" ogen - de enkele voorruit zonder spijltje, "draai"ramen (ipv de schuiraampjes), en het vlakke frontje. Ik ben "meegegaan met de tijd" en nu vind ik de "Puma" Defender maar net aan kunnen (of eigenlijk net over de top).

In ieder geval heb je met een Santana wel LandRover voorouders in de stamboom.
En je hebt met een Anibal misschien wel een Series V of VI ... Santana stopte niet met de doorontwikkeling bij de Serie III zoals het moederbedrijf.

Groeten MarcS

Terug naar “Nieuw op het forum”