Hallo,
ik ben nieuw lid maar ik volg al heel lang het forum, vooral de techniek. Ik heb een 109" 2a diesel van 1963, heb zo'n beetje elk onderdeel in de hand gehad sinds ik de wagen in 1997 kocht. Alleen het motorblok niet, dat heeft 18 jaar lang probleemloos gedraaid, dus dat laat ik dicht.
Houd van sleutelen, de wagen rijdt soms een jaar lang niet als ik weer iets onderin wil verven. Kan inmiddels ook een beetje mig-lassen, wat best wel handig is. Maar m'n specialiteit is electronica, voor zover aanwezig in een landrover. Beetje pietje precies, er mag geen draadje in de knoop zitten en geen overbodige verbinding, maar verder valt het wel mee... Oh ja, ik woon in Stadskanaal, vlak bij Ter Maarsch (fiets daar regelmatig langs Edward...)
Hallo
Re: Hallo
Welkom hier
Groet Jan
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Waar moet ik kloppen bij die boerderij Edward? Bij de schapenschuur of vooraan?
Even een serieuze vraag, ik weet niet in welk subforum die hoort, maar is er een archief in Solihull met de afgeleverde auto's? Er waren in '63 nog geen computers geloof ik, maar is er niet ergens iemand die heeft genoteerd welke/hoeveel auto's er zijn geleverd naar het buitenland? En, ik durf het bijna niet te zeggen, met welke specificaties? Het was vooral in de jaren 70 nogal een chaos, het lijkt wel of er soms onderdelen uit eerdere modellen werden opgemaakt, terwijl andere auto's werden voorzien van de laatste snufjes. Klopt het dat 'Santana's' daarin voorliepen, en waarom?
groet,
Even een serieuze vraag, ik weet niet in welk subforum die hoort, maar is er een archief in Solihull met de afgeleverde auto's? Er waren in '63 nog geen computers geloof ik, maar is er niet ergens iemand die heeft genoteerd welke/hoeveel auto's er zijn geleverd naar het buitenland? En, ik durf het bijna niet te zeggen, met welke specificaties? Het was vooral in de jaren 70 nogal een chaos, het lijkt wel of er soms onderdelen uit eerdere modellen werden opgemaakt, terwijl andere auto's werden voorzien van de laatste snufjes. Klopt het dat 'Santana's' daarin voorliepen, en waarom?
groet,
2aatje schreef:... het lijkt wel of er soms onderdelen uit eerdere modellen werden opgemaakt,
Dat klopt - en niet "soms", maar "meestal".
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
Terug naar “Nieuw op het forum”