Nieuwe met linker knie tegen stuur

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Peu

Re: Nieuwe met linker knie tegen stuur

Berichtdoor Peu » 05 Mar 2015, 12:17

Roger B. schreef:als je vooral lange benen hebt is de stoel iets hoger niet zo gek
Ik ben 1.90m lang en zat met een verlenging (én verhoging van ca.2cm) dan toch tegen de dakrand aan te koekeloeren. Vooral naar rechts zie je de horizon niet meer. Dat is heel vervelend en met een versleten nek zoals ik gaat dit nare klachten opleveren, in mijn geval.
Aan de achterzijde ga je altijd omhoog om over de felsnaad te komen maar die extra cm's die erbij komen met een buis, die mis je op de mij genoemde wijze. Kost ook bijna nix :mrgreen:
Failing to prepare is preparing to fail!

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 05 Mar 2015, 13:00

lengte zegt niks...ken lui van 1m80 die tegen het dak zitten en lui van 2m05 die met stoelverlenger 3cm hoger en nog niet aan het dak zitten...dus domweg stellen dat omhoog gaan nadelig is is kort door de bocht.... en vooral op jouw situarie van toepassing
gone

Peu

Berichtdoor Peu » 05 Mar 2015, 14:03

Roger B. schreef:lengte zegt niks...ken lui van 1m80 die tegen het dak zitten en lui van 2m05 die met stoelverlenger 3cm hoger en nog niet aan het dak zitten...dus domweg stellen dat omhoog gaan nadelig is is kort door de bocht.... en vooral op jouw situarie van toepassing

Dat zei ik toch....?

Ik ben 1.90m lang en zat met een verlenging (én verhoging van ca.2cm) dan toch tegen de dakrand aan te koekeloeren. Vooral naar rechts zie je de horizon niet meer. Dat is heel vervelend en met een versleten nek zoals ik gaat dit nare klachten opleveren, in mijn geval.

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 05 Mar 2015, 14:04

Het is al weer een jaartje of 7 geleden dat ik het heb gedaan, als ik het me goed herinner stuikt de stoel tegen het randje en kan daardoor niet verder.
Ik heb de originele gaten gebruikt (stoel staat dus gewoon op originele plek) kokertje is 2cm vierkant.
Stoel kan nu verder naar achter, en verhoging is net zoveel als Peu omschrijft echter over gehele lengte.

Groet Ron (1,91)
110-Td5 X-tech 2006

fijneauto

Berichtdoor fijneauto » 05 Mar 2015, 17:16

Welkom op het forum en suc6 met het uitproberen van de tips voor je benen.

i4-muzique

Berichtdoor i4-muzique » 05 Mar 2015, 20:40

Welkom

Ik ben 1,98 en heb de stoelen verhoogd en verlengd en zo'n standaard setje van 50,- en werkt prima zo goed dat ik nog steeds geen kleiner stuur heb gemonteerd
nee gij trekt volle zallen

Peu

Berichtdoor Peu » 06 Mar 2015, 11:04

Klein stuur is ook erg lekker en geeft je gewoon meer ruimte. Staat ook goed en als je echt niet meer weet wat je moet kopen een fijne investering..

ikke jelle

Berichtdoor ikke jelle » 10 Mar 2015, 20:30

hoi hans
welkom op het forum :D
groet jelle

Terug naar “Nieuw op het forum”