Beste leden
Ik wil graag een lr discovery uit 2003 2004 aanschaffen V8.
Ik ga hem als hobby en 2e auto gebruiken.
Waar moet ik nu aan denken qua maandelijkse / jaarlijkse kosten?
Zal er ongeveer een 10.000 km per jaar mee rijden.
Graag hulp in deze!!!
Met vriendelijke groet
Marc
Info: Wil V8 disco aanschaffen uit 2003/04
-
Marcvandenbrink
-
Roger B.
Re: Info: Wil V8 disco aanschaffen uit 2003/04
belasting (pakweg 2100kg), verzekering, 10.000 / 6 x literprijs euro aan brandstof, 1x beurt gemiddeld 1x band per jaar (4 per 4 jaar) en wat er zoal kapot gaat 
gone
- Thomas Td5
Hier kan je het onderhoudsmenu vinden van een Discovery II met V8 motor:
http://lrch.nl/sites/default/files/DISCO2-V8.pdf
Er staan prijzen bij, die kan je als indicatie gebruiken. Uiteraard kan het anders uitvallen als er defecten zijn. En dat laatste is altijd moeilijk te voorspellen.
Een facelift Discovery II weegt 2155kg voor de wegenbelasting. Je kan je kosten uitrekenen op de site van de Belastingdienst: http://www.belastingdienst.nl/rekenhulp ... belasting/
Verzekering ligt aan hoeveel no-claim je hebt en hoe je de auto wil verzekeren. Zelf zit ik al jaren met mijn Discovery's bij Wiggers Groep uit Baarn, die hebben een 4x4 polis die ook off-road dekking heeft.
Verder zal je vrees ik even moeten zoeken. V8 Discovery's in Nederland zijn relatief zeldzaam, de Td5 modellen vormen de grote meerderheid van het aanbod op de markt.
http://lrch.nl/sites/default/files/DISCO2-V8.pdf
Er staan prijzen bij, die kan je als indicatie gebruiken. Uiteraard kan het anders uitvallen als er defecten zijn. En dat laatste is altijd moeilijk te voorspellen.
Een facelift Discovery II weegt 2155kg voor de wegenbelasting. Je kan je kosten uitrekenen op de site van de Belastingdienst: http://www.belastingdienst.nl/rekenhulp ... belasting/
Verzekering ligt aan hoeveel no-claim je hebt en hoe je de auto wil verzekeren. Zelf zit ik al jaren met mijn Discovery's bij Wiggers Groep uit Baarn, die hebben een 4x4 polis die ook off-road dekking heeft.
Verder zal je vrees ik even moeten zoeken. V8 Discovery's in Nederland zijn relatief zeldzaam, de Td5 modellen vormen de grote meerderheid van het aanbod op de markt.
-
Landmarcs
Roger B. schreef:belasting (pakweg 2100kg), verzekering, 10.000 / 6 x literprijs euro aan brandstof, 1x beurt gemiddeld 1x band per jaar (4 per 4 jaar) en wat er zoal kapot gaat
Met 10.000 km komt de benzine op 1.667 liter, diesel op 1.000 liter (bij benadering).
Met de huidige prijzen in NL is dat resp € 2.500 en € 1.250 (afgerond).
Neem dat mee in de overwegingen, en neem ook mee dat een diesel gemiddeld degelijker is en ook beter afgestemd op terreingebruik.
Groeten MarcS
10.000 kilometer is bij ons 1175 liter...........
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
Edward schreef:10.000 kilometer is bij ons 1175 liter...........
D'r zijn ook lieden die 1:5 met de V8 halen (net zo goed als 1:11 of beter met de Td5 haalbaar is).
Hoe groter de kolk in de tank hoe sneller een diesel binnen het economische plaatje rolt.
Groeten MarcS
Landmarcs schreef:Edward schreef:10.000 kilometer is bij ons 1175 liter...........
D'r zijn ook lieden die 1:5 met de V8 halen (net zo goed als 1:11 of beter met de Td5 haalbaar is).
Hoe groter de kolk in de tank hoe sneller een diesel binnen het economische plaatje rolt.
Groeten MarcS
Daarom rijden wij ook diesel.
1:11 met een Disco Td5, meestal automaat, is een hele opgave....... 1:5 met een V8 is dan weer een makkie. Al zijn er ritten geweest waarbij we dat lang niet haalden.
Edward van Vugt
In mijn hart ben ik ook een V8 liefhebber, heb er best wel een paar gehad
Ben later overgestapt op een 200TDI Disco, een 300TDI in de Defender 110, daarop volgend een 90 TD5 en nu de Disco TD5.
We rijden ook niet meer als 10 a 12000 km per jaar, maar het totaal plaatje zoals onderhoud, actieradius en de mate van storing gevoeligheid gaven voor ons de doorslag.
En ja, de belasting die iedere maand weer afgetikt moet worden is ronduit belachelijk hier in NL.
Ik heb enige tijd in DLD gewoond, daar had ik een Disco 200 TDI. Kosten van de belasting waren daar 160 euro per jaar! weliswaar als LKW maar niet te vergelijken met NL
Ben later overgestapt op een 200TDI Disco, een 300TDI in de Defender 110, daarop volgend een 90 TD5 en nu de Disco TD5.
We rijden ook niet meer als 10 a 12000 km per jaar, maar het totaal plaatje zoals onderhoud, actieradius en de mate van storing gevoeligheid gaven voor ons de doorslag.
En ja, de belasting die iedere maand weer afgetikt moet worden is ronduit belachelijk hier in NL.
Ik heb enige tijd in DLD gewoond, daar had ik een Disco 200 TDI. Kosten van de belasting waren daar 160 euro per jaar! weliswaar als LKW maar niet te vergelijken met NL
Gr. Rangie
Range Rover Evoque 2.2 sd4 prestige
'per aspera ad astra'
Range Rover Evoque 2.2 sd4 prestige
'per aspera ad astra'
-
Roger B.
Edward schreef:1:5 met een V8 is dan weer een makkie. Al zijn er ritten geweest waarbij we dat lang niet haalden.![]()
neuh.... ik reed 80 a 90 km met een tank met de HSE
gone
- StefanLaRo
Ben hier het laatste half jaar ook naar op zoek geweest..
zijn maar een stuk of 8 auto's die het aanbod bepalen.
Springt er nou niet egt een uit.. mankeert aan allemaal wel wat..
Had die van Mol auto's van 2001 bovenaan mn lijstje, maar zag dat deze nu ook verkocht is..
Veel geduld hebben en heel snel reageren als er een goeie voorbij komt.. deze is vaak zo weg..
(en dan blijven steeds die zelfde 8 weer over.. )
zijn maar een stuk of 8 auto's die het aanbod bepalen.
Springt er nou niet egt een uit.. mankeert aan allemaal wel wat..
Had die van Mol auto's van 2001 bovenaan mn lijstje, maar zag dat deze nu ook verkocht is..
Veel geduld hebben en heel snel reageren als er een goeie voorbij komt.. deze is vaak zo weg..
(en dan blijven steeds die zelfde 8 weer over.. )
Groeten Stefan
Land Rover Freelander 2 HSE '07
Landrover verleden
Range Rover Classic '83
+ Range Rover Classic '84
Land Rover Freelander 2 HSE '07
Landrover verleden
Range Rover Classic '83
+ Range Rover Classic '84
Terug naar “Nieuw op het forum”