even voorstellen

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
royroering

even voorstellen

Berichtdoor royroering » 03 Jun 2015, 12:26

Mijn naam is Roy Roering ben in het bezit van een 109 zonder kenteken onder de gesloopte delen ga ik een goed chassis bouwen met een duits kentenbewijs van 1976 en nu maar hopen dat hij goed door de keuring komt voor een nederlands kenteken als iemand mij kan raden wat de beste methode is om hem bij de RDW aan te melden dan hoor ik dat graag volgens mij moet je eerst de RDW de mond gunnen maar weet dit niet zeker.gr Roy

JanTD5

Re: even voorstellen

Berichtdoor JanTD5 » 03 Jun 2015, 12:38

Wekom hier :D
Heb geen ervaring met de RDW behalve een herinslag tig jaar geleden. Maar wat ik zo lees en hoor denk dat het verstandiger om van te voren de plannen met de RDW door te spreken. Mischien ze laten komen voor een schouwing. Zo weet je denk ik zeker dat je niet voor een teleurstelling komt te staan ná de hele ombouw. Én maak foto's van de ombouw zodat je "bewijs" hebt van waar alles vandaan komt.

Succes met de ombouw, Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 03 Jun 2015, 13:21

Als je een en ander aan de RDW voorlegt doe het dan niet zo dat het leest zoals je presentatie (let op de RDW zou maar zo mee kunnen lezen).

Als je een beetje wantrouwend je presentatie leest dan lees je dat je onder een "dubieus lijk" een "gerecycled" chassis wilt klussen en zo een 1976-er auto (die dus vlgd jaar 40 jaar oud is) creëert.
Als je het net iets anders formuleert dan heb je een inmiddels gestripte 1976-er (met Duitse papieren) en knap je die op met delen van een kentekenloze donor.

Het is hetzelfde maar het toont toch anders (is de "donor" jonger als 1976 is alles weer iets dubieuzer, is de donor even oud of ouder als 1976 dan lijkt het weer minder op omkatten). In principe mag je delen vervangen door nieuwe of gerecylede, maar tegelijk heb je de 1/3-2/3 regel, dus als je 2/3 van bijv. een 1981 auto met een 1976 chassis (= 1/3) vijf jaar ouder maakt dan is dat op z'n minst is strijd met de bedoeling van de regeling.

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 03 Jun 2015, 15:09

de daadwerkelijke leeftijd van de delen is niet zozeer het probleem voor je 1/3 - 2/3 maar het type

als jij bijvoorbeeld een 2,25 diesel uit 1973 hebt die 100% origineel is, maar de motor gaat stuk en je legt er een identiek motor uit een 78er in ( even er van uitgaande dat zo'n motor uit beide jaren ook identiek is) dan is dat geen probleem voor je 1/3 - 2/3. neem je een 110 uit 1988 met een 2,5 td en leg je daar een 200Tdi in uit 1990 weer wel volgens mij. (zou in elk geval reeel zijn)

vwb het topicstarterprobleem,

- zorg dat je herkomst en identiteit van donor en chassis kunt aantonen. die donor is niet voor niets kentekenloos. kan dus zijn dat ie al eens bij PATkeuring zijn kenteken is kwijtgeraakt, ze zullen het dan waarschijnlijk niet ok vinden dat je de boel op een ander chassis dan alsnog op zet...
gone

Terug naar “Nieuw op het forum”