Hallo allemaal,
Na een afwezigheid van 7 jaar ga ik dit weekend voor het eerst weer deelnemen aan een evenement van LRCH. De laatste keer was met een Defender 90 uit 1889 met een 2,5 TD. Nu kom ik met een 90 uit 1997 met een 4 cilinder 2.0 benzinemotor (af fabriek!). Een aantal jaren geleden heb ik de 2,5 TD verkocht omdat het een grijs kentekenversie was. Rijdend in mijn dagelijkse auto werden mijn ogen op de weg toch steeds weer naar een Defender getrokken als ik een zag rijden. Na een lange zoektocht kwam ik deze Defender tegen. Moeilijk te herkennen is-ie niet: aan alle kanten staat er Carabinieri op, verklaart meteen waar deze vandaan komt....!
Randall
Terug van weggeweest
-
Roger B.
Re: Terug van weggeweest
The_Dutchman schreef:Hallo allemaal,
Na een afwezigheid van 7 jaar ga ik dit weekend voor het eerst weer deelnemen aan een evenement van LRCH. De laatste keer was met een Defender 90 uit 1889 met een 2,5 TD. Nu kom ik met een 90 uit 1997 met een 4 cilinder 2.0 benzinemotor (af fabriek!). Een aantal jaren geleden heb ik de 2,5 TD verkocht omdat het een grijs kentekenversie was. Rijdend in mijn dagelijkse auto werden mijn ogen op de weg toch steeds weer naar een Defender getrokken als ik een zag rijden. Na een lange zoektocht kwam ik deze Defender tegen. Moeilijk te herkennen is-ie niet: aan alle kanten staat er Carabinieri op, verklaart meteen waar deze vandaan komt....!
Randall
WOW.... over "avant la lettre" gesproken....
gone
Nice!!geef je zondag wel een hand 
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
-
The_Dutchman
Vandaag weer voor het eerst in 7 jaar op het Land Rover evenement in Lansard wezen kijken. Na mijzelf te hebben aangemeld ben ik eerst even te voet het terrein gaan verkennen. Het is lang geleden dat ik echt off-road heb gereden en ik moet zeggen dat ik het terrein behoorlijk 'vochtig' vond. Dermate zelfs, dat ik het niet verstandig vond om meteen maar 'het diepe' in te gaan en besloot niet het parcours op te gaan. Mijn Defender staat op straatbandjes (205x70x16) met voldoende profiel om door de APK te komen, maar te weinig profiel om te gaan baggeren. Verder heb ik niet eens een basisset aan bergingsmateriaal zoals een sleeplint, d-ringen e.d. en zit er behalve een trekhaak nergens een sleepoog o.i.d. Dat is toch wel een basisvoorwaarde en ik wilde niet het gesprek van de dag worden als: 'die-beginneling-die-zonder-de juiste uitrusting-of-materialen-door-iedereen-moest-worden-geholpen'. Op een droog parcours had ik het wel gewaagd maar dat moet dan maar een andere keer.
Ik heb dus maar het verstand boven de emotie (want het kriebelde wél) laten prevaleren en heb gewoon gekeken naar de andere deelnemers en genoten van de sfeer.
En om te bewijzen dat ik er wél bij was:

Ik heb dus maar het verstand boven de emotie (want het kriebelde wél) laten prevaleren en heb gewoon gekeken naar de andere deelnemers en genoten van de sfeer.
En om te bewijzen dat ik er wél bij was:

-
Landmarcs
Re: Terug van weggeweest - Carabinieri
Hmm ... ik heb er ook zo-eentje (en tegelijk toch een stuk kleiner), nooit geweten dat er een 2,0 in zat
O ja, bij mij zit er standaard-staal (dus de standaard 5,5x16 velg) onder (maar dan wel in plastic).
Groeten MarcS
O ja, bij mij zit er standaard-staal (dus de standaard 5,5x16 velg) onder (maar dan wel in plastic).
Groeten MarcS
-
The_Dutchman
Leuk modelletje. Op de sidebars en lampen na is een prima gelijkenis!
Terug naar “Nieuw op het forum”