terug van weggeweest

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
m.bogman

terug van weggeweest

Berichtdoor m.bogman » 30 Jun 2015, 19:37

Hallo beste mensen,

een hele poos geleden was ik wel eens actief op het forum. Sleutelde toen veel aan mijn series 2a 109 ambulance, deze heb ik nog steeds, echter in 100.000 onderdelen. Wacht nog steeds op de revisie..... :roll:
Sinds kort eigenaar van een disco 2 td5 uit 2002. Afgelopen 10 jaar altijd een auto van de zaak gehad, maar mijn nieuwe baas die doet daar niet aan! Eindelijk de kans om eens te rijden waar ikzelf zin in heb!

Na aankoop natuurlijk de olieën en filters vervangen. Alleen remvloeistof en ACE/ stuurbekrachtiging moet nog. Cruise control ingebouwd. Naast de losse bekleding van de achterdeur en een niet functioneert passagiersportier (deurvergrendeling sluit alleen nog maar, maar gaat niet open, dus of ie helemaal stuk is is nog maar de vraag) is ie eigenlijk vrijwel in orde. Beetje krassen, deukje en een klein roestplekje aan een stijl van een portier. Jullie kennen het wel!

Er zijn echter twee geluiden.... Maar daar zal ik een topic in het techniek deel over maken.

Ik ben geen compu wizard, maar zal proberen regelmatig mee te doen, voor vragen over series en allerhande smering kunnen jullie in ieder bij me terecht.

Groet Matthijs
SIIA 109, 1967

JanTD5

Re: terug van weggeweest

Berichtdoor JanTD5 » 30 Jun 2015, 20:40

Welkom terug :D Veel plezier met de disco on én off-road.

Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

Rangie

Berichtdoor Rangie » 30 Jun 2015, 21:10

Welkom terug!
Gr. Rangie
Range Rover Evoque 2.2 sd4 prestige
'per aspera ad astra'

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 30 Jun 2015, 21:14

Welkom terug.

je achterdeur probleem is een van de motortjes in het slot die de boel bedienen voor de centrale vergrendeling. Je kunt proberen er een ander motorje voor te vinden en dit er in te prutsen, of het oude motortje oplappen door de koolbosteltjes bij te vijlen... maar mijn ervaring is dat je het beter gewoon één keer kunt doen... door er een nieuw slot in te zetten (pakweg 70-75 euro)

Over het verversen van ACE en PAS vloeistof verschillen de meningen... volgens fabrieksvoorschrift moet het tankje elke 250k vervangen worden meen ik... (zeefje onderin dat niet te vervangen is) maar met name het ACE is wat lastig af te tappen, het filter in het kleppenblok is vaak niet los te krijgen en de leidingen blijf je ook liever vanaf als die niet lekken. Ik heb al de opmerking gehoord dat je er gewoon de olie uit het tankje zuigt, incl eventuele troep op het zeefje en dan verse olie er in
gone

m.bogman

Berichtdoor m.bogman » 02 Jul 2015, 23:12

bedankt voor de reacties.....

ACE nog maar even laten zitten dus, hahaha
SIIA 109, 1967

Terug naar “Nieuw op het forum”