Roger B. schreef:Welkom.
Ik heb een D2 handbak gehad, en regelmatig met D2 automaat gereden.. zou nooit meer een Td5 handbak willen, zeker niet met (zware) aanhangers trekken.
een D2 uit 2005 wordt lastiger...als ik me niet vergis, is m.i.v modeljaar 2005 (vanaf eind 2004 dus) is de D3 in productie gegaan. als je er een vind die pas in 2005 op kenteken gegaan is, zal ie toch niet in dat jaar gebouwd zijn.
verder zijn alle dingen waar je op moet letten al in meerdere aankoop discovery 2 topics aan bod gekomen en dus te vinden.....
In de clubshop is het boekje van Rob Dekker te koop waarin alle modellen met de aandachtpunten in beschreven zijn heb ik me laten vertellen
Bedankt voor je bericht Roger,
Dat boekje heb direct besteld. Dat zal wel van pas komen bij het zoeken naar een Discovery.
De voornaamste rede voor ik om voor handbak te gaan is dat ik het fijner vindt rijden. Bijkomend voordeel is misschien dat een handbak minder gevoelig is voor storingen enz , maar dat is een aanname, ik heb er geen ervaring mee.
Je hebt gelijk dat 2005 overjarige types zijn. Er staat op marktplaats zelf een D2 uit 2006 met een handbak met maar 169dkm. Lijkt mij op de roestig onderkant na geen verkeerde auto.
Gr
Menno