Eerst maar even voorstellen

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Duurland

Eerst maar even voorstellen

Berichtdoor Duurland » 24 Aug 2015, 20:25

Hallo allemaal

Ik ben Jos Duurland, 55 uit Goor, Twente Al mijn hele leven fan van aparte auto's ben ik nu sinds een week eigenaar van een landrover series 3 109 diesel stawag uit 1981 marine uitvoering en dus blauw maar wel groen van binnen :D ;) .
20150824_130903 (800x480).jpg
Landrover series 3 109 stawag diesel marine uitvoering

De verkoper verkocht hem mij als zijnde grijs kenteken (bedrijfswagen). Helaas volgde er snel een blauwe brief dat de auto niet aan de eisen aan ombouw en inrichting voldeed. Een belletje naar de belastingdienst leerde dat de auto in het verleden staande is gehouden en toen geconstateerd is dat het allemaal niet klopte. Volgens de vriendelijke heer van de belasting: ombouwen: linker achterraam dicht, zittingen in de laadruimte eruit en een dicht tussenschot. Daarna naar de RD W en een mail met foto's aan de belastingdienst. bedrijf en 10% kilometer regel voldeed ik wel aan.
Kon dus gelijk beginnen met slijpelen (combinatie slijpen en sleutelen). :? Bijgaand een paar foto's.
20150824_175623 (800x480) (800x480).jpg
linkerachterraam dichtmaken
20150824_194829 (800x480).jpg
en al weer klaar
De banken zijn er al uit, en het linkerzijraam laadruimte is al dicht (gekit en gepopt). Eigenlijk belachelijk want die hele zijwand is sneller verwisseld als als het raam dichtmaken, maar goed.
Op de auto zit een LRCH sticker uit 2006. Misschien kent iemand deze auto. Zijn er hier ook mensen uit Twente of Achterhoek? zou leuk zijn! :D
Landrover series 3 '81 diesel 109 stawag marine uitvoering

If it doesn't fit, use a bigger hammer!

Landmarcs

Re: Eerst maar even voorstellen

Berichtdoor Landmarcs » 24 Aug 2015, 20:48

Duurland schreef:De verkoper verkocht hem mij als zijnde grijs kenteken (bedrijfswagen). Helaas volgde er snel een blauwe brief dat de auto niet aan de eisen aan ombouw en inrichting voldeed. Een belletje naar de belastingdienst leerde dat de auto in het verleden staande is gehouden en toen geconstateerd is dat het allemaal niet klopte. Volgens de vriendelijke heer van de belasting: ombouwen: linker achterraam dicht, zittingen in de laadruimte eruit en een dicht tussenschot. Daarna naar de RD W en een mail met foto's aan de belastingdienst. bedrijf en 10% kilometer regel voldeed ik wel aan.

Goedenavond Jos,

Welkom.
En welkom in de wereld die belastingen heet.
Je auto is en was een grijskenteken auto voor de RDW.
Voor de belastingen moet de auto echter nog aan aanvullende eisen voldoen.

Anyway, veel plezier met je 109.

Groeten MarcS

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 25 Aug 2015, 05:54

Welkom hier :D Veel plezier met de 109, fijne km's on en off-road.

Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

Duurland

Berichtdoor Duurland » 28 Aug 2015, 18:44

Schiet mij maar lek.............................. :roll: :roll: :roll:

Vandaag een 2 brieven van de belastingdienst. brief 1. Ik ben ondernemer en gebruik de auto meer dan 10%. Auto moet voldoen aan de fiscale inrichtingseisen. Belastingdienst neemt aan dat ik hieraan voldoe anders moet ik dat melden .........................................
brief 2 bevestiging hoeveelheid moterrijtuigenbelasting: € 103,00 in drie maanden.
Auto is al grotendeels omgebouwd.

Feestje vanavond :D :D :D :D :D
Bijlagen
20150824_130903 (800x480).jpg
20150825_163747 (800x480).jpg
20150824_194829 (800x480).jpg

Edward

Berichtdoor Edward » 28 Aug 2015, 18:48

Geen reden tot feest. Die brief krijg je standaard. Er wordt volop gecontroleerd, voldoet de wagen niet aan de inrichtingseisen dan ga je nat. Bpm aftikken, verschil in MRB aftikken, een heule hoge boete extra en een strafblad want een economisch delict.

Mocht je dan nog eens wat nodig hebben van de inspecteur der belastingen is dat ineens een stuk lastiger geworden. :shock: :shock: :shock:

Bouw hem nou maar gewoon af volgens de inrichtingseisen grijs kenteken.......... :roll: :roll:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Duurland

Berichtdoor Duurland » 29 Aug 2015, 07:52

Hoi Edward de auto is al omgebouwd. achterbanken eruit, linker achterruit dicht en een schot geplaatst. moet alleen nog afwerken kitten en schilderen. Over 5 jaar is hij > 40 jaar en bouw ik hem weer terug + evt omkeuren naar geel.
De heer van de belasting wilde dat ik met de omgebouwde auto naar de RDW ging voor een herkeuring, en hem daarna de foto's zou sturen. Dit vanwege een signalering bij een vorige eigenaar. Blijkbaar is dat gedeelte nu niet meer nodig.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 29 Aug 2015, 10:31

het schot op je foto voldoet NIET aan de inrichtingseissen...

als je geen verhoogd dak hebt (dak 21cm hoger dan bovenzijde opening bestuurdersdeur) moet er een hoog schot in, over de hele doorsnede, vast verbonden (gelast danwel gelijmd) over minimaal 75% van de omtrek.

In dit schot mag een raam (Wel MET glas dus geen gat) van maximaal 30 cm hoogte.

bovenstaande is even uit het hoofd... check de site van de belastingdienst voor de exacte eisen.
gone

tim

Berichtdoor tim » 29 Aug 2015, 12:08

Volgens de site van de bel.dienst mag het raam in het tussenschot 40 cm hoog zijn, en verschil bovenzijde portieropening/dak 25 ipv 21 cm.
Maar misschien inmiddels oude info?

het linkerpaneel op de foto, verlijmd/verlast?
- zo te zien wel-
Want bouten/moeren/poppen mag niet.
Kwestie: mag het paneel achter de stoelen uit meerdere delen bestaan?
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 29 Aug 2015, 13:47

zoals gezegd...uit het hoofd.... al denk ik dat een D1/D2 niet aan die 25 cm eis voldoen.... meen me te herinneren dat mijn D1 maar net aan die 21cm voldeed (maar kan me vergissen dat het toch 25 geweest is, was in 1996)

ga er maar van uit dat de eisen die de officiële site van de belastingdienst vermeld de juiste zijn.

MBT uit meerdere delen bestaan..... zolang deze "onlosmakelijk"(dus gelijmd of gelast) aan elkaar verbonden zijn mag dat zondermeer denk ik... anders zou het een discussiepunt kunnen zijn
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 29 Aug 2015, 15:54

Roger B. schreef:MBT uit meerdere delen bestaan..... zolang deze "onlosmakelijk"(dus gelijmd of gelast) aan elkaar verbonden zijn mag dat zondermeer denk ik... anders zou het een discussiepunt kunnen zijn

Aangezien de panelen "onlosmakelijk" aan de carrosserie zitten zijn ze ook onlosmakelijk aan elkaar verbonden. :ugeek:
Je moet natuurlijk wel eventuele kieren afdichten.

De eisen aan onlosmakelijkheid etc. zijn als ik het goed heb een tijdje terug een beetje versoepeld.

Groeten MarcS

Terug naar “Nieuw op het forum”