Ready for adventure
Re: Ready for adventure
Respect voor mensen die op een fietsie de wereld rond gaan. Zeer fraaie beelden en film. Dat laatste is erg leuk met dat "buurman en buurman" effect 
Failing to prepare is preparing to fail!
- MartijnDoolaard
Dank voor de reacties!
http://www.espiritu-libre.com/post/1069 ... ear-i-took staat een gearlist van het fietsen, waaronder ook welke camera's ik gebruik: panasonice GH3 (nu inmiddels GH4). Het is een lekker licht systeem en als je investeert in goede lenzen kan je tot prachtige resultaten komen. Ik heb nu net een 5dm2 gekocht, grotere sensor dus meer scherpte diepte. Wel veel zwaarder dus gaat niet mee op de fiets. Op de fiets reis ik met hetzelfde principe als de defender > traag, zwaar beladen en ver
Dinsdag naar Noorwegen samen met een maat. Dit weekend de laro inrichten met bed en kastje. Ik houd het simpel. Hoe minder ik mee kan nemen hoe beter.
Wat mij betreft mogen beelden en verhalen altijd gedeeld worden, mits de link naar de bron geplaatst wordt.
http://www.espiritu-libre.com/post/1069 ... ear-i-took staat een gearlist van het fietsen, waaronder ook welke camera's ik gebruik: panasonice GH3 (nu inmiddels GH4). Het is een lekker licht systeem en als je investeert in goede lenzen kan je tot prachtige resultaten komen. Ik heb nu net een 5dm2 gekocht, grotere sensor dus meer scherpte diepte. Wel veel zwaarder dus gaat niet mee op de fiets. Op de fiets reis ik met hetzelfde principe als de defender > traag, zwaar beladen en ver
Dinsdag naar Noorwegen samen met een maat. Dit weekend de laro inrichten met bed en kastje. Ik houd het simpel. Hoe minder ik mee kan nemen hoe beter.
Wat mij betreft mogen beelden en verhalen altijd gedeeld worden, mits de link naar de bron geplaatst wordt.
-
Landmarcs
MartijnDoolaard schreef:.....
Op de fiets reis ik met hetzelfde principe als de defender > traag, zwaar beladen en ver
......
Komt me bekend voor, maar 150 km op één dag is toch niet echt "traag", da's best een eind, een eind wat ik al heel lang niet meer op één dag wegtrapte.
Qua zwaar beladen: het is altijd een afweging (no pun intended) tussen gewicht, comfort, gebruiksnut en gebruiksfrequentie.
In de afgelopen jaren regelmatig een gewicht-winst(je) gemaakt in de bagage en stiekem wordt die dan weer tenietgedaan door de man (of vrouw) op het zadel (je valt maar weinig af van het fietsen, eet je te weinig dan val je eraf).
En qua traag: Helling af is 50, 60, 70 of zelfs 80 km/u haalbaar (die 80+ doe ik niet meer, dan is de remweg wel erg lang) -- het is best pret als je zo'n 50 km/h u rijdt te snel bord kunt laten oplichten. Helling op is het soms 6 tot 8 km/h, dus op de vlakke weg haal je de beste gemiddelden.
Groeten MarcS
Terug naar “Nieuw op het forum”