Even voorstellen

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Edward

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Edward » 05 Jul 2015, 14:22

Roger B. schreef:tja, busjes zijn ook niet optimaal natuurlijk, maar wel beter geschikt voor 8 personen dan een land rover

Mijn nichtje rijd met 7 kinderen in een T5 bus. Een Caravelle, die rijdt nog beter dan onze Disco. Kost ook het 6 voudige...... :D :D
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Elfi

Berichtdoor Elfi » 05 Jul 2015, 14:26

En meer ruimte... Maar geen uitstraling. Maar ja, je kunt niet alles hebben hè

Elfi

Berichtdoor Elfi » 05 Jul 2015, 14:28

Tja, een bus is heel praktisch, maar dan wel benzine. We werden van onze Diesel Transit niet vrolijk van de wegenbelasting...

Edward

Berichtdoor Edward » 05 Jul 2015, 14:35

Op benzine ook niet en de onderhoudskosten zijn ook ongeveer het dubbele van onze Disco...... :roll:

Los van de aanschafprijs die ook errug hoog ligt. Het rijdt verder erg fijn maar ook compleet zielloos. Hij doet wat ie moet doen maar ook niks meer. :cry: :cry:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Elfi

Berichtdoor Elfi » 05 Jul 2015, 14:39

Daar zijn we inmiddels ook achter...

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 05 Jul 2015, 14:51

Elfi schreef:Tja, een bus is heel praktisch, maar dan wel benzine. We werden van onze Diesel Transit niet vrolijk van de wegenbelasting...

Precies, een bus is heel praktisch. Ik heb daarom 5 jaar geleden een 20 jaar oude bus gekocht (een 8 persoons VW T3 Caravelle GL, met 2.1 liter benzinemotor), speciaal voor een vakantie met meerdere personen.
Hij rijdt comfortabeler dan mijn Land Rover 300 Tdi. Alleen als je zwaait naar Land Rover rijders kijken ze je een beetje meewarig aan, daarentegen wordt er door andere T3 rijders (uiteraard) uitbundig gezwaaid.
Ik gebruik hem alleen voor vakantie's (verder is ie geschorst) en aangezien er heel weinig kilometers op de teller stonden heeft ie nog heel weinig aan onderhoud gekost.

Groet,

Erik.

p.s. Ik had een foto willen bijvoegen, maar de bijlagequota is helaas bereikt.
Via een andere 'weg' toch gelukt:
Afbeelding
Plaatsje is Brantes met op de achtergrond de Mont Ventoux.
Laatst gewijzigd door Erik Peters op 05 Jul 2015, 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Waterrover
Beheerder

Berichtdoor Waterrover » 05 Jul 2015, 16:47

Elfi schreef:We hadden ons inderdaad al gerealiseerd dat er een hoop op het dak zou moeten of een aanhanger mee. We zoeken een occasion, maar we hebben al gezien dat willen we wat comfort, omdat we een lange reis gaan maken toch wat langer moeten sparen... Voor nu misschien dan een goedkopere Discovery en dan maar met twee auto's op pad of een busje huren. We hebben kinderen van 3 t/m 15 jaar en veilig vervoeren met gordel is ook belangrijk. Overigens hebben we wel genoten van ons proefritje in een Santana gisteren ;)
Ondertussen blijven we ons fijn verdiepen in en sparen voor een Defender.

Dit iets: http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/land ... ousPage=lr

Chris

Elfi

Berichtdoor Elfi » 05 Jul 2015, 17:08

@Erik, prachtig plaatje! Wel een goed idee on je bus de rest van het jaar te laten schorsen. Voor ons wat lastiger, want we moeten er door het jaar ook gebruik van kunnen maken. Wij wonen in zuid Limburg, mijn ouders in Enschede, dan is het altijd gezelliger om met een auto te gaan. Bovendien heb ik wen kinderopvang en dan is het ook wel eens handig... Het is lastig voor 8 personen, het is niet voor iedere dag, maar wel praktisch op sommige momenten. Misschien dan alleen een kleine hobbylaro voor ons tweetjes....

Elfi

Berichtdoor Elfi » 05 Jul 2015, 17:09

@Chris, prachtige wagen, moeten we alleen nog ff doorsparen...

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 05 Jul 2015, 19:48

Langer dan twee uur ergens in zitten lukt mij zo wie zo niet. Of het nu een defender, disco of vw bus is. Dus stoppen we vaak en doen we over lange afstanden meerdere dagen. Dat geeft niet want onze vakantie begint als we instappen :D

Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

Terug naar “Nieuw op het forum”