Even voorstellen en een paar vragen

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
HuntingGrounds

Even voorstellen en een paar vragen

Berichtdoor HuntingGrounds » 05 Aug 2015, 00:51

Goedendag!

Ik ben sinds 2014 begonnen als zelfstandig ondernemer. Ik ben nu opzoek naar een goed werkpaard voor mijn onderneming en als privé auto. Mijn interesse gaat naar een Discovery II Td5. Zelf was ik samen met mijn vader eigenaar geweest van een Defender uit 1987. Wij hebben de Defender samen aangeschaft als projectauto. Na een maand of 18 van sleutelen en opbouwen hebben wij hem een aantal jaren gebruikt voor de jacht.

Om terug te komen op de Disco Td5 als bedrijfs/privé auto. Heb ik een paar vragen.

- Hoe houd de Disco zich als die een aanhanger moet trekken van 3500 kg?

- Hoe gunstig is het om de Disco als bedrijfswagen en privé auto te gebruiken? Wat is ongeveer het kostenplaatje per kwartaal als je bijtelling betaald over de auto?

- Ik hoorde als je met een aanhanger achter de auto goederen vervoerd dat een tachograaf verplicht is. Voornamelijk in Duitsland. Hoe is dit het beste op te lossen?

- Wat zijn belangrijke punten om te controleren bij het aanschaffen van een Disco? Ik had al iets gehoord over de luchtzakken die wel eens lek zijn. Maar motorisch en onderstel wat zijn echt belangrijke punten om te controleren?

Het is best veel wat ik vraag maar ik zou het echt op prijs stellen als iemand mij een beetje wegwijs kan maken hiermee.

Met vriendelijke groet,

Thomas

Erik Peters

Re: Even voorstellen en een paar vragen

Berichtdoor Erik Peters » 05 Aug 2015, 07:43

HuntingGrounds schreef:- Ik hoorde als je met een aanhanger achter de auto goederen vervoerd dat een tachograaf verplicht is. Voornamelijk in Duitsland.
Thomas

Bedrijfsmatig (met grijskenteken voertuig) in Nederland eigenlijk ook, maar hierop wordt (nog) niet gecontroleerd.

Groet,

Erik.