Nieuw in LR land :-)

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Sander Disco 3

Nieuw in LR land :-)

Berichtdoor Sander Disco 3 » 25 Jun 2015, 10:32

Goedendag allen.

Ben sinds oktober vorig jaar eigenaar geworden van een Disco3 HSE van 2006, dus...... aansluiten bij de altijd vriendelijke club handjes opstekende LR rijders :-)
Ik kom uit de Buurt van Hoogezand (Gr) 42 jr met vrouw en 2 Meiden van 3 en 7......... Ja een huis met 3 vrouwen - Pffff maar heel gaaf.

Reden van aanmelden.... op zoek naar onderdelen buiten de dealer om omdat sleutelen een hobby is.

Groeten Sander Boerman

Roger B.

Re: Nieuw in LR land :-)

Berichtdoor Roger B. » 25 Jun 2015, 14:15

Sander Disco 3 schreef:aansluiten bij de altijd vriendelijke club handjes opstekende LR rijders :-)

dan had je een defender of series moeten kopen.... als disco (met name 3 en later) range rover (sport) en freelander rijder behoor je voor het gros van de "echte" land rover rijders niet tot de familie en zul je verdomd vaak je gezwaai niet beantwoord zien :(

mbt onderdelen heb je in je andere topic al heel wat tips gekregen. De dealer is niet zo duur als iedereen denkt... de heel goedkope parts bij de bekende adressen zijn heel vaak ook van heel goedkope kwaliteit
gone

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 25 Jun 2015, 19:18

Welkom :D Veel fijne en veilige km's on én off-road.

Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

Sander Disco 3

Berichtdoor Sander Disco 3 » 26 Jun 2015, 10:48

Dus als je geen Defender rijd hoor je er niet bij begrijp ik Roger?
Ik heb gewoon een goede auto gekocht voor het trekvermogen en gewoon omdat het kon.
Ik heb een Hanomag trekker gehad en was wel even klaar met tractor rijden.... vandaar geen Defender :-0

tim

Berichtdoor tim » 26 Jun 2015, 10:59

Het is eerder denk ik andersom, de door roger benoemde groep LR rijders wensen " er niet bij te horen".
Uiteindelijk boeit het allemaal niet, jij bent dik tevreden met een disco 3, daar gaat het om.
Ooh, und wilkommen!
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Rangie

Berichtdoor Rangie » 26 Jun 2015, 11:12

Welkom hier, ik ben tevens een Disco rijder (series 2 facelift TD5) met 2 dochters (6 en 13) :lol:
Kom ook uit het mooie noorden, zuidhorn.
Toen de TD5 uit kwam weet ik nog dat alle, ja echt alle LR rijders riepen dat dit geen echte LR meer was met al die elektronica. nu jaren verder snappen ze het wat beter, dat komt met de D3 en verder ook wel, maak je geen zorgen.
Gr. Rangie
Range Rover Evoque 2.2 sd4 prestige
'per aspera ad astra'

XsWhite

Berichtdoor XsWhite » 26 Jun 2015, 23:09

Maar ik zwaai hoor, als gezellige mede disco 3 rijdster!
Ben voor werk regelmatig in die regio te vinden,
Zwaai zwaai en welkom!
Lieve meisjes komen in de hemel, brutale rijden rond in een Land Rover Disco 3 2.7 V6 HSE

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 27 Jun 2015, 01:34

Laat ik even vooropstellen dat ik aangaf wat "de echte landrover"rijders (dus series en defender) voor visie er op na houden (en dat ook lang niet allemaal)

Ik heb geen defender, ook nooit gehad om de simpele reden dat ze veel te duur zijn, met name tweedehands en dat ik dagen heb dat ik 800km snelweg rij, wat ik geen pretje vind in een defender.

Ik heb een D1 gehad, een D2 en nu twee P38's.... en die doen het stuk voor stuk beter op de weg, en helemaal niet slecht in het terrein.... hebben een groen ovaaltje in de grille... dus net zo echt Land Rover als die traktoren uit de oudheid :lol: :lol: :lol: :lol:
gone

Waterrover
Beheerder

Berichtdoor Waterrover » 27 Jun 2015, 09:36

Roger B. schreef:Laat ik even vooropstellen dat ik aangaf wat "de echte landrover"rijders (dus series en defender) voor visie er op na houden (en dat ook lang niet allemaal)

Ik heb geen defender, ook nooit gehad om de simpele reden dat ze veel te duur zijn, met name tweedehands en dat ik dagen heb dat ik 800km snelweg rij, wat ik geen pretje vind in een defender.

Ik heb een D1 gehad, een D2 en nu twee P38's.... en die doen het stuk voor stuk beter op de weg, en helemaal niet slecht in het terrein.... hebben een groen ovaaltje in de grille... dus net zo echt Land Rover als die traktoren uit de oudheid :lol: :lol: :lol: :lol:

Ik heb wel een "defender" gehad, eigenlijk een Land Rover 110 met de beruchte 2.5TD. Wat Roger verteld over het comfort kan ik zeker beamen. Omdat ik ruim 1.85 m lang ben, was de zit van de 110 onprettig. Het betrof een grijs kenteken uitvoering waarbij de stoel voor mij niet ver genoeg naar achteren kon. Vele kilometers met kramp achter het stuur gezeten (ook na verschuiven van het schot naar achteren door Geba), en gedacht: is dit het nou waar iedereen voor valt? Voor de aankoop van de 110 had ik een Disco 300Tdi, en qua comfort beviel deze prima. Deze heb ik later ingeruild voor de aankoop van mijn huidige Disco. Tot op heden bevalt deze prima, ook na 1000 km achtereen rijden. ;) En zwaaien...doe ik meestal naar de D2 rijders ;)

Groet, Chris

Gvanderheijden

Berichtdoor Gvanderheijden » 01 Jul 2015, 23:00

Welkom in het LR landschap met zijn vele modellen. Ook ik rij in een D3 na defenders gehad te hebben en zwaai naar elke LR. Geniet van je mooie machine, het is een comfortabele alleskunner. Veel veilige en probleemloze :D kilometers gewenst.
Grz,
Gerard

present: Discovery 3 SE TDV6 2005 manuel JAVA Black
past: 110 td5 CSW 2002
past: 110 td5 CSW 1999

Terug naar “Nieuw op het forum”