Hi,
Ik ben filmmaker/designer en sinds afgelopen weekend in het bezit van een one-ten. Ik reis veel, voorheen met mijn chevyvan en af toe op de fiets. Zo ben ik deze winter van Amsterdam naar de Alpen gefietst. In april ga ik naar Noorwegen, de eerste trip met de defender.
Mijn reisblog met foto's vind je hier: www.espiritu-libre.com
mijn werk hier: www.dampdesign.nl (heeft soms ook met reizen te maken)
In de komende weken ga ik het een en ander verbouwen aan de defender waar ik ook het een en ander over zal plaatsen.
groet,
Martijn
Ready for adventure
Re: Ready for adventure
Welkom hier Martijn
Veel fijne en veilige km's on én off-road.
Groet Jan
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
- Chrsitiaan
MartijnDoolaard schreef:Mijn reisblog met foto's vind je hier: http://www.espiritu-libre.com
Prachtige foto's!
Thanks for sharing.
Veel plezier met je one-ten.
Welkom Martijn, prachtige foto's op de website.
Wat een heerlijk gevoel om lekker in je vel te zitten.
-
i4-muzique
- Peter Brig
Martijn, wat een mooie foto's. Welkom hier en ik kijk al uit naar die Defender foto's van je.
-
Landmarcs
MartijnDoolaard schreef:.... sinds afgelopen weekend in het bezit van een one-ten. Ik reis veel, voorheen met mijn chevyvan en af toe op de fiets. Zo ben ik deze winter van Amsterdam naar de Alpen gefietst. .......
Dag Martijn,
Sommigen hier zijn "allergisch" voor fietsen (maar er zijn er ook die menen dat je in een one-ten of een Defender geen serieuze afstanden kan rijden zonder af te zien).
Ik fiets ook - gemiddeld niet erg hard, met alle bagage, dus alleen helling af gaat het hard - en ik heb (ook) een Defender 110.
Ik zie dus uit naar je bevindingen.
Groeten MarcS
PS Afgelopen zomer nog een rondje Saarbrücken - Vogezen - Zwitserland (alleen een hoekje) - Elzas - Nancy gefietst, dus met een serieuze overlap met jouw Amsterdam-Alpen parcours.
Welkom, en vette foto's zeg! Welke camera gebruik je? Met welke lenzen?
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960
-
Landmarcs
Coen83 schreef:Welkom, en vette foto's zeg! Welke camera gebruik je? Met welke lenzen?
Dag Coen83,
Ik denk dat je vraag aan Martijn is gericht, maar ik gebruik op de fiets (en te voet) een Panasonic DMC-LX2 (of een LX3), een redelijk lichte (semi)compacte camera waarbij alles automatisch kan, maar waarbij je ook alles met de hand kan instellen .... en met Leitz optiek (de LX2 bestaat ook onder het Leica merk, je krijgt dan een rode stip ipv een handgreepje en je bent € 100 duurder uit). De Panasonic DMC-LX2, LX3 en LX5 hebben alle drie een zoomlens die bij met meer dan gebruikelijk groothoek begint, ik vind groothoek belangrijker als het "extreem" tele ... juist met die tele wordt veel geadverteerd (vlgs het "ik heb de langste principe).
Maar ... als je even hier: http://www.espiritu-libre.com kijkt en naar beneden scrollt dan vind je Martijns boodschappenlijstje:
- CAMERA GEAR
Panasonic Gh4 – It’s a great photo camera and even greater video camera. It’s not so heavy as a Canon 5d or 7d. Especially the micro four third lenses are weight and size savers
Voightlander 25mm, Lumix 7-14mm and 35-100mm
2 spare batteries + charger
GoPro Hero 3 + extra battery
Gopro flex clamp – great to clamp on the steer to film the road and talk to the camera.
Gopro head strap
Minolta SRT 303 – It shoots film, old school from the seventies. I could really leave this at home because it’s heavy and I made just one picture with it.
16 and 32 gb SD-Card
15-inch retina Macbook
Macbook charger
Ipad – for Google Maps on the road. It’s stored in my handlebar pannier. I download the maps when I have wifi.
2TB WD Elements harddisk
Groeten MarcS
- Martijn en Caroline
wow! Wat diverse leden al zeggen, prachtige beelden!!
Mogen we je vragen om de reis te verslaan tbv het LRCH magazine?
We horen 't graag >> redactie@lrch.nl
alvast dank en groeten, Martijn Bertram, Ton staal
Redactie LRCH
Mogen we je vragen om de reis te verslaan tbv het LRCH magazine?
We horen 't graag >> redactie@lrch.nl
alvast dank en groeten, Martijn Bertram, Ton staal
Redactie LRCH
Terug naar “Nieuw op het forum”