Discovery II met V8, kmstand?

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
lebowski

Discovery II met V8, kmstand?

Berichtdoor lebowski » 09 Mar 2015, 14:19

Hallo,

Ik ben me aan het oriënteren op een 15 jaar oude (want bijtelling) discovery met V8. Hoeveel km kunnen deze blokken aan? Is het blok hetzelfde in de defender, rangerover en discovery? Ik kom van een volvo 850, die halen fluitend de 4 ton. Wat kan ik verwachten bij een v8 met een sluitend onderhoudsboekje?

dank, Norbert

Roger B.

Re: Discovery II met V8, kmstand?

Berichtdoor Roger B. » 09 Mar 2015, 18:29

de motor in een D2 V8 is het zelfde als de 4.0 uit de latere RangeRover P38.

Defenders met een V8 zijn heel zeldzaam, en volgens mij nooit met dit type V8, maar met de voorganger, vrijwel identieke motor met ander inlaattraject en ander managememt.

Indien goed onderhouden, tijdig verse olien en niet misbruikt kan een V8 best wat km maken, maar 400.000 is uitzonderlijker zonder revisie dan bij een 5cylinder uit een 850
gone

Thomas Td5

Berichtdoor Thomas Td5 » 10 Mar 2015, 06:59

Als je veel wild rijden en naar een hoge km-stand gaan is een Td5 Discovery misschien een betere keuze. Mijn vorige Discovery II had meer dan 400.000 op de teller uiteindelijk. De Td5 is mits goed onderhouden een erg betrouwbaar blok.

Een voordeel van een Discovery met Td5 kiezen is dat je ook meer keuze op de markt hebt. De 4.0 V8 is in de minderheid in het aanbod.

lebowski

Berichtdoor lebowski » 10 Mar 2015, 09:50

Thomas Td5 schreef:Als je veel wild rijden en naar een hoge km-stand gaan is een Td5 Discovery misschien een betere keuze. Mijn vorige Discovery II had meer dan 400.000 op de teller uiteindelijk. De Td5 is mits goed onderhouden een erg betrouwbaar blok.

Een voordeel van een Discovery met Td5 kiezen is dat je ook meer keuze op de markt hebt. De 4.0 V8 is in de minderheid in het aanbod.

helemaal mee eens. Echter... ik moet voor mijn werk vaak in Utrecht zijn, daar wordt binnenkort de milieuzone actief. Dat betekent dat diesels ouder dan 15 jaar de stad niet meer inkomen zelfs de jaarbeurs is onbereikbaar. Ik vrees dat meer steden dit soort zones gaan invoeren. Nu wil ik geen discussie starten over het nut van zo'n milieuzone maar het is voor mij een reden om te kijken naar een benzine of lpg auto. En op die manier heeft zo'n milieuzone toch effect :shock:

Waterrover
Beheerder

Berichtdoor Waterrover » 10 Mar 2015, 12:47

Wellicht is gasinjectie (Vialle) in je dieselmotor een (milieu) oplossing? De uitlaatgassen lijken een stuk schoner te worden, en wellicht valt deze auto met dieselmotor in een ander tarief, en is rijden in een milieuzone dan wel toegestaan? Deze oplossing is relatief nieuw, echter waard om onderzoek naar te plegen denk ik?
Kijk op de Vialle site bij LPdm en Liquid GD. Wellicht heeft iemand er al ervaring mee?

Chris

lebowski

Berichtdoor lebowski » 10 Mar 2015, 13:22

interessant! Die milieuzone gebruikt camera's voor de kentekencheck om te bepalen wat de brandstof en leeftijd is. Hamvraag bij diesel lpg injectie is dan hoe dat geregistreerd wordt bij het RDW.

lebowski

Berichtdoor lebowski » 10 Mar 2015, 13:31

lebowski schreef:interessant! Die milieuzone gebruikt camera's voor de kentekencheck om te bepalen wat de brandstof en leeftijd is. Hamvraag bij diesel lpg injectie is dan hoe dat geregistreerd wordt bij het RDW.

Blijft diesel: http://www.ecomixnl.nl/wet-en-regelgeving-RDW.html

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 10 Mar 2015, 15:10

zoals ik het begreep wordt er helemaal niet gekeken naar de uitstoot...elke diesel ouder dan een bepaalde leeftijd mag er niet in.... ookal is ie tien keer zo schoon dan een jongere sterk vervuilende
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 10 Mar 2015, 16:21

Roger B. schreef:zoals ik het begreep wordt er helemaal niet gekeken naar de uitstoot...elke diesel ouder dan een bepaalde leeftijd mag er niet in.... ookal is ie tien keer zo schoon dan een jongere sterk vervuilende

Het gaat puur om bouwjaar en brandstof. Maat van me heeft en ouwe Lupo die makkelijk 1:28 loopt en een CayenneS die amper 1:6 loopt. Maar die laatste is een benzine en mag dus de stad in en de Lupo (die er alleen voor de stad bijstaat) mg er niet meer in. :lol: :lol:

Ik denk dat het vooral is om de fijnstof in de stad omlaag te brengen en daar draagt een diesel nou eenmaal aan bij en een benzine minder??
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 10 Mar 2015, 21:10

maar niet alleen benzine diesel verschil...

als je een 15 jaar oude superzuinige diesel hebt met roetfilters en dergelijke mag ie er niet in, een 10 jaar oude zuiperd op diesel wel.... :roll:

die duitsers laten het in elk geval nog van emissiewaarden van de motor afhangen en niet domweg op leeftijd
gone

Terug naar “Nieuw op het forum”