Even voorstellen

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
RobertZ

Even voorstellen

Berichtdoor RobertZ » 31 Jan 2015, 23:14

Na velen bezoeken heb ik mij maar eens aangemeld en dan zal ik mij natuurlijk ook meteen even voorstellen.

Ik ben Robert, ik ben 18 jaar, kom uit de buurt van Utrecht en ik studeer op dit moment melkveehouderij.

Ik ben nu langzaam begonnen met het zoeken naar mijn eigen Defender om deze dan tegen het einde van de zomer (vanwege financiële redenen) te kopen. Tot die tijd ben ik overal informatie vandaan aan het halen om uiteindelijk mijn ideale Defender te kunnen vinden. Ik heb mijn zoektocht vooral gevestigd op een Ex-militaire 110 Soft top maar dat staat nooit helemaal vast.

ppw

Re: Even voorstellen

Berichtdoor ppw » 31 Jan 2015, 23:28

"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Walterke

Berichtdoor Walterke » 31 Jan 2015, 23:36

ppw schreef:wel, welkom Robert... enne...
http://landrover.paginamarkt.nl/landrov ... 52409.html
;)

Of een mooie titonus :mrgreen:

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 01 Feb 2015, 06:41

ppw schreef:wel, welkom Robert... enne...
http://landrover.paginamarkt.nl/landrov ... 52409.html
;)

Welkom Robert,

@ppw, die jongen is 18.... Toen ik mijn 1ste autootje kocht indertijd had ik ongeveer 25 x minder te besteden... :shock: :o
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 01 Feb 2015, 07:54

Welkom hier :D , veel succes met je zoektocht naar een Landrover.

Ik had tijdens mijn studie helemaal geen geld om welke auto dan ook te kopen :shock:
Wat hebben we het toch slecht in Nederland :lol: :lol:

Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 01 Feb 2015, 09:57

JanTD5 schreef:Welkom hier :D , veel succes met je zoektocht naar een Landrover.

Ik had tijdens mijn studie helemaal geen geld om welke auto dan ook te kopen :shock:
Wat hebben we het toch slecht in Nederland :lol: :lol:

Precies, ik had tijdens mij studie een fiets, ik kocht zelfs een nieuwe, een in mijn ogen dure Bridgestone <> voor wel ƒ 600,- was het voorgaande afgeprijsde model, wellicht foute zuinigheid, ik heb tegenwoordig alleen het toen nieuwe model, ik ben er overduidelijk aan verk(n)ocht.
Als je niet wilde fietsen dan ging je liften (want ik ben ook nog van voor de studenten-OV-kaart).
Toen ik veldwerk in NW-Spanje deed had ik 1/3 aandeel in de auto die (met dus 3 studenten) voor dat veldwerk was aangeschaft.
Toen overigens wel ruimschoots kennis gemaakt met de toen moderne Santana-LandRovers. In Nederland reden toen best weinig LandRovers, dat mijn oud biologie-leraar er eentje had was een opvallende uitzondering.

Groeten MarcS

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 01 Feb 2015, 13:34

Landmarcs schreef:Precies, ik had tijdens mij studie een fiets, ik kocht zelfs een nieuwe, .

Zo, toe maar, een nieuwe fiets... Ik heb 25 jaar rondgereden op een krijgertje, de eerste zware Gazelle die mijn schoonvader (die is nu in de tachtig) van zijn eerste soldij kocht! ;)
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 01 Feb 2015, 18:27

VeeTee schreef:
Landmarcs schreef:Precies, ik had tijdens mij studie een fiets, ik kocht zelfs een nieuwe, .

Zo, toe maar, een nieuwe fiets... Ik heb 25 jaar rondgereden op een krijgertje, de eerste zware Gazelle die mijn schoonvader (die is nu in de tachtig) van zijn eerste soldij kocht! ;)

Ik was dus helemaal goed af, ik had ook nog de degelijke zwarte fiets van mijn opa, een fiets die hij in de tweede-wereldoorlog van de Duitsers kreeg door met een nog grotere mond (als die van die Duitsers) zijn gevorderde fiets terug te vorderen. Toen ze zijn eigen fiets niet konden teruggeven kreeg hij een nieuwe, hij wilde nl niet een bij anderen gevorderde fiets (mijn opa werkte bij justitie en kon bij tijd en wijle erg vasthoudend zijn). Toen hij uiteindelijk die nieuwe fiets kreeg heeft hij er ook nog een bewijs bij geëist (en gekregen) waarmee de fiets niet weer opnieuw ingevorderd kon worden. Op deze wijze heeft deze fiets de oorlog verder overleefd en daarbij zelfs de evacuatie in september 1944 (mijn grootouders woonden in Arnhem).

Jammer genoeg heeft mijn broertje die fiets later zo geparkeerd dat ie gestolen werd, ik heb nooit meer een zo goede recht-toe-recht-aan fiets gehad.

Groeten MarcS

ppw

Berichtdoor ppw » 01 Feb 2015, 18:51

Ik had jaren een voorwiel uit de tweede wereldoorlog... Massief rubber, loeizwaar, maar prima op m'n bejaarde Fongers...
Die ook gejat id :roll:
Wijze raad voor Robert: op 'n oude fiets moet je het leren :mrgreen:
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 01 Feb 2015, 19:34

WERKELIJK?

krijgt Marc S het ZELFS voor elkaar een voorsteltopic om te buigen naar fiets pietpraat? :roll:

Welkom Robert,

Veel succes met het vinden van een mooie defender
gone

Terug naar “Nieuw op het forum”